среда, 19.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:20

Ердоган није уклонио дилеме око пута Сарајево–Београд

Осим трасе, ни начин финансирања још није прецизиран, сем што је речено да ће око 80 одсто бити покривено кредитом
Аутор: Младен Кременовићуторак, 22.05.2018. у 21:21
Коридор 5Ц у БиХ (Фото: Јавно предузеће „Аутоцесте Федерације БиХ”)

Од нашег сталног дописника
Бањалука – Како је пре неколико месеци и помињано, турски председник Реџеп Тајип Ердоган донео је у Сарајево и неке појединости у вези с плановима за изградњу ауто-пута Сарајево–Београд. Но, целу замисао прате и неке недоумице у погледу трасе, које, изгледа, још нису разрешене, а познате су још од најаве могуће изградње.

Два ентитета у БиХ, наиме, никако не успевају да се договоре о будућој траси. У Сарајеву, сем инсистирања на траси преко Тузле, Брчког и Бијељине и даље до Београда – која је начелно прихваћена – захтевају да и онај јужни правац, који треба да иде преко Вишеграда, буде усмерен преко Горажда. За Републику Српску је то неприхватљиво, па подсећају на усвојене стратешке документе у којима је предвиђена изградња ауто-пута од Источног Сарајева, преко Сокоца и Рогатице, до Вишеграда.

Дилеме су приметне и после Ердоганових порука у Сарајеву, где су приликом посете турског председника надлежни министри потписали писмо о намерама које се односи на изградњу те саобраћајнице.

На посебан статус „пута мира” указао је и Ердоган у Сарајеву, подсетивши на то да је за његову изградњу укључен тројни механизам Србије, БиХ и Турске, наводећи потом и то да ће изградња те саобраћајнице имати посебан значај. Турски председник је рекао да је пројектовани ниво од три милијарде евра, те да ће за то бити неопходна и подршка Ексим банке, појаснивши да ће директна инвестиција бити између 15 и 20 одсто, а остало кредит.

После састанка делегација две земље Бакир Изетбеговић, бошњачки члан Председништва БиХ, појаснио је да студија није баш најоптимистичнија у погледу јужног крака ауто-пута, па ће се, како је рекао, највероватније ићи на варијанту – брзог пута. Тендер би, судећи по најавама из Сарајева, требало да буде расписан већ на лето и тада ће, речено је, бити одређени и градитељи ауто-пута.

Детаље о кредиту за изградњу две деонице брзог пута – преко Тузле и Вишеграда – покушаће што пре из Турске да добије министар транспорта и комуникација БиХ Исмир Јуско, то јест о каквом кредиту је реч, који су услови, на колико година, са коликим грејс периодом. Наводећи да у јавности постоји забуна око тога да ли ће бити грађен брзи пут или ауто-пут, Јуско је рекао да ће заправо обе деонице, и преко Тузле и Вишеграда, бити брзи путеви јер фреквенција возила не прелази 10.000 аутомобила.

Из Српске подсећају на то да је надлежност за саобраћај на ентитетима, а министар саобраћаја и веза РС Неђо Трнинић каже да писмо о намерама нема никакву тежину док не буде постигнут договор са Српском. Он додаје да РС у стратешким документима има дефинисане пројекте за ауто-пут према Београду, а један од пројеката се односи на изградњу ауто-пута од Источног Сарајева, према Сокоцу, затим Рогатици, Вишеграду до границе са Србијом.

Председник Републике Српске Милорад Додик рекао је да готово ништа није познато када је реч о изградњи ауто-пута Београд–Сарајево, јер се не зна из којих средстава ће бити грађен. Додик подсећа да је Ердоган пре неколико дана говорио о кредиту, али не и какав је кредит у питању. „Ништа од тога није познато, а прича се као да је тај ауто-пут готова ствар”, рекао је Додик новинарима у Бањалуци. Додао је и да је у просторном плану РС одавно утврђено да је приоритет изградња ауто-пута Бањалука–Бијељина – граница са Србијом, а други важан пројекат је изградња ауто-пута од Вишеграда до Источног Сарајева.

„Не ради се о турској донацији, како су сви веровали, а кредит ако буде прихватљив – аплицираћемо, а ако не – наћи ћемо неке повољније изворе”, истакао је Додик.


Коментари6
6a36d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Радомир М. Мисаљевић
Репарација.
Goran
Kome samo trebaju ovakvi projekti,od kojih ni Srbija ni RS nemaju nikakve koristi.
Milos
Kako smo mi naivni to je strasni.Erdogan je sve pricao i radio samo zarad izborne kampanje i ostanka na vlasti.Naravno do povezivanja Srbije i Bosne mu i nije nesto stalo.A ako mi koji zivimo na ovim prostorima nemozemo da napravimo nekakav put, nego vise verujemo Istambulu onda smo jadni i ne zasluzujemo nista bolje nego da nas zavlace i iskoriscava kako ko stigne.
milan
Mozda bi trebalo razmotriti dve varijante puta. Jedan put od Sarajeva do Beograda a drugi od Beograda do Sarajeva. U svakom slucaju Istambul ce biti na trasi a mozda i Carigrad. Nije bas usput ali tako se namestilo.
KoRektor
Jedan pravac treba da bude Zelena transverzala, a drugi je namenjen onima kojima se vise svidjaju neke druge boje.
Препоручујем 6
Milan drugi Prvorođeni
@milane....potpuno se slažem s vašim komentarom i još bih samo nadodao da je stvarno šteta što se ne razmatra i varijanta preko....Konstantinopolja!
Препоручујем 21

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља