среда, 23.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 22.05.2018. у 22:00 Аница Телесковић

Догодине у ово време производићемо тракторе

Фабрику ћемо градити на новој локацији, заједно са локалним партнером, најавила је Малика Сринивасан, директорка индијског ТАФЕ-а, у разговору за „Политику”
Малика Сринивасан (Фото: Ненад Неговановић)

Производња у Индустрији машина и трактора (ИМТ) почеће за годину дана. Мислим да је то добар период за започињање бизниса у Србији. Овим речима Малика Сринивасан, главна извршна директорка индијског ТАФЕ-а, за „Политику” говори о пословним плановима ове индијске компаније на српском тржишту. Каже да је посета Београду за њу веома емотиван моменат, јер су ове две компаније неколико деценија веома успешно сарађивале.

– Знате већ да смо недавно купили жиг ИМТ-а и интелектуалну својину овог некада успешног бренда. Срећни смо јер сада имамо прилику да обновимо сарадњу, која је била прекинута почетком деведесетих година. Генерално говорећи, волели бисмо да бренд ИМТ-а вратимо на тржиште. Веома је рано да у овом тренутку коментаришем колико ћемо новца уложити у Србију.

То ће, пре свега, зависити од бизнис плана – истиче наша саговорница.

Први пут је у Београд дошла још као тинејџерка, са оцем, који је у то време био директор „Амалгамејшонс групе”, велике индијске компаније. Пре два дана састала се са премијерком Аном Брнабић и обавестила је о својим пословним плановима. Непосредно након састанка, премијерку Брнабић је описала као „непресушни извор енергије”. Како каже, инспирисала ју је њена страствена посвећеност дигитализацији.

Подсећања ради, ТАФЕ је пре неколико месеци на јавној лицитацији за 66 милиона динара стекао право на интелектуалну својину српске фирме, што подразумева бренд, нацрт дизајна, ауторска права и некретнину у Јарковцу.

Како је раније најављено, план је да у првих пет година буде произведено минимум 5.000 трактора, и то за српско тржиште.

Познато је и да ће се фабрика градити на новој локацији, каже наша саговорница, која је прошле године заузела 63. место на Форбсовој листи најбогатијих у Индији. Њено богатство процењено је на 2,5 милијарди долара.

Иначе, на месту где се сада налази фабрички погон, у новобеоградском блоку 64, Урбанистичким планом предвиђена је изградња пословно-стамбеног комплекса.

Како каже директорка ТАФЕ-а, ова индијска компанијa у пројекат изградње нове фабрике ући ће заједно са локалним партнером.

– Још не можемо да откријемо о коме је реч, али то ће бити приватна компанија – истиче Сринивасанова, која је на Пољопривредном сајму у Новом Саду изненадила окупљене када је села за волан популарног трактора ИМТ 539.

Реч је о унапређеном моделу трактора са „евротри мотором”, чији основни модел кошта 10.900 евра. Каже да је на сајму наишла на веома добре реакције пољопривредника.

– Много њих нам је пришло, па смо добили и веома корисне и важне савете како да унапредимо производњу, шта је оно што је њима неопходно. О свим тим предлозима разговараћемо на састанку Борда директора у Индији – каже директорка ТАФЕ-а.

Компанија ће, према најавама наше саговорнице, бити фокусирана првенствено на производњу механизације намењене малим газдинствима, а у првој фази пословања трактори ће се продавати на домаћем тржишту.

– Српско тржиште у једном тренутку у историји било је веома значајно кад је о производњи трактора реч. ИМТ је својевремено производио 40.000 трактора. Велики део производње ишао је на домаће тржиште, али су се трактори ИМТ-а, који је у то време био велики бренд, извозили и у Америку и Африку. Када је деведесетих година поремећена производња, прекинут је ланац добављача. Међутим, иако је тржиште урушено, знање и таленат су остали. Сада ће бити неопходно време да повратимо и тржиште и тај ниво производње. План је да обновимо мрежу добављача и искористимо техничко знање које постоји на локалном тржишту – каже Сринивасанова.

На питање има ли икаквих гаранција да ће 800 радника ИМТ-а остати у радном односу, наша саговорница одговара:

– Преузели смо само жиг и интелектуалну својину. У овом тренутку немамо никакве обавезе према радницима. Ангажоваћемо онолико њих колико буде неопходно да започнемо производни процес. А колико ћемо радника запослити зависиће пре свега од локалног тржишта – закључује Сринивасанова.

Компанија ТАФЕ основана је 1960. године, а по производњи трактора трећа је на свету. Према подацима са њиховог сајта, годишњи приход ТАФЕ-а износи 93 милијарде индијских рупија, што је нешто више од милијарду евра. У Индији држе четвртину тржишта и годишње продају око 150.000 трактора на домаћем и страном тржишту.

Коментари21
1212d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

fjodor
Zašto IMT sam ne proizvodi traktore? Zašto smo to prodali Indijcima?
Nesa
Nekada se proizvodilo u 3 smene , sve rucno, 5 hiljada ljudi....danas im ne treba vise od 300 za automatizovanu proizvodnu liniju.Naravno , motori i menjac dolaze vec gotovi. Nemojte mnogo da se nadate, sa 10 hiljada evra po radnom mestu subvencije -mozda im se isplati da rade u Srbiji. 300 ljudi u proizvodnju , to je oko 1000 evra bruto , znaci 300,000 evra mesecno samo za “labor” , a gde je ostalo: zgrada, masine ....oni ce morati da prodaju 1000 traktora mesecno samo da bi bili na nuli...ne zelim da budem pesimistican, ali IMT je nekada imao trziste SFRJ i monopol i bio je zasticen carinama kao beli medved.Mi godisnje gubimo 30 hiljada stanovnika i na selu se i danas radi sa IMT 539 ...koji moze da traje jos 50 godina ako se odrzava.
Vujovic Vidosava
Ako Bog da biće to super. IMT. najtraženiji su traktori na našem tržištu.
rade
Neman nista protin Indijaca,radio sam i kod njih ali mi smo zaista svu industriju posle 2000 god unistili.Nije samo u pitanju industrija traktora nego i jako profitabilna gradj.industrija od koje je nasa drzava imala priliv deviza.Sada citam kako ce nam Arapi praviti luke,nama koj smo pravili luke po celom svetu i to neke sa vrhunskim tehnoloskim umecem.Sada ce nama da izvode luke one koje smo mi ucili i za koje smo bili eksperti.Treba obnoviti gradj.industriju a takodjer masinsku i elektro,ali za to je potrebno da investicije idu u te industrije ako nam Zapad dozvoli.Jaka privreda je osnov napretka a sve ostalo su prazne price.
Mirko
Prizvodili smo ih i do sada, samo je nekom bilo u interesu da nam traktore proizvode drugi. Očito je da oni koji upravljaju privredom nenajuvolje a možda ni znanja da organizuju nikakvu proizvodnju i da se naše kompanije povezuju sa svetom. Prvo sve uništimo a onda se se svetu prodajemo u bezcenje. Zato smo ovde gde smo. Je li to cilj naše države.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља