недеља, 17.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 09.06.2018. у 11:15 Дејан Алексић
КОЈИ ЗАДАЦИ ЧЕКАЈУ НОВОГ ГРАДОНАЧЕЛНИКА

Метро, Филхармонија, нова аутобуска станица, километри ауто-пута

Међу највећим проблемима су дивља градња, јавни превоз, губиташи ГСП и „Сава центар”…– Велики инфраструктурни пројекти као што су градња моста на месту Старог савског, моста код Аде Хује, тунела од Савске до Дунавске падине, Топчидерског тунела, завршетка приступних веза Мосту на Ади…
(Фото И. Милутиновић)

Стартна позиција четворогодишњег мандата је прилично добра за новог градоначелника Београда. Проф. др Зоран Радојичић важи за једног од омиљених београдских лекара, одличног стручњака са менаџерским способностима, професионалца и сарадника који је увек спреман на компромис. Репутација првог човека престонице тренутно је толико добра да ни одборници у Скупштини града који су склони критиковању и за најмању ситницу на дан избора Радојичићу лично нису ништа замерили.

Али, све то биће на испиту у наредне четири године, и то не само зато што је Радојичић новајлија у политици и што је рекао да ће наставити да ради како је рађено у претходном мандату него и зато што су пред њим као градоначелником двомилионског града захтевни задаци, проблеми које треба да реши и крупни пројекти.

Међу највећим проблемима су дивља градња, јавни превоз, губиташи ГСП и „Сава центар”... У Београду је прошле године, када је Министарство грађевинарства саобраћаја и инфраструктуре објавило податке о нелегалним објектима, било више од 250.000 њих. Решење тренутно није ни на видику, јер оно зависи од града, градских општина и државе. Али, са списка градских главобоља убрзо би могао да буде скинут „Сава центар”, и то ако се крајем јуна позитивно оконча позив за јавно-приватно партнерство за највећи конгресни центар на Балкану.

Више труда и муке биће потребно за ГСП, који се годинама дотира из буџета града, али и за подизање квалитета јавног превоза, на чију се нередовност и дотрајалост возила суграђани свакодневно жале. План за оздрављење ГСП-а осмишљава се годинама, али и даље нема назнака када би неки крупни кораци могли да се предузму. Са подизањем квалитета превоза ситуација је другачија.

На дан избора новог градоначелника већ је најављено да би у наредних неколико година тролејбусе требало да замене електробуси, возила слична еко-аутобусима. У плану је, како је указано, да се купи 80 ових возила. Али, јасно је да је за бољи превоз Београђана потребно доста нових аутобуса и трамваја, али и да превозници коначно почну да поштују ред вожње и да наплата карата буде боља. За ово последње биће потребно доста муке како би се помириле жеље надлежних и суграђана, јер док у граду и „Бусплусу” сматрају да је кључ у већој продаји карата, суграђани истичу да би плаћали када би се, уз временске, увеле и јефтиније карте.

Нови градоначелник и његов тим у очима Београђана ће порасти и ако почне градња више километра канализације, ако се унапреди чишћење града, али и уколико се смањи број рупа на саобраћајницама и број улица на чијим тротоарима су поискакале плоче.

Радојичић би могао да се сврста у ред омиљених градоначелника ако на крају четворогодишњег мандата иза њега остану важни, пре свега за суграђане корисни, инфраструктурни објекти. Наиме, искуство показује да Београђани не заборављају градоначелнике у чије време су грађени мостови, булевари, тунели, нови стамбени блокови…

И у овом случају је почетна позиција прилично добра за Радојичића. Само ако се не испрече непредвиђене околности, он би могао да буде градоначелник у чије време је почело остварење вишедеценијског сна Београђана – градња метроа. Почетна станица прве линије метроа, Макиш, многима је спорна, али мало ко спори да Београду метро одавно треба. Већ је обзнањено да би наредне четири године требало да обележе и велики инфраструктурни пројекти као што су градња већег моста на месту Старог савског, али и моста код Аде Хује. Смањењу саобраћајних чепова требало би да допринесу и тунел од Савске до Дунавске падине, Топчидерски тунел који ће излазити код Аутокоманде, али и завршетак приступних веза Мосту на Ади.

Прве видљиве новине у београдској панорами у току Радојичићевог градоначелниковања биће нови булевар у Савском амфитеатру, али и промена обриса дела Карађорђеве улице, приобаља у том делу града и Трга републике.

На тој листи требало би да буду и сређен и проширен Булевар патријарха Павла, нова аутобуска станица БАС, преуређени Студентски и Савски трг, завршетак целе или већег дела обилазнице око Београда, нови километри ауто-пута кроз престоницу, станична зграда на Прокопу…

Радојичић би и за културне и спортске посленике могао да буде један од дражих градоначелника, јер би његову еру требало да обележи и градња модерног здања филхармоније, националног стадиона, а можда и почетак радова здања националне опере и балета.

Већ се зна да ће се наставити с обновом репрезентативних градских фасада, ширењем пешачке зоне у центру, уређењем урбаних џепова…

Ако се макар трећина ставки с овог амбициозног списка успешно реши у наредне четири године, Радојичић ће се, готово извесно, наћи међу градоначелницима које ће Београђани по добром помињати. Можда ће чак бити први који ће стати раме уз раме са чувеним Владом Илићем или Бранком Пешићем. 

На дневном реду можда и статут и нове општине

Статут града није ставка од које зависи популарност градоначелника, али дуго најављиване измене највишег правног акта, које би донеле децентрализацију градских општина, свакако би биле плус у радној биографији новог градоначелника. Али, решавање овог задатка, као и борба с дивљом градњом, осим од градоначелниковог тима, у великој мери зависиће и од државе, која треба да се позабави изменама појединих републичких аката. Ако ипак дође до промене статута, постоји шанса да Београд добије и нове општине, што поједини делови престонице, попут Батајнице или насеља на левој обали Дунава, годинама прижељкују.

Коментари5
59c6c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

katica
Urbanističkom mafijom je naše gradove (bez infrastrukture) pretvorila u beton, asfalat i solitete. Gradonačelnik nema nikave šanse da bilo šta uradi korisno za građane tj. za kvalitet života...Umesto da vlast natera urbanističku mafiju da prvo izgradi INFRASTRUKTURU (ulice, trafoe, kanalizacija, vodovod, parkove, bolnice, obdaništa....) pa tek onda da može da dobije dozvolu za gradnju....ovde je obrnuto, građevinari imaju zaradu 100% jer ta strašila od zgrada kao kukavice vezuju na postojeću zagržljalu infrastrukturu (koja je građena za veoma mali broj građana)....a kavalitet života je došao do dna....
Marina
Da li ce grad biti cistiji?
Milan Radmanoviv
Nije li g.Mali tvrdio da GSP "konačno" za njegovog mandata posluje pozitivno?
Raca Milosavljevic
... bas lepo ...samo da drzimo palceve i da ga sluzi zdravlje ... ali nece biti lagano ...mnogo je toga zapusteno,mnogo naopako uradjeno,mnogo je krokodila i azdaja,mnogo kriminala i kriminalaca,mnogo tajkuna ...
Vesa D
..što bi rekao naš napaćeni ...narod ...zapni pre nego što uprtiš...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља