среда, 19.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:30

„Фијат” уложио у Србију 1,4 милијарде евра – планира и више

Италијани не намеравају да се повуку са српског тржишта мада им ове године истиче уговор о заједничком улагању у крагујевачку фабрику, у којој имају 67 одсто удела
Аутор: Маријана Авакумовићсреда, 06.06.2018. у 22:00
Представљање новог модела Фијат 500Л у Крагујевцу (Фото Танјуг)

„Фијат” је инвестирао више од 1,4 милијарде евра у фабрику у Крагујевцу, изјавио је јуче директор фабрике „ФЦА Србија” Алесио Леонарди на међународној конференцији „Индустрија 4.0”. Леонарди је истакао да је „ФЦА Србија” активан инвеститор у Србији и један од највећих извозника, као и да већ примењује дигитализацију у производњи. Погон у Крагујевцу је један од најмодернијих у свету у оквиру „Фијатове групације”, с обзиром на то да се користе најсавременији инструменти за производњу.

– „Индустрија 4.0” све брже постаје реалност. У нашој фабрици у Крагујевцу почели смо да приступамо дигиталној производњи кроз развој напредних решења за виртуелну симулацију наспрам физичког окружења – истакао је директор крагујевачке фабрике. Леонарди је казао да су укључена решења базирана „на анализи података, адитивној производњи, предиктивном одржавању и хоризонталној и вертикалној интеграцији”. Скренуо је пажњу на то да Србија треба да буде више индустријализована како би постигла виши ниво раста и да би њена економија опстала у све суровијој тржишној утакмици у свету.

Према његовим речима, конкуренција и технолошки напредак захтевају капацитет да се управља великим процесима производње на ефикасан и поуздан начин, тражећи бржа решења и одговоре, стално учећи, уз отвореност за иновације.

Да „Фијат” има озбиљне планове за Србију потврдио је крајем прошле недеље и Серђо Маркионе, генерални председник и директор компаније „Фијат Крајслер аутомобили”, представљајући планове те групације за наредне четири године.

Он је рекао да производња „фијата 500Л” остаје у Србији и да је тај аутомобил идеалан да постане 100 одсто електрични модел за Европу.

– „Фијат 500Л” је идеално возило за потпуно електрично решење. Планирамо да искористимо култни статус овог аутомобила и на њега применимо зелену технологију, проширујући опсег модела – изјавио је Маркионе.

Додао је да ће модели 500Х и 500Л добити хибридне моторе.

Оваквом најавом заправо је дао знак да Италијани не намеравају да се повуку из Србије иако им ове године истиче уговор о заједничком улагању у крагујевачку фабрику, у којој имају 67 одсто удела.

Менаџер за дигитализацију у „Фијат групацији” Мауро Босио рекао је на јучерашњој конференцији да је дигитална индустрија нешто о чему не можемо преговарати.

– Наша мапа је јасна и ми се крећемо у правцу потпуног овладавања дигиталним технологијама. Радно место конструишемо на основу 3Д модела. Користимо симулације за нову опрему и нове технологије. Тако је лакше проверити нову опрему, да ли функционише без грешке – рекао је он и објаснио да се 3Д симулација користи и у пројектовању линије.

На овај начин постиже се уштеда од 25 одсто, јер се лакше уочавају грешке. У свим овим процесима користе се таблети и паметни телефони – додао је Босио и нагласио да њихова фабрика у Крагујевцу има сребрни ниво светског стандарда у производњи WCМ.

Учесници конференције ће преко Савета страних инвеститора, односно беле књиге, која се објављује на јесен, дефинисати правце развоја „Индустрије 4.0” у Србији, односно потпуне дигитализације производње, а потом их и представити Влади Србије.

– Предстоји нам израда и усвајање нове индустријске политике Србије, која је један од кључних предуслова за затварање поглавља 20 у преговорима са ЕУ. Аутомобилска индустрија увек је огледало стања индустрије неке земље и сви технолошки и пословни трендови увек су прво примењивани управо у ауто-индустрији – рекао је Бранимир Стојановић, државни секретар у Министарству привреде.

Како је рекао, знање и пракса глобалних компанија, попут „ФЦА Србија”, могу да убрзају и буду носиоци „Индустрије 4.0” у нашој привреди.

Кајл Скот, амбасадор САД у Србији, рекао је да је за српске компаније велика шанса да се укључе у талас напретка дигитализације и напредне производње.

Он је подсетио да је парна машина представљала прву индустријску револуцију, друга употребу струје, трећа употребу електронике и ИТ, док је четврта још један корак напред у фузији технологија које замагљују границе између физичког, дигиталног и биолошког света.

– Производња у 21. веку захтева употребу нових технологија. Истовремено, како свет буде напредовао у процесу производње, биће потребно одредити где и како главни иноватори и индустријски ресурси могу обезбедити помоћ неопходну за наставак производње. Ми у САД помажемо развој напредног производног процеса – рекао је Скот.

 

„Индустрија 4.0” – потпуна дигитализација производње

Србија је у претходне скоро три деценије пропустила две технолошке револуције и мора се укључити у четврту индустријску револуцију. Прелазак на „Индустрију 4.0”, односно на потпуну дигитализацију комплетне индустријске производње, шанса је за бржи економски раст, даљи динамичан раст извоза и за отварање нових радних места.

Многа од најтраженијих занимања на свету пре само пет-шест година нису постојала. Дигитализација индустрије неопходна је и због чињенице да је данас на листи 500 најуспешнијих остало само 12 одсто компанија које су на тој листи биле и пре 60 година. Више од 400 некада моћних компанија, које су биле синоним за успех, избрисано је са пословне мапе света јер нису улагале у развој базиран на новим знањима и технологијама.

 


Коментари11
bdf20
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dr. P. B. Markovic
Tesla Companija trazi lokaciju za novu fabriku automobila. Bilo bi dobro da Srbija da punudu obzirom da je Tesla automobil velika buducnost.
Vlada O
Ulozili u protocni bojler koji je se odrekao bilo kog nacina oporezovanja Fiata. Sto su ulozili, to su i izneli, plus krediti koji su uzeti na drzavu Srbiju, i radnici koji su za 3 godene unapred placeni iz drzavnog budzeta.
Branislav
Nije mi jasno,da li se ta investicija od 1.4 milijarde evra smatra investicijom u fabriku u Kragujevcu, a u stvari je investicija u njihov deo kompanije!? I da li je ta investicija samo jedan od mnogih nepovoljnih kredita kojima se opravdava nekontrolisano trosenje drzavnih sredstava kroz razne subvencije drzave i izdvajanjima sredstava iz budzeta, dok se pod izgovorom modernizacije uveliko iznosi drzavni novac iz zemlje zarad nekih tamo stranaca koji nam reketiraju drzavu, a uz pomoc raznih malih Sinisa,Dragisa,Ljubisa!? Da li je ovo jos samo jedan primer JAT-a, NIS-a, kao i mnogih drugih firmi (GOSA...) gde se slican sistem upotrebljava vec godinama. Samo kazem da mi nije jasno i pitam se da li je!
darko
Aha , a Fudbalska reprezentacija italije igraće sa srbijom finale svetskog prvenstva u rusiji ! Pokažite vi papire , overene od banaka da ste toliko uložili , a onda pokažite ugovor pa da vidimo ko je koliko uložio i ko koliko izneo iz srbije
Milorad Mrdja
Fijat nije ništa uložio u Srbiju. Fijat je uložio u sebe, u svoju fabriku na teritoriji Srbije. Sutra tu fabriku tj. montažnu liniju, može razmontirati i odneti u Kazahstan. Ovde ostaje minimalan iznos od poreza na dobit, minimalne plate radnika od 30-45 hiljada din, prava radnika koja su naj lošija od svih u njihovim fabrikama po Evropi, najniži režijski troškovi. Profit ode u Italiju.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља