субота, 19.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:55

Боливудска утопија на српски начин

Први мјузикл у Народном позоришту, по тексту и у режији Маје Пелевић, говори о бољој будућности која нам се свима обећава, а никако да дође
Аутор: Б. Г. Требјешанинуторак, 22.05.2018. у 21:33
Маја Пелевић (Фото:: В. Жакнић)

„Боливуд” индијска филмска индустрија која годишње изнедри више од хиљаду филмских остварења стиже и у Народно позориште у Београду. У нашој српској верзији реч је о мјузиклу „Боливуд”, по тексту и у режији Маје Пелевић, чија премијера је симболично најављена за 25. мај, на Дан младости који је био празник СФР Југославије. Премијера „Боливуда” биће изведена у петак увече од 20.30 сати на сцени „Раша Плаовић”.

Музику је написала Ања Ђорђевић, сценограф је Игор Васиљев, костимограф Марина Меденица, а Игор Коруга је урадио кореографију. У глумачкој екипи су Милош Ђорђевић, Павле Јеринић, Данијела Угреновић, Јелена Ђокић, Сузана Лукић и Бојана Ђурашковић. Ту су и музичари Невена Пејчић, Александар Солунац и Данило Тирнанић.

Мјузикл „Боливуд”, по речима ауторке, на метафоричан начин говори о боливудској утопији, односно бољој будућности која нам се свима обећава, а никако да дође.

– Било ми је занимљиво да пробам да испричам причу о нашем друштву данас и свему с чим смо суочени у овој апсурдној посткомунистичкој транзицији кроз долазак Боливуда у мали град на граници са Европском унијом. Намерно сам одабрала да се поиграм са нарацијом бајке где је све деперсонализовано, а заправо нас се врло тиче. У тај мали град на граници долази вест да стиже боливудски продуцент у позориште и жели да направи велики боливудски студио. Та вест, наравно, покреће читаво позориште, али и град да направе приредбу на којој ће се приказати локални уметници пред боливудским продуцентом не би ли добили улоге у том спектаклу који се спрема – прича за „Политику” Маја Пелевић уз објашњења да је кроз слику о Боливуду прожета и прича о дивљој приватизацији, пропасти фабрика и индустрије с обзиром на то да се позориште о којем прича налази у некадашњој фабрици „Младост” која је угашена, а коју глумци користе као пробне сале.

„Боливуд” Маје Пелевић уједно је и први мјузикл који се ради у Народном позоришту у Београду. Представа обилује кореографијама и доноси, поред осталог, чак 12 оригиналних сонгова.

– Било нам је јако инспиративно истраживање новог хибридног жанра који има као полазиште мјузикл, али се исто тако ту преплићу и елементи црне комедије, комедије апсурда, кабареа, али и слетови, комунистичка приредба. Наш „Боливуд” дефинитивно јесте нешто што није уобичајено за сцену националног театра и у том смислу је врста искорака што је била и извесна одлука Жељка Хубача, директора Драме, да сцену „Раша Плаовић” заокрене ка новим изазовима – каже наша саговорница и додаје:

– Одувек сам хтела да радим музичке представе. Овде је реч о мјузиклу који има јасну друштвену и политичку поруку, али опет је написан тако да је и врло комичан, да има пуно певања и игре, а мени је била жеља да овако велику ствар направим са композиторком Ањом Ђорђевић, са којом сам до сада урадила јако пуно пројеката у позоришту, а и ван њега. Мислим да се код нас сонгови генерално све више појављују у драмском театру управо због проналажења жанра којим ће моћи да се опише ово надреално и апсурдно време у којем живимо принуђени да правимо разне компромисе, да се додворавамо, да се понижавамо не бисмо ли успели да пронађемо излаз из овог ћорсокака у ком смо се нашли. Али ово је истовремено и прича о солидарности и слози, љубави и заједништву, али и вапај за оним временима кад смо знали шта је „нама наша борба дала”.

Када је реч о драмском рукопису Маје Пелевић, очекујемо занимљиво позоришно остварење, будући да је свој истанчани театарски укус потврдила драмама „Лер”, „Поморанџина кора”, „Берлин–Београд”, „Ја или неко други”… Њене драме до сада су преведене на енглески, мађарски, француски, норвешки, словеначки, руски, немачки и пољски језик. У међувремену ова ауторка отвара нове видике од Европе, преко Индије, до Северне Кореје... А о атмосфери у којој је радила представу „Боливуд” Пелевићева каже:

– С обзиром на то да је реч о мјузиклу, и текст и музика су били готови пре саме пробе, као и неке идеје за покрет, тако да су глумци почели са другачијим процесом рада. Глумци су све сцене учили кроз покрет и певање. За глумце је то било у неку руку напорно, али и изазовно јер нису имали класичну врсту грађења лика, истраживања, већ су одмах бачени у ватру да раде све у исто време. Имали смо срећу да је са нама све време на пробама био и кореограф Игор Коруга као и млада пијанисткиња Невена Пејчић па смо се осећали као права мала трупа која заједно чека долазак боље будућности.


Коментари0
4dc73
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља