понедељак, 24.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:13

Како наплатити штету кад банкротира туристичка агенција

Постоје две врсте гаранција које се уговарају између агенција и осигуравајућих кућа, али путници често забораве да се о томе информишу пре плаћања аранжмана
Аутор: Ј. Антељ / И. Албуновићуторак, 05.06.2018. у 22:00
(Фото Пиксабеј)

Путници који су купили авио-карте преко агенције „Флај флај травел”, чије су пословнице пре неколико дана затворене, највероватније неће моћи да наплате штету и једино што им преостаје јесте да туже агенцију. Полиса осигурања ове агенције, како је „Политика” већ писала, не покрива авио-карте, него само пакет-аранжмане. У туристичким агенцијама зато сугеришу путницима да пре уплате аранжмана увек провере да ли се штета и под којим условима може наплатити, како на крају не би са својим жалбама завршили на судовима у дугим судским процесима.

Према Правилнику о врсти и условима гаранције путовања, јасно је дефинисано која врста гаранције може да се уговара између осигуравајуће куће и туристичке агенције.

Углавном се полиса јемства уговара у случају инсолвентности и у случају штете нанете путнику.

Када је реч о инсолвентности агенције, путницима се после активирања полисе обезбеђују трошкови нужног смештаја, исхране и повратка путника с путовања у земљи и иностранству у место поласка. Затим потраживања уплаћених средстава путника по основу уговора о туристичком путовању, које организатор путовања није реализовао, али и новца у случају када путник откаже путовање. Надокнађује се и разлика између уговорене цене путовања и цене путовања снижене сразмерно неизвршењу или непотпуном извршењу услуга обухваћених програмом путовања.

У другом случају, када је у питању штета нанета путнику, осигурање надокнађује новац који су туристи издвојили на основу уговора о туристичком путовању а које није реализовао. Оштећени путници могу да рачунају и на новац који потражују на име разлике између уговорене и цене путовања снижене сразмерно неизвршењу или непотпуном извршењу услуга обухваћених програмом путовања.7


Коментари2
9d6fb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Najgore je kad propadnu pare skupljane cele godine a namenjene godisnjem odmoru. Drugih para nema a ni drugog termins za odmor. Katastrofa za porodicu koja se radovala godisnjem odmoru. To se ne moze nadoknaditi samo parama.
ivan
Treba pokusati preko osiguravajucih kuca obezbediti sigurnost ljudi koji koriste usluge turistickih agencija.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља