субота, 20.10.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:28
ТАКСИСТА ЖИВОТА ПОНОВО ВОЗИО БЕОГРАЂАНЕ

Све што је најбоље почиње на П – поштење, печење...

Чувени бордо „пежо 404” после десет година је прокрстарио улицама нашег града, у коме су суграђани имали бесплатну вожњу и поклоне
Аутор: Д. Алексићсреда, 23.05.2018. у 21:55
Таксиста би требало да буде елита међу возачима – културан и да се служи страним језицима (Фо­то Анђелко Ва­си­ље­вић)

Можда се Београђани не сећају како су улице српске престонице изгледале крајем маја 2008. Била је никад лепша – владала је карневалска атмосфера, гости из стотинак земаља бојили су и улепшавали београдску свакодневицу. Београд је био домаћин „Евросонга”. Док је част наше земље у „Арени” бранила Јелена Томашевић, на улицама је то радио чувени таксиста Живота М. Јевремовић. Вођен девизом да није све у парама, он је Београђане и госте Београда тада превозио бесплатно. Тих слика из маја 2008. када се уживало у гошћењу европских посетилаца Живота се сетио па је са чувеним бордо „пежоом 404” јуче изашао на престоничке улице и поново, уз дозволу свог „Беотаксија”, бесплатно провозао суграђане. Опет је Живота отворио књигу утисака, опет је путницама ружама, а господи мајицама он „плаћао” вожњу.

– Све је овако било и тада – истиче Живота док као „доказни материјал” из гепека, својеврсне ризнице успомена, вади албуме и новинске исечке.

Како су на бесплатну вожњу 2008. гледале колеге које су је наплаћивале?

У родну Куршумлију после пензионисања
После пензионисања Живота Јевремовић се вратио у родно Игриште код Куршумлије. Животина мисија у његовој „републици кромпира” последњих година је да на што више начина ода почаст чувеном Гвозденом пуку. Споменик је већ подигнут, а ускоро би требало да буде отворена и спомен-соба.

– Ууу, био сам велика конкуренција. Шалим се. Па колико људи сам ја могао да провозам у току једног дана? Али желео сам да покажем срдачност Београда, а сада сам пожелео само да подсетим како је Београд изгледао тих дана – објашњава Живота.

Ове године навршава се и деценија откако је, после 37 година таксирања, отишао у пензију.

– Почео сам седамдесетих. Првих годину и по сам радио као машина, рударски, по шеснаест сати како бих купио „пежо 404”. У то доба и „пежо” и други аутомобили које смо увозили били су оптерећени дажбинама од 120 посто – присећа се Живота.

Зашто је било битно да буде баш „пежо”?

– Зато што све лепе ствари у српском почињу на П: поштење, печење, прасетина, пилетина, пиштољи, плавуша, поштени полицајци, „Политика”, пиво са пеном... И на крају „пежо”. Шта хоћете више – шеретски одговара Живота чији „пежо” је познат и по натпису „Једино ме ти никад ниси издао”.

Живота је као и у току радног века и јуче био у панталонама, са кошуљом и краватом.

– За моје појмове таксиста би требало да буде елита међу возачима. Да то буду пробрани, образовани, културно одевени људи, а не у фармеркама. Као што су у авионима стјуардесе. Да се служе неким страним језиком, да одлично знају град – оцењује Живота.

Је л’ истина да је овај добродржећи, седамдесетдвогодишњи таксиста у току радног века редовно захваљивао муштеријама?

– Наравно! Па муштерија је свој живот поверила мени. Зато сам увек говорио: „Хвала што сте ми дали прилику да Вас возим и да о Вама бринем.” Јер када је неко у мом ауту као да је у мојој кући – наглашава Живота.

Док смо разговарали, суграђани, неки стидљиво из прикрајка, други срдачно прилазећи, поздрављали су свог омиљеног београдског таксисту.

– Сад када бисмо се провозали видели бисте колико осмеха има, колико је људи који памте те вожње. Тако је било и кад сам радио. Сећам се, возио сам један ромски пар, ишли су у Вишеградску. Када сам их довезао, дао сам жени цвет, а њеном мужу мајицу. Нема тих речи да опишем какви су били изрази њихових лица. То је нешто што новцем не може да се плати – указује Живота са којим су поједини путници јуче већ „уговорили” нову вожњу.

„Драги Живота, чекам Вас за десет година на истом месту на Тргу републике. Немојте каснити!”, једна је од најсвежијих порука у Животиној јединственој такси књизи утисака.

Испраћај на Бајлонију и „Маракани”

Бордо „пежо” у такси пензију званично је отишао крајем 2008.

– Последњег радног дана до поднева сам возио странке, а онда су колеге дошле код Бајлонијеве пијаце да ме испрате. То је изгледало невероватно. Ставио сам на врх таблу на којој је писало пензионер, фарови су били искићени цвећем, док је за брисачима била „Политика”. На гепеку је била налепница испод које је писало – „Ожалошћени: пензиони фонд и пореска управа”. Био је донет и зоб који се даје коњима јер је овај посао наставак традиције кочијаштва – наглашава Живота.

Велелепни испраћај приређен му је и на тадашњој „Маракани” где су му колеге од аутомобила направиле срце и где је Живота имао почасни круг, што је био јединствен случај на том стадиону.


Коментари4
4db2b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Raca Milosavljevic
... uh ... bravo za lepu,bas lepu pricu ...eh da imamo neku slicnu za nekog politicara ...
Radosav Petrovic
Tacan, odgovoran, ozbiljan, posten, nasmejan, ljudina = Z I V I T A.
Jovan Milanovic
Mozda, ali postoje i pljacka, pogrom, pomor, pedofilija, prevara ...
krkanovic
bravo

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља