среда, 21.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:30

Власт најављује идиличан градски превоз

Oбећано да ће сви крагујевачки аутобуси имати климу и бесплатан интернет, а за функционалнији превоз биће уведене камере на станицама и бројачи путника у возилима
Аутор: Бране Карталовићпонедељак, 25.06.2018. у 21:31
Саобраћајне гужве у Крагујевцу (Фото Б. Кар­та­ло­вић)

Крагујевац – Хоће ли дуготрајна чекања на аутобус, нарочито у вечерњим сатима када се школарци из приградских насеља враћају кући, коначно постати прошлост јавног превоза у Крагујевцу? Одговорни тврде да хоће, иако су још свежа сећања на гужве изазване протестима радника некада јединог превозника у граду – пропалог „Аутосаобраћаја“.

Надлежни су, почев од првог јула, припремили низ новина које градски превоз треба да учине комотнијим и функционалнијим – модернијим. Прво, сваки путник ће знати кад који аутобус стиже на станицу – лако, „кликом“ на апликацију у мобилном телефону. Они други, времешнији житељи Крагујевца, биће информисани путем звучног дисплеја.

И надлежнима ће бити лакше да прате како се одвија саобраћај на територији града Крагујевца – на стајалиштима ће бити постављене камере, а сваки аутобус ће имати бројач путника.

Можда најважније – убудуће ће сви градски превозници – без обзира коме буде додељен превоз путника – морати у сваком аутобусу да имају – климу, и – бесплатан интернет.

Ове новотарије, које је модеран свет одавно усвојио, само су почетак реализације идеје коју је иницирао градски већник за дигиталне технологије Данило Савић. Реч је, како је изјавио у недавном интервјуу за наш лист, о пројекту који Крагујевац треба учини „паметним градом“ – местом у коме ће се живети у складу са технолошким трендовима.

– Ни ја нисам срећан што се живи брзо, али ако је то систем, онда је наш задатак да људима живот и посао учинимо лакшим и ефикаснијим – рекао је Савић за „Политику“, потенцирајући функционалност заоставштине коју остављамо млађим нараштајима.

Да би овај нови систем могао да функционише – све аутобуске станице у Крагујевцу мораће да добију своја имена. Њихови називи ће бити унети у компјутерски систем, а информације о томе где се аутобус налази, куда се креће и за колико минута стиже на одређено место – путници ће моћи да виде на визуелном дисплеју. Истовремено ће се чути и глас „непогрешиве машине“, повезане са „градском централом“.

Новине у јавном градском превозу треба да заживе већ од првог јула. Осим модерног дигиталног система, који ће и путницима и превозницима помоћи да се боље снађу, надлежни у систему градског превоза обећавају и улепшавање аутобуских стајалишта.

– Наш задатак је да идемо укорак са временом. Ипак, најважнији су нам путници, суграђани који користе градски превоз. Ми постојимо због њих. Уређењем стотину нових стајалишта, покушаћемо да покажемо да бринемо о њима – изјавио је за „Политику“ директор Градске агенције за саобраћај Душан Обрадовић.

Крагујевчане тренутно превози 68 аутобуса, који путнике чекају на 812 станица. На тим стајалиштима ће се строго контролисати хигијена – на пример, да ли неко разним флајерима и плакатима покрива ред вожње. Ако ће већ путници имати модернији превоз, онда је ред да се и грађани понашају у складу прописима које су донеле надлежне службе, како би комунална полиција могла да се усредсреди на озбиљније проблеме.

Према досадашњим истраживањима, Крагујевчани су делимично задовољни градским превозом. Да у годинама иза нас није све било како треба, говори и податак о броју путника којих је у 2017. било мање 7,3 процента него 2016. То, практично, значи да се у градски буџет тада слило око 20 милиона динара мање него што се очекивало.

Повећање броја корисника услуга градског превоза један је од приоритета овдашње власти. Зато ће аутобуси, уместо на 45 минута, на неким линијама убудуће возити на сваких 15 минута. Надлежни очекују да ће се број путника тако увећати око 20 процената.


Коментари0
ec93a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља