четвртак, 15.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:33

Предузеће „Србија карго” купило осам „Сименсових” локомотива

четвртак, 24.05.2018. у 14:11
(Фото Википедија)

Акционарско друштво за железнички превоз робе „Србија карго” купило је осам вишесистемских локомотива компаније Сименс АГ Аустрија” за скоро 32 милиона евра, а потпредседница владе Зорана Михајловић каже да је то прва набавка најмодернијих локомотива после више од 30 година која ће омогућити Србији лидерску позицију у региону.

Средства су обезбеђена из кредита ЕБРД, а нове вишесистемске локомотиве биће испоручене до краја марта 2019. године, а Михајловић каже да је то много брже него што је првобитно било планирано. Михајловић је, након што су представници „Србија карго” и Сименса потписали уговор рекла да том куповином Србија стиче компарантивну предност у односу на земље региона.

„Србија ће бити једина земља у региону која ће имати овако модерне вишесистемске локомотиве”, каже Михајловић и наглашава да тиме Србија стиче предност и у самој Транспортној заједници која је основана и чије је седиште у Београду.

Уговор о куповини нових локомотива потписали су у Железничком музеју в.д.генералног директора Душан Гарибовић и представници компаније Сименс, технички директор Групације Мобилити Карл Штрасер и комерцијални директор Групације Мобилити Геогр Новак Гелтер.


(Фото Бета)

Гарибовић је рекао да је потписивање тог уговора велики и значајан догађај који српска железница чека годинама, те да ће нове вишесистемске локомотиве учврстити лидерску позицију Србије у региону. „Нећемо на томе стати”, поручио је Гарибовић и навео да је циљ оптималних 3.000 вагона и 80 електро и дизел локомотива.

Најавио је да ће у наредних четири до пет година „Србија карго” из сопствених извора уложити више од 50 милиона евра за ремонт дизел и електро локомотива који ће саобраћати по реконструисаним и модернизованим пругама. Српска железница је, каже, била, јесте и биће део европске железнице, а набавка нових вишесистемских локомотива омогућиће јој да буде на мапи железница Европе.

Генерални директор Сименса Удо Ајхлингер рекао је да је уговор са „Србија карго” јако значајан за ту компанију и прекретница за наредне послове који се планирају у Србији, укључујући и посао планиран у Крагујевцу.

„Са новим локомотивама моћи ћете да превозите пругама од Солуна до Европе”, рекао је Ајхлингер и додао да је његова лична жеља да присуствује испоруци нових вишесистемских локомотива Србији.

Мултисистемске Вектрон локомотиве испуњавају европске стандарде по питању екологије, буке, уштеде енергије и врло су прилагодљиве. Опремљене су националним системима за контролу возова, а имаће и европски систем за ту контролу. Биће произведене у фабрици компаније „Сименс” у Минхену. (Танјуг) 


Коментари10
fbe7b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Goran
U Kraljevu u svim pravcima vozovi se krecu brzinom 30km/h.Ko jos ide vozom?
Milorad
Jos samo da imamo gde da ih teramo! Za nasu zeleznicu i parna lokomotiva je odlicno resenje.
Владимир Матић
Немачке и аустријске локомотиве сигурно не могу бити лоше решење, али Србија би у основи требало да се највише ослања на Кинеске и Руске железничке системе (па и на њихове локомотиве), јер то су две земље које највише улажу у железнички систем који је у њима у великој експанзији. Те две земље имају огромне територије, па се не треба чудити што им железнице функционишу перфектно. Осим тога, запад лако потеже за санкцијама, а у нашем случају је готово невероватно да би нам Кина, или Русија, могле икада увести било какве санкције, што све има утицаја када се реди о сервисирању локомотива и замени неопходних делова приликом експлоатације. Дакле, Србија треба свакако сарађивати са Немцима, али ипак се највише ослањати на Кину и Русију (па и на Турску).
aleksandar
Imamo i švajcarskih vozova, iako mala zbog svoje geografije zivi od zeleznica... Ipak i vozovi švajcaraca a i rusa odnosno kineza nisu jeftini, jer ako ima kvalitet sigurno se ne prodaje za dzabe...
Препоручујем 4
Svetislav
Ne mogu da shvatim da nisu kupljene dosta jeftinije, a vrlo kvalitetne kineske lokomotive, kakvu je kupio TENT?
Sotir Gardačć
Podela posla, kinezi prave prugu do Budimpeste a Švabe prave lokomotive dok Srbi nose pelene i gledaju kako svi redom vozov prolaze!
Препоручујем 51
Radoslav Jovanovic
Znajući kako nemci rade biznis sumnjam da ovo nije urađeno kao iznudjeno rešenje. Oni tebi "otvore" savcigersku proizvodnju uz doplatu države a država od njih kupi robu po paprenim cenama. Pitanje je: kad se vlast hvali kineskim prugama što ne kupi kineske lokomotive?
Zlatko
A sto svi vi koji zelite Kineske i Ruske lokomotive, ne prodate vasa vozila i kupite Ruske i Kineske aute?
Препоручујем 2

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља