среда, 26.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:05

Графички колектив нада се новој локацији

Ова кућа до краја јуна мора да се исели из простора на Обилићевом венцу 27, у којем се налазила седам деценија
Аутор: М. Димитријевићпетак, 08.06.2018. у 21:51
(Фото Р. Крстинић)

Графички колектив, култна галерија која на адреси Обилићев венац 27 постоји седам деценија и која је током тог времена била стециште и окупљалиште врхунских наших и страних уметника, до краја овог месеца мора да се исели из простора у којем се све до сада налазила. Где ће пребацити своју вредну графичку збирку и наставити своју делатност то још увек не знају и то је највећа невоља – према речима Љиљане Ћинкул, уметничке директорке, још се надају да ће тај проблем решити, заједно са надлежнима из Министарства културе и информисања и Секретаријата за културу града Београда. Јер, ова кућа културе, с озбиљном традицијом и реномеом, заслужује достојно решење.

Како подсећа Љиљана Ћинкул, пре три године дошло је до одлуке да се пословни простор у процесу реституције врати старим власницима (решење о враћању наследницима, породици Нинчић, Агенција за реституцију донела је 17. 7. 2015), и они су одлучили да га продају угоститељима, који би требало да ускоро на том месту отворе палачинкарницу.

Имајући то у виду, промена локације остала је једина могућност за ову галерију, основану после Другог светског рата, још 1949. Била је то тада пионирска установа, посебно када је реч о стварању наше савремене ликовне уметности, популаризацији, профилисању и постављању стандарда у уметничкој графици, која до тада није постојала у нашој земљи.

У бившој Југославији био је, свакако, један од водећих уметничких центара, а историју уметности када је наш простор питању, у другој половини 20. века и почетком 21. века, није могуће писати а да се не помене Графички колектив, истичу стручњаци. Ту су излагали Дали, Шагал, Вазарели, Еро, Фухс, установљене су и три награде: Велики и Мали печат и Грифон, све су цењене у домаћој јавности.

Поред изложби свих истакнутијих домаћих уметника у галерији су публиковани каталози, графичке мапе, монографије. Колекција уметничких радова износи преко 5.000 дела. Јединствени пројекат ентеријера и екстеријера галерије израдио је 1964. архитекта Пеђа Ристић и од тада па до данас унутрашњост није мењана.


Коментари3
ffad8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

stojan misic
Naslednik je ponudio otkup jer je poslao advokata zbog prava prečeg. Nije ozbiljno shvaćen te su glatko odbili razgovor čelnici G.K. Naravno da je prostor prodat. I to firmi koja je uzela kredit da bi otkupila lokal. I banka je u tom kolu zato i nema odgovora drzave ni ministarstva. Grafički kolektiv je skup ljudi u tuđem prostoru vec decenijama. Šta bi bilo kada bi naslednici tražili odštetu?
Слободанка Ристић
Каква срамота за државу да само пусти низ воду институцију оваквог калибра!
Sokol Kostic
Blagi Boze, palacinkarnica na mestu Grafickog Kolektiva. To ni najveci satiricni genije nikada ne bi mogao da smisli. Kako je naivan bio Radoje Domanovic.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља