недеља, 25.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:46

Увели бесплатан градски превоз, па још и зарадили

После Талина, Влада већ ове године планира да уведе бесплатни јавни превоз у све градове Естоније
понедељак, 21.05.2018. у 10:48
Талин (Фото Пиксабеј)

ТАЛИН – Главни град Естоније Талин моћи ће да се похвали  петогодишњим бесплатним превозом за све грађане, град због тога нема губитака, а Влада планира да ове године уведе бесплатан јавни превоз у свим естонским градовима, преноси хрватски портал Индекс.

После пет година бесплатног градског превоза, што су одлучили грађани на референдуму, шеф канцеларије ЕУ у Талину Алан Алакула каже да град нема губитака, наводи портал Поп-ап.

„Нема сумње да, не само да покривамо трошкове, већ имамо и вишак. Зарадили смо двоструко више него што смо изгубили од увођења бесплатног превоза. Сретни смо што је велики број људи одлучио да се региструју као становници Талина како би искористили бесплатан јавни превоз”, казао је Алакула.

Према његовим речима, при планирању бесплатног јавног превоза највише се рачунало на грађане слабијег имовинског стања.

„Рачунали смо како ће ову погодност користити грађани с ниским и средњим приходима. Но, користе га и грађани с изнадпросечним приходима јер им јавни превоз омогућава већу покретљивост по граду. Према нашим анкетама, они чешће излазе у ресторане, биоскопе, позоришта...Тиме смо покренули и трговину и угоститељство па корист имају и локалне фирме. Град је оживео, што се осети и у приходима града”, навео је Алакула.

Он наводи да је главни град Естоније пре увођења бесплатног јавног превоза био загушен аутомобилима, а ваздух је сада много чистији. С увођењем бесплатног превоза, порасле су цене паркирања, али Алакула каже да се нико не жали јер постоји бесплатна алтернатива.

Они који у Талин долазе аутомобилима из удаљених места и користе услугу бесплатног јавног превоза, а на рубним деловима града паркирају аутомобил не морају да плате ни паркинг.

Пример главног града следиће и остали.

Влада већ ове године планира да уведе бесплатни јавни превоз у све градове Естоније чиме би та земља постала прва на свету по томе.

Бесплатни јавни превоз предмет је расправа или већ постоји у неким градовима Пољске, Немачке и Француске.

„Тренутно и Париз разматра увођење бесплатног јавног превоза, углавном како би смањио загађење у центру града. Кад такав град донесе одлуку о бесплатном градском превозу, сигурно ће га следити и остали”, закључује Алакула, преноси Индеx.хр. (Танјуг)


Коментари12
0b021
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bane L.
@tomkarlo, to pričaš zato što ti ne koristiš javni prevoz pa računaš, zašto da ga plaćaš za druge? Istovremeno te ni malo ne grize savest kada za svoje usluge uzimaš novac od čoveka koji koristi javni prevoz i za taj novac kupuješ gorivo? Tehnički taj jedan čovek plaća javni prevoz i na to snabdeva tebe sa gorivom. Da li si se ponudio barem da ga prevezeš pošto ti je kupio gorivo? Nisi? Pa o čemu onda ti pričaš? Krajnje sebično razmišljanje.
Александар
Нема бесплатног ручка.
djordje petrovic
Primas platu onoliku koliku primas aleksandre. Sve sto primis nastagod potrosio i drzava uzme PDV od toga, ti ne mozes dati drzavi preko toga. Hipoteticki ti mozes da kupis tonu sladoleda za platu i platis PDV na to, za drzavu je sustinski svejedno dal si uzeo tonu sladoleda, il si rasporedio na druge stvari. Samo ce drzava doci do tvojih para na drugi nacin. Tako da rucak nije besplatan, ali je slobodan da se bira sta ce se pojesti, pod uslovom da se za rucak plati. E zasto sad bi prevoz trebalo da bude besplatan, a nesto drugo ne, to je dugacka prica, a i ispricana mnogo puta na netu kao i danas. Necu ulaziti u to.
Препоручујем 9
артиљерац
Бесплатни јавни превоз је још крајем 70-их имао Милано.И ОДЛИЧНО је функционисало,али се променила градска власт и укинула.
Samir
Ovo je primer koji treba slediti i u Beogradu: prvo, cela administracija koja se bavi prodajom karata i njihovom kontrolom više nije potrebna; drugo, Grad Beograd i sada dotira gradski prevoz sa oko 80 - 100 miliona evra godišnje a kada se ukinu rashodi vezani za naplatu karata prevoz putnika može biti besplatan...
Принцип
А када је то причао Милош Јовановић, председник ДСС, у кампањи за београдске изборе многи су се спрдали са идејом. Наравно да је могуће!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља