понедељак, 19.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:11

Срушен „Еплов” сан о „ајфону” међу аутомобилима

Преговори о стварању електричног возила којем уопште не би био потребан шофер нису се завршили по жељи калифорнијске компаније
Аутор: Јелена Кавајанедеља, 27.05.2018. у 22:00
Елек­трич­ни ауто­мо­би­ли на пу­ње­њу (Фото Пиксабеј)

Америчка компанија „Епл” дуго је покушавала да нађе партнера с којим би направила електрично возило с потпуно аутономним  управљањем, али јој није полазило за руком да међу самоуправљајућим аутомобилима буде оно што је „ајфон” међу смартфонима.

Сада је, сазнаје „Њујорк тајмс”, склопила партнерство с „Фолксвагеном” пошто су је пре тога одбили Бе-Ем-Ве и „Мерцедес”, не пристајући да америчком гиганту дају контролу над подацима купаца и дизајном. Према изворима који нису желели да им се помиње име, договор је да „Фолксвагенов” нови комби „транспортер Т-6” „Епл” претвори у самоуправљајући шатл за превоз радника. Из детаља које наводе упућени извори јасно је да је срушен „Еплов” сан о сасвим новом производу који ће из корена променити искуство вожње као што је „ајфон” променио значење речи телефон.

Компанија коју је после смрти Стива Џобса 2011. преузео Тим Кук као један од највећих пословних циљева већ четири године има програм аутономних возила, али није јавно спомињала да преговара са немачким аутомобилским гигантима и да ти преговори не иду глатко. Због проблема у овом сектору, који је због нејасне концепције напустило хиљаду радника, „Епл” је заостајао у све оштријој трци у томе ко ће бити лидер у будућности без возача за воланом.

Гуглов „Вејмо” и многи стартапи већ годинама тестирају аутономна возила на јавним путевима, углавном на америчком западу. Ни они не пролазе без тешкоћа, јер и најмања незгода оваквих возила изазива велику пажњу јавности, уз питања да ли је технологија довољно напредовала.

„Убер” се бави посредовањем у услузи превоза, али му будућност зависи од самосталних возила јер овако нема профита (прошлу годину завршио с губитком од 4,5 милијарди долара). Ове седмице је, међутим, објавио да зауставља тестирање аутономних возила у Аризони и отпушта 300 радника после несреће у којој је једно од њих недавно усмртило бициклисткињу. Истрага је показала да су заказали и сензори и човек који је седео за воланом.

„Еплов” пројекат почео је амбициозно 2014. идејом да компанија сопственим производом направи бум на тржишту луксузних аутомобила који би више личили на дневну собу, са предњим и задњим седиштима окренутим једна према другим. Људи који су били укључени у планове брзо су схватили да неће бити лако дизајнирати и направити кључне делове новог производа који је по првобитној замисли требало да се прави у „Епловој” фабрици на југу САД. Брзо се прешло на потрагу за партнером који би испоручивао производ, али по дизајну компаније из Купертина. На крају се дошло до тога да партнер само користи „Еплов” софтвер и сензоре.

Педесетак „Еплових” возила која тренутно по америчким путевима тестирају аутономну вожњу у ограниченом обиму заправо су јапанска „лексус” теренска возила (део „Тојоте”), опремљена сензорима, али „Лексус” није званично партнер.

Кук је, према наводима „Њујорк тајмса”, од 2014. преговарао са Бе-Ем-Веом, јер као и многи „Еплови” директори вози аутомобил престижног немачког произвођача. Запело је око тога што ниједна компанија није хтела да препусти оној другој односе са купцима, а сличан проблем је искрсао и са „Мерцедесом”. У оптицају су била још нека имена, укључујући „Нисан”, „Мекларен” и кинеског произвођача Би-Вај-Ди ауто, али чекали су наводно на атрактивнијег партнера. На крају је то испао „Фолксваген”, којем ће ово бити шанса да сустигне конкуренцију у сегменту самовозећих аутомобила и да се опорави од скандала због варања око емисије штетних гасова.

Тренутно се у једној лабораторији близу Торина у Италији, којом управља „Волсквагенова” ћерка фирма „Италдизајн”, планира римејк комбија „транспортер Т-6” као електричног возила без возача. Точкови и шасија остају исти, а „Епл” ће заменити многе компоненте, укључујући командну таблу и седишта. Такође додаје компјутере, сензоре и велику батерију за електрична возило. Када возило буде завршено, а план је до краја ове године, превозиће раднике између два „Еплова” комплекса у Силицијумској долини, мада су наводно мале шансе да ће бити готово у предвиђеном року. 


Коментари3
85215
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ivan
Svajcarska i Norveska su vodece zemlje gde se voze elektricni auto. Eplov pokusaj verujem da nece proci jer su tu veci „ igraci“ nego Epl . Tesla je sigurno najbolji elektricni, auto ali i ta Firma radi sa pozitivnom NULOM
Krle
Vec su u pregovorima sa Engleskim Lotusom koji je napravio prve prototipove za Tesla automobile.
Стеван
Није Лотус правио прототипове за Теслу него је понудио комплетнушасију са модела Ексиџ , малог динамичног двоседа кабриолета са централним мотором . Разлог што је Тесла узео ту шасију је у томе што је лагана , и што има супериорно држање аутомобила на путу ( а један од разлога је што је лагана ) . Нису могли да се обрате неком другом , јер у ово геј време , сви остали аутомобиле су на клише . Тојота је имала МР2 али га је угасила МГ је имао исто неки такав ауто али цео МГ је угашем . Сада је поента да аутомобили имају велики екран и да можеш да пуниш телефон и да се качиш на нет , а није битно каква је механика , али је ауто јединствен у решењима . Битно је само да се продаје масама .
Препоручујем 6

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља