субота, 22.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:50
НА БРАНКОВОМ МОСТУ

После пет година цела пешачка стаза проходна

Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 31.05.2018. у 21:50
(Фото М. Величковић)

Када су пре неколико година оштећења на Бранковом мосту почела да захватају његову пешачко-бициклистичку стазу са леве стране према Новом Београду, кренуло је њено постепено затварање. Тешко да је ико могао да претпостави да ће на оспособљавање те стазе морати да се чека пет година. Али, на радове започете минулог лета јуче је стављена тачка. Први пут после готово пола деценије јуче ујутру стазом су прошли пешаци и бициклисти.

– Вредност обнове била је 210 милиона динара. Прво су биле затворене две саобраћајне траке и пешачка стаза, затим смо у децембру пустили средњу траку, у фебруару жуту, а сада је завршена и пешачка стаза. Она је била ван функције дуже од две године јер је инспекција забранила коришћење тог дела моста. Испоставило се да је потребна трајна замена челичних конзола које су дотрајале и постојала је опасност за безбедност пешака – указао је Горан Весић, градски менаџер.

Он је подсетио да су у међувремену замењени сви челични делови испод стазе и да је уграђено 350 тона челика како би се тај део моста о стабилизовао и поново био безбедан.

Весић је прецизирао да је мост специфичан јер је састављен из три моста.

– Стубови на којима се налази су делови моста краља Александра из 1934. године, који је срушен у априлском рату 1941. године. Узводна половина моста направљена је 1956. године, па је онда између 1974. и 1978. године прављена низводна половина моста. Мост није грађен истовремено и зато захтева већу бригу него остали – казао је Весић.

Према његовим речима, остало је да се поправи лифт за бициклисте, а тендер за извођење тих радова је у току.

Пешачка стаза на страни Старог сајмишта постала је неупотребљива од лета 2013. На њој су се тада због пропадања асфалта појавили први отвори и мање рупе, али неколико месеци могло је да се пролази једним њеним делом. Када су 2014. рупе постале знатно веће и видљивије цела та страна затворена је за пешаке.

Од тада је све већи број суграђана и стручњака негодовао позивајући надлежне да крену са обновом моста.

Како је јуче рекао Весић, град ће убудуће доносити одлуку о одржавању инфраструктуре.


Коментари1
93504
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Branislav A. Boskovic, dipl. inz. elektrotehnike
Шта значи брзина, ха, ха, ха...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља