петак, 21.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:21

Михајловић: Градиће се нове луке, Арапи заинтересовани

среда, 23.05.2018. у 12:05
Лука Београд (Фото Д. Јевремовић)

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић данас је у Београду са председником компаније Dubai Port World, султаном Ахмедом Бин Сулајем, потписала Меморандум о разумевању и сарадњи на пројектима развоја речних лука између Владе Србије и те фирме из УАЕ.

Михајловић је најавила, у Влади Србије, да ће после 40 година држава почети да улаже у изградњу речних лука, а да су инвестиције вредне више од 200 милиона евра, као и да би арапска компанија већ следеће године могла да почне да гради једну нови луку у Србији.

Како је рекла, студија изводљивости ће показати да ли ће њихова инвестиција бити у Новом Саду, концесија у Смедереву или улагање у Београду. Михајловић је додала да би сви волели да то прво буде Београд.

Потписивању Меморандума је присуствовао и амбасадор УАЕ Мубарак Ал Дахери.

„У сваком случају то ће бити лука, што би рекли, низводно од Беча”, додала је Михајловић.

Арпаска компанија Dubai Port World је потврдила да је заинтересована за Луку Нови Саду, али и за друге пројекте у Србији.

„После 40 година крећемо са модернизацијом и изградњом лука у Србији. Причамо о улагањима вредним више десетина милиона евра у постојеће луке, као и о више од 200 милиона евра инвестиција у изградњу нових лука”, рекла је Михајловић новинарима.

Компанија „DP World” управља са 79 лучких и континенталних терминала у 40 држава на шест континената и има прошлогодишњи приход који премашује четири милијарде долара.

Михајловић је рекла да је та компанија до сада управљала морским лукама и да ће студија показати како би могли да раде и у Србији.

Нагласила је да је реч о трећем светском оператеру те врсте у свету. „Србија има компаративне предности због свог одличног положаја у овом делу Европе”. Михајловић је казала да Србија бележи пораст транспорта робе на рекама, али да мора да улаже у развој лука и интермодалних терминала како би имали још боље резултате.

Истакла је да Србија и УАЕ имају улазну путању у међудржавним односима и да ће пројекти у водном саобраћају унапредити сарадњу.

Михајловић је рекла да се у претходном периоду више водило рачуна о улагањима у путеве и пруге, док је водни саобраћај увек био помало са стране.

Министарка је казала да је у претходном периоду припремљен терен за инвестиција у водном саобраћају, доношењем законског оквира за уређење лучке инфраструктуре, као и за убрзавање транспорта.

Султан Сулаје је рекао да је почаствован што је са Владом Србије потписао меморандум и да је то њихова друга посета Србији.

„Меморандум је прекретница за продбуљивање сарадње између Владе Србије и УАЕ”, нагласио је он.

Сулаје је рекао да се та компанија бави пре свега транспортом и да су заинтересовани да обављају речни транспорт српског извоза и увоза.

„УАЕ и Србија имају традиционално добре односе, а додатно су побољшани захваљујући лидерима наших земаља и надамо се још бољој сарадњи”.

Он је истакао да тај светски оператер жели да повеже Србију са остатком света водним саобраћајем.

Потврдио је да је та компанија заинтересована за учествовање у приватизацији Луке Нови Сад и додао да ће тек предложити влади конкретне пројекте за сарадњу.

Лука Нови Сад је једина преостала лука у већинском власништву државе.


Коментари5
114ab
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Jovan
Ne znam da li su arapski partneri videli reku ali plovni Dunav u toku kroz Srbiju, evidentno prelazi u tudje ruke. Kao i sve ostalo, plovno, vozno ili kontinentalno.
Тома
Одлично, долазе нам Арапи да граде луке на рекама пошто имају доста искуства. Има ту логике, ипак нам они граде куле које тону. И док се све ово развија наши грађевинци скупљају мрве које странци оставе за њих.
rade
Nekad smo imali jaku gradjevinsku industriju,gradili smo luke u Libiji,Tripoli,Bengazi zatim u Iraku,Iranu,Bangladesu a u Indiji smo uradili luku i lukobran od plivajucih betonskih elemenata.Radili smo suve dokove a i u drugim delovima sveta,napr.Rusiji..Zasto tu profitabilnu industriju nismo sacuvali to je pitanje za vlasti posle 2000 god.Imali smo dvadesetak jakih firmi a sad nam rade oni koje smo mi ucili i za koje smo bili experti.I gradj.fakultet je saradjivao,pa predlazem da obnovimo gradj.industriju koja donosi mnogo deviza.
Mirko
Našoj zemlji su potrebni stručni ljudi koji će dati strategiju razvoja srbije. Nešto nam je potrebno da napravimo, nešto nije jer već to imamo. Ukoliko smo kroz privatizaciju uništili sve šta smo imali, morali bi prisilit one koji su to kupili da to stave u funkciju ili će im država to oduzeti pa sama naći menadžere koji će to stavit u funkciju. Nije važno ko je zainteresovan da gradi, važno je da li je to nama potrebno i da li na taj način ponovo nekome pravimo prostor za biznis i eksploataciju nesrećnog naroda kao što smo radili sa zatvaranjem srbskih banaka i preduzeća koja su imala neku proizvodnju roba koje danas uvozimo. Nikoga ne brine narod, vlasti od nas prave najamnike a onda se hvale o stranim investicijama kao da mi sami ili bolje rečeno oni koji o tome odlučuju, ništa ne znamo pa će doći neko da man pokaže. Ne dolaze arapi džabe, nego žele da zarade, a zaradit će samo ako što manje plate daju zaposlenima. Ostali troškovi su im isti svuda u svetu, zaradjuju na ceni rada.
Slavko
E, tu je pukla tikva sa nasim firmama: kod placanja. Raspadom sistema firme su shvatile da radnici nemogu da ostvare svoja prava ako nebudu placeni a firme se raspadnu. Kao sto je i bilo. Naivni radnici navikli da rade nisu osetili taj trenutak koji su rukovodstva gradjevinskih firmi itekako dobro, poslednji put, naplatila. Zato, nama sad nista ne preostaje nego da se nadamo da ce bogate firme iz sveta, a nije ih lako pridobiti da rade ovde, placati redovno radnike. Nije vam konstatacija vremenski u redu. Nije kriv ko vozi brod po krivudavom meandru koji je iskopala bujica jer se putnik seca starog puta pa prica , kao da nevidi kroz prozor, kako je. Tako nekako izgleda Vas komentar u sadasnjem vremenu. Pre 20-tak godina , videli ste, kako je bilo , ali je mozda bilo sanse da su NASI LJUDI imali srca za nase radnike. Ovako ostaje samo da se nadamo da ce OVI LJUDI placati, pa sad koliko - toliko ali redovno. A da krivite koga krivite sto je SAD TAKO , mozda ce vas neko sa Marsa razumeti.
Препоручујем 1

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља