среда, 26.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:49

Коридором 10 до краја године 54 милиона возила

Данас почело асфалтирање аутопута на деоници Банцарево-Црвена река, на источном краку коридора од Ниша до Димитровграда.- Михајловић: Воз за Бар ће полазити из Земуна чим се заврше радови на станици
уторак, 19.06.2018. у 15:56
Фото Танјуг

НИШ - На источном краку Коридора 10 од Ниша до Димитровграда, на деоници Банцарево-Црвена река, данас је почело асфалтирање аутопута, а министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић каже да ће тај коридор потпуно бити пуштен до краја године.

„Сваким даном могу да кажем да напредујемо у завршетку Коридора 10, како смо и рекли он ће до краја године бити у потпуности пуштен, од севера до југа, и до истока. Када се посматра Грделица и Сићевачка клисура, најпроблематичнији делови и једне и друге су можемо рећи и завршени”, рекла је Михајловић, која је данас са директором Коридора Зораном Бабићем обишла деоницу на којој је почело асфалтирање.

Навела је да је 2012. године Коридором 10 прошло 34 милиона аутомобила, а да се ове године очекује 54 милиона аутомобила што значи 20 милиона аутомобила више ће до краја године проћи Коридором 10.

„Разлог је зато што га завршавамо, зато што је ту већ крај радова”, наводи министарка и истиче да Србија има велику предност када је реч о положају и може да буде најбржа у спајању истока и запада, севера и југа, уз истовремено ницање нових фабрика уз коридор.

Поред асфалтирања 12 километара деонице које је данас почело, преостаје опремање тунела на југу и на истоку, рекла је Михајловић и навела да је важно да грађани буду упознати са оним што се ради сваки дан на Коридору 10, у две, три смене.

„Значај Коридора 10 је толико велики да је тужно зашто га нисмо завршили раније, не ми, него можда неки пре нас. Коридор 10 нас спаја са Европом, са регионом, значајан је као транзитни коридор”, рекла је министарка.

Анализе, каже, показују да ће завршетком Коридора 10 доћи сигурно до смањења не само саобраћајних несрећа са повредама, него и саобраћајних несрећа са смртним исходима и то за 10 до 20 одсто.

Говорећи о важности Коридора 10, Михајловић је навела и да ће време које се потроши за путовање, али и превоз робе и терета бити смањено за најмање за 20 или 25 одсто, а смањиће се и трошкови свих оних који превозе своју робу или пружају неку другу врсту услуга коришћењем Коридора 10.

„Све је то основа за привредни раст и развој не само овог округа него и целе Србије”, каже Михајловић.

Директор Коридора Србије Зоран Бабић каже да се источни крак Коридора 10 између Банцарева и Црвене реке, за који наводи да је најтежи и најзахтевнији део, ради под свим временским условима, дан и ноћ.

Најавио је да ће током ноћи бити бетонирана и друга прелазна плоча на мосту Б1 иза тунела Банцарево, те да је жеља и обавеза да та траса буде завршена у најкраћем временском року.

„Ово јесте најзахтевнији део дугачак 12,4 километара са четири моста”, рекао је Бабић.

Он је навео да су у сваком тренутку и сваког дана на терену између 200 и 230 камиона и других машина потребних за рад, као и око 100 радника, те захвалио извођачу радова, грчкој фирми Актор.

Истакао је да се настоји да се грађанима обезбеде сигурни и модерни аутопутеви, те да се саобраћај измести из Сићевачке клисуре на модеран аутопут.

Бабић је захвалио и министарки Михајловић на тимском раду и „ветру у леђа” у последњих годину дана и постигнутим резултатима за које очекује да ће бити још бољи у будућности.

Почетку асфалтирања деонице источног крака Коридора 10 присуствовао је и директор Путева Србије Зоран Дробњак, градоначелници Ниша и Пирота, Дарко Булатовић и Владан Васић, као и начелнице нишавског и Пиротског округа, Драгана Сотироски и Драгана Тончић. (Танјуг)

 

Михајловић: Воз за Бар ће полазити из Земуна чим се заврше радови на станици

НИШ - Премештањем Железничке станице у Београду на Прокоп завршавамо пројекат започе још 70-тих година прошлог века, о чему су уговор бивше градске власти потписале пре 10 година, рекла је данас потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Она је подсетила да ће од 1. јула сви грађани који иду из Београда и у Београд возом, полазити са нове железничке станице Центар, познатије као Прокоп, а воз за Бар ће привремено ићи са станице Топчидер због укрцавања аутомобила на воз.

План је да воз за Бар полази из Земуна, а да се чека завршетак изградње те станице која ће бити трајно решење за полазак барског воза, казала је Михајловићева новинарима у Нишу.

Разне приче поводом измештања Железничке станице у станицу Центар Прокоп су неаргументоване, рекла је Михајловићева, наводећи да то није одлука од јуче и „ми завршавамо посао који је започет седамдесетих година прошлог века”.

Михајловићева је истакла да су они који се данас противе премештању железничке станице, у октобру 2008. године потписали уговор о завршетку станице Прокоп, са циљем измештања станице из центра града.

„Управо је пре 10 година тадашњи градоначелник Драган Ђилас потписао уговор са Милутином Мркоњићем и Верицом Калановић о завршетку станице Прокоп и измештању главне железничке станице из центра града, планирајући да се то заврши за две године”, подсетила је она.

Додала је да је тај пројекат почео 70-тих година прошлог века када се одлучило, како каже, потпуно с правом, да се Железничка станица у центру Београда измести како би главни град имао простор да изађе, пре свега, на реке, а с друге стане да се превоз терета и опасног терета склони из центра града.

„Станица Прокоп није ван град, већ на пет минута од центра града”, каже Михајловић.

Како је навела, већ је разговарала са замеником градоначелника Гораном Весићем да се додатно појачају аутобуске и друге линије ка Прокопу, који је „свакако далеко од тога да је на крају града како слушам последњих дана у разним коментарима”.

Михајловићева је рекла да место за нову железничку станицу није изабрано напамет и да се ту укрштају и спајају три крака београдског железничког чвора.

„Држава ће завршити цео део посла, ми ћемо то финансирати. Постоји друга фаза Прокопа после које коначно можемо да кажемо да Београђани имају савремену модерну железничку станицу”, нагласила је Михајловићева.

Поручила да нико неће рушити зграду Железничке станице.

„Прича око тога да Влада нешто наврат-нанос ради није тачна. Зграда Железничке станице ће остати, нико је неће срушити, она је прелепа и вредна. Да ли ће бити за музеј или за неку другу активност, то ћемо видети”, рекла је новинарима Михајловић, која је присуствовала почетку асфалтирања деонице источног крака Коридора 10.  (Танјуг)


Коментари0
cda08
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља