понедељак, 24.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:54
ИСХРАНА

Једите здраво и ван куће

четвртак, 07.06.2018. у 14:43
Многи запослени једу прво што им налети, али ако направите прави избор јешћете здрав оброк (Фото Пиксабеј)

Када понекад једете изван куће, у ресторану или мензи, није могуће да држите цео процес припреме и одабира намирница под контролом, али могуће је да се здраво храните. Наравно, вероватноћа да ћете јести маснију храну, уз више соли и шећера, већа је, као и да ћете појести већу порцију него да сте је припремили сами код куће. Ево неких савета шта да радите када се нађете у ресторану.

Порције су управо оно чиме нас угоститељи привлаче, јер знају да су у глади велике очи. Једите полако, са уживањем и станите када сте се најели, односно када више не осећате глад. Ако имате проблем са хипертензијом, замолите конобара да каже кувару да не ставља со у јело. Не једите хлеб, сомун или погачу пре него што вам конобар донесе јело. Будите стрпљиви.

Нека јела ће вам конобар свакако препоручити, то су она која кувари знају добро да припремају. Саслушајте га с пажњом, а ако вам звучи да је здравије од неких јела на менију, прихватите.

Ако уз јело не долази салата, поручите повртне салате које вас неће претерано оптеретити, а добићете обиље влакана, витамина и минерала. Избегавајте калоричне салате на бази мајонеза, кајмака и сира. И десерте, наравно, јер они су углавном богати засићеним масноћама и шећерима.

Неке намирнице су здравије од других, па ако се нађете у прилици да бирате, ево неколико савета: замените кобасице, сланину или пљескавицу пилетином без кожице или неким немасним месом: шунком или рибом (не прженом), замените тестенине, мафине и кроасане интегралним пецивом или земичком, замените сосове на бази сира и кремасте сосове оним на бази парадајза или другог поврћа, замените пржени бели пиринач интегралним пиринчем куваним у води или пари, замените пржени кромпир или кремасти пире куваним или печеним кромпиром,

замените све салате на бази мајонеза, уља с обичним, нискокалоричним салатама од поврћа.

Многи запослени једу прво што им налети, без обзира да ли су свратили у сендвичару, пицерију, палачинкарницу, хамбургерницу, продавницу здраве хране, самопослугу или мензу. Ако направите прави избор јешћете здрав оброк.

Нико вас не спречава да понесете оброк са собом на посао, једноставно припремите га ујутру пре посла или увече пред спавање. Тако ћете сасвим сигурно имати здрав оброк.

Салате су здраве, укусне и одличан су избор да их понесете са собом. Можете их зачинити унапред или ако не могу дуго да стоје зачињене, зачините их пред конзумирање. Салате које уз поврће садрже неке комплексне угљене хидрате (пиринач, тестенине, кромпир, кукуруз) дају већи осећај ситости. У салату можете да додате гриловану пилетину без кожице, сардине, свежи сир, моцарелу и прашку шунку, ако желите да у њу унесете и беланчевине. Бирајте поврће које је здраво и по могућности сезонско. Сада су кренуле ротквице, зелена салата и млади лук, али увек можете да додате и шаргарепу и боранију.

Сендвичи су брзи за прављење, али то не значи да су брза нездрава храна. Изаберите интегралну земичку/кифлу или ону од црног и ражаног брашна. Ставите само мало маслаца (или павлаке) и прашку шунку или пилећа прса или туњевину, па сечено кувано јаје и пар листова салате и ако желите сир, али никако топљени.

Пасте су такође здрава опција, али без оних кремастих сосова или са пуно масноћа. Уместо тога, користите сосове на бази парадајза, који су здравији и мање калорични. Уколико пасти додајете сир, не претерујте.

Супе и чорбе су такође избор који ипак захтева неке услове. Најбоље је да у њој буде и поврћа, а уз њу можете појести и неко интегрално пециво.

Јасна Вујичић, нутрициониста
www.nadijeti.com


Коментари0
b2a7c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља