петак, 16.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:21
НА СНИМАЊУ

Шта данас значи успех

У Загребу се завршава снимање прве регионалне ХБО серије „Успех”, по сценарију Марјана Алчевског и у режији Даниса Тановића, а тим поводом уприличено је дружење екипе с новинарима који су посетили сет
Аутор: Исидора Масниковићуторак, 12.06.2018. у 13:00
Денис Тановић (Фото ХБО)

Загребачки „Хилтон” ових дана био је привремени дом не само многобројних туриста који су дошли да посете хрватску престоницу већ и филмске екипе која приводи крају снимање прве регионалне ХБО серије „Успех”, по сценарију Марјана Алчевског, а у режији оскаровца Даниса Тановића, у којој је ангажован велики број глумаца из региона, укључујући и Марију Шкаричић („Свештеникова деца”), Уликса Фехмиуа („Устаничка улица”, „Сутра ујутро”, „Убице мог оца”, „Бели, бели свет”), Иву Михалић („Због тебе”, „Ћаћа”, „Права жена”), Тонија Гојановића („Караула”), Тару Талер („Љубав или смрт”)...

Ова вишеслојна драма, с елементима крими-жанра, победник је првог ХБО Адрија „First draft” конкурса, представљеног још 2016. године на Сарајевском филмском фестивалу, с циљем да афирмише оригиналне текстове смештене на подручју Хрватске, Србије, Словеније, Македоније, Босне и Херцеговине и Црне Горе. Поред серије „Успех”, одабран је и сценарио Ивана Кнежевића, који ће у наредном периоду, према речима Ане Балентовић из ХБО Адрије, бити реализован.

Управо смо се у хотелу „Хилтон” сусрели с делом ауторске екипе, и уверили с колико пажње и посвећености једна оваква продукција приступа снимању и колико се редитељ Данис Тановић са својим сарадницима труди да сваки кадар доведе до савршенства. Свакако је реч о начину рада с којим се глумци с овдашњих простора први пут сусрећу, што су и сами признали, а у прилог овој тези је и чињеница да се од тренутка одабира текста до почетка снимања, на развоју сценарија и приче, радило готово годину и по дана. ХБО ову серију реализује у сарадњи с хрватском продуцентском кућом „Други план”, која је показала најбољу логистику, и у креативном, и техничком смислу.

Балентовићева је изразила наду да ће ова серија направити велики искорак у регији када је реч о високом квалитету играног програма јер публика то очекује од ХБО бренда, што је веома важно у ситуацији када је телевизијска продукција код нас у незавидном положају. Такође, похвалила је жељу и настојање ове телевизијске платформе да подстиче снимање серија на локалном језику, која ће имати добру комуникацију и с гледаоцима у суседним земљама.

Македонски сценариста, који већ деценију и по с породицом живи и успешно ради у Загребу, Марјан Алчевски иако није смео да нам превише открива радњу серије, рекао нам је да се прича одвија у специфичном делу града – Новом Загребу – који наликује на многа друга предграђа, и да прати четири јунака из потпуно различитих друштвених слојева који упадају у необичне ситуације, што ће укрстити њихове путеве. Надам се да ће се из епизоде у епизоду публика питати како ће се јунаци извући из сплета необичних ситуација у које све више упадају.

– То свакако неће бити детективска серија пуна мистерија. А публика ће далеко више знати о радњи, и од самих јунака, па чак и од полиције. Серија је фокусирана на ликове и њихове драме. „Успех” покушава да одговори на питање које и мене тишти и до чијег одговора ни дан-данас нисам дошао, а то је – шта нама данас значи успех када живимо животе који више личе на преживљавање, и у којима морамо да се прилагодимо јер не знамо шта ће бити сутра. Ми не знамо шта је заправо успех јер су се критеријуми изгубили – истакао је Алчевски и додао:

– Занимљиво ми је било да у предграђима више не живи радничка класа јер она више не постоји, већ архитекте које су градиле те велике стамбене објекте, људи који би требало да буду савремени јунаци, али то нису јер су у потпуности занемарени. Ту живе људи који копају по контејнерима... Социјално, економски, класно – Нови Загреб је врло живописно место. Нисам морао излазити изван свог кварта да бих нашао људе који су мени занимљиви и о којима желим да пишем. У центру града лако можете да заборавите на реалност, али овде не... И становници Новог Београда, Новог Сарајева и осталих предграђа препознаће се у овој причи.

Овде има пуно хумора, али није црни, открива сценариста, а серија највише по стилу подсећа на филм „Мржња” Матјуа Касовица.

Уликс Фехмиу (Фото ХБО)

Симпатична и енергична Тара Талер, која глуми Бланку, искрено је испричала, на краткој паузи између два сета, да јој је као двадесетогодишњој глумици која није успела да упише академију и која је радила у „Мекдоналдсу” улога у једној оваквој серији велики успех.

Иначе, публика ју је упознала у филмовима „Ибица”, „Љубав или смрт” и мини-серији „Чувар дворца”.

– Увек су ми нудили да глумим или млађе или старије ликове. Први пут у својој каријери глумим свог вршњака, човека који има 50 година. Када се мој Харис окрене иза себе и схвати да се на свом путу изгубио и угасио, покушава да поново успостави контакт с том неком својом чистотом коју је некад имао – изјавио је Уликс Фехмиу, изражавајући велико задовољство што напокон ради у идеалним условима какве би сваки глумац пожелео и с пуно пруженог простора у којем је могао да се посвети креирању свог јунака. Драго му је што је имао прилику да ради на сценарију који је понудио палету најживописнијих ликова у чијем грађењу су сви уживали.

– Имали смо много снимајућих дана, није било празног хода, али резултат зато неће изостати. Код нас не постоје праве телевизијске продукције, серије се снимају у кратком временском року и то се одражава на квалитет. Данис Тановић је свакој епизоди приступио као да снима филм – закључио је Фехмиу.

Ива Михалић, коју је недавно и овдашња публика имала прилику да види у сјајној представи „Људи од воска”, тумачи врло занимљив лик Винке, којој ће неколико непредвиђених околности у само једном дану, променити читав живот. После тога ништа више неће бити исто, мистериозно каже.

– Најважније је да се у свакој драми препознамо, то је смисао уметности, а у овој причи ћемо се свакако идентификовати – поручила је Михалићева, иначе добитница глумачке награде на Пулском фестивалу.

Било је много питања за екипу филма која је била врло расположена за разговор с новинарима, иако су их продуценти пожуривали на снимање завршних кадрова. Сазнали смо да је редитељ Данис Тановић имао пресудан утицај на сценарио, с доста инвентивних и правих сугестија и да је показао суштинско разумевање теме серије.

– Данис је у овај пројекат ушао до краја, целим бићем. Сарадња је била занимљива и узбудљива. Проблеми увек постоје, али то су они креативни сукоби, који могу само да донесу добра решења и серију учине квалитетнијом. Било је и много верзија, дописивања, дотеривања – открио је Марјан Алчевски, који изражава наду да овде неће бити стављена тачка и да ће серија имати наставак.


Коментари0
93288
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља