четвртак, 20.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:53

Власник САБ-а сваљује кривицу на грчке партнере

Тврди да ће продати имовину и да ће свима бити враћено од 70 до 100 одсто износа који су уплатили. – Инспекција још утврђује колики је износ штете и да ли ће полиса од 300.000 евра моћи све да покрије
Аутор: Јелица Антељ / Ивана Албуновићуторак, 26.06.2018. у 22:00
(Фото лична архива)

Власник туристичке агенције „САБ травел” чији су путници остали без плаћених аранжмана у Грчкој, Стеван Буђић, тврди да су проблеми ове фирме почели када су власници закупљених кућа у Грчкој почели да одбијају туристе. Он је рекао и да агенција постоји 26 година и да не постоји никаква жеља да се направи профит на терет корисника услуга.

Овим прилично танким објашњењем он правда чињеницу да је агенција преко ноћи отказала 2.249 аранжмана због чега ће најмање пет хиљада људи ове године остати без летовања. Осим јефтинијих аранжмана у Грчкој ова агенција продавала је и скупа путовања широм света.

Поставља се такође и питање зашто је Буђић, који се позива на дугогодишњу традицију, прећутао податак, који се може проверити на сајту АПР-а и Народне банке Србије, који показује да фирма која је отказала ангажмане „САБ травел” званично постоји само четири године. Друга, регистрована на истој адреси – „САБ интернешенел” послује 26 година али је у блокади већ годину и по дана за износ од 50 милиона динара.

Власник агенције кривицу сваљује на иностране партнере. Гостујући на ТВ Прва, он је објаснио да су власници четири куће, које је ова агенција закупила и платила у потпуности, закључали врата својих кућа за српске туристе који су требали да у њих уђу и започну летовање.

– Прва смена 20. маја је без икаквих проблема летовала, а онда другу смену Грци нису хтели да приме – рекао је Буђић, додајући да агенција постоји 26 година и да не постоји никаква жеља да се направи профит на терет корисника услуга. Објаснио је да су аранжмани продавани током јесени, зиме и пролећа и да је уплаћивано газдама кућа у Грчкој. Од друге смене, којој је обезбеђен алтернативни смештај, настаје хаос, тврди он.

– Почиње да се прича да САБ није платио, да лоше ради и продаја аранжмана креће да опада. Истовремено из Грчке, од власника кућа, крећу захтеви да исплаћујемо бржом динамиком него што је то било договорено. Ја не могу њима сада да исплатим све до 15. августа – рекао је Буђић. Према његовим речима, до сада је власницима вила у Грчкој исплатио пола милиона евра и да је за 1.200 туриста плаћено летовање до 20. јула. Потврдио је да је 2.249 плаћених аранжмана отказано.

Буђић, који не спори своју одговорност, истакао је да ниједна агенција која продаје аранжмане за Грчку није обезбеђена и да је 11. јуна одржан састанак у „Јути” на којем је указано на проблеме избацивања гостију из кућа које су плаћене.

Он је указао да је платио и скупе адвокате у Солуну због понашања власника кућа у Грчкој. Најавио је да ће уз помоћ гаранције путовања бити издвојена средства да би могли да се наплате оштећени туристи до износа гаранције, чија је висина 300.000 евра.

Власник туристичке агенције „САБ травел” рекао је да је спреман да обезбеди додатни новац за то продајом неких средстава агенције и указује да ће бити надокнађено свима између 70 и 100 одсто аранжмана.

Оштећене путнике сада највише интересује да ли ће им и када бити враћен новац који су уплатили. По закону, „САБ травел” би у року од осам дана морао да одговори свим путницима који им се обрате, у супротном следећа адреса је туристичка инспекција.

Уколико агенција не врати новац путницима у року од 15 дана биће активирана гаранција путовања у износу од 300.000 евра.

– Инспекција још проверава обимну документацију. Данас ћемо вероватно утврдити колики је износ штете и још неке чињенице. На основу нашег записника и примедби путника активира се полиса осигурања. Утврђено је да власник агенције нема новца иако фирма није у блокади. Он је обећао да ће продајом имовине обезбедити додатни новац како би путницима била надокнађена сва штета – рекли су нам у туристичкој инспекцији.

Путници чекају превоз са Крфа

Редакција „Политике” ступила је у контакт са путницима који су 16. јуна отпутовали преко ове агенције на Крф. Како кажу тренутно очекују информације на који начин ће се вратити у Србију с обзиром на то да немају контакт са представницима агенције.

– Стигли смо на Крф 16. јуна, али власник објекта у који је требало да буде смештено нас тридесетак путника, међу којима је било и деце, није желео да нас прими. Како је објаснио смештај није плаћен. Одмах смо се организовали и позвали представнике амбасаде у Атини. Како смо обавештени преко једне друге агенције смештај је одмах плаћен и власници апартмана су нас примили. Чекали смо шест сати да се ситуација разреши – прича један путник за „Политику” и додаје да се од тог тренутка представници агенције „САБ травел” нису појављивали.

Према његовим речима овај аранжман, који су путници платили још у децембру, коштао је 96 евра по особи, а обухватао је цену смештаја и превоза.

Штета око 600.000 евра

Ово је највећа штета која се догодила у домаћем туризму у последњих 30–40 година и дуго ће нам требати да се опоравимо. Због појединаца трпиће цела бранша и агенције које поштено раде свој посао, каже за „Политику” Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција „Јута” чија је чланица и „САБ травел”.

Он је наговестио да је договор са осигуравајућим кућама постигнут (иако у овом случају има можда и елемената кривичног дела због чега би осигурање могло да буде доведено у питање) и да ће имати на располагању 300.000 евра, колико износи полиса осигурања. Иако се још не зна тачан износ штете Сеничић каже да се претпоставља да она износи између 500.000 и 600.000 евра, што значи да би сваки путник могао да добије само половину износа настале штете.

– Власник се огласио и обећао да ће обезбедити новац и чекамо до 7. јула када рок истиче, а већ од понедељка 9. јула почећемо да прихватамо захтеве и у што краћем року исплаћујемо штету – објашњава наш саговорник из „Јуте”.

На питање да ли је реч само о аранжманима у Грчкој он каже да има и путовања ка другим дестинацијама, а да је „САБ травел” изгледа продавао туђе аранжмане за Египат и Турску.

– На срећу нема их много, али те агенције ће морати да обезбеде летовања за оштећене путнике о свом трошку – каже он.

НОПС: мере инспекције нису довољне

Национална организација потрошача Србије позива туристичку инспекцију да, осим тога што „покреће поступке за одузимање лиценце”, кад је штета већ настала, хитно почне да ради у интересу грађана и заустави низ афера које последњих година погађају сектор туристичких услуга.

– У име свих оштећених и са правом огорчених путника, захтевамо од туристичке инспекције да, уколико није, почне да подноси кривичне пријаве против одговорних лица у туристичким агенцијама – кажу у НОПС-у.

Они подсећају да је правни тим НОПС-а, у случају агенције „Ел Греко“ из Новог Сада, утврдио и доказао да поједине агенције и након „одузимања лиценце“ настављају да послују и варају путнике, само под другим именом. Због тога је, додају, очигледно да све мере које туристичка инспекција предузима нису довољне, а ни ефикасне, да спрече криминалну делатност у овом сектору.

– Због свега наведеног, поверење у агенције које савесно послују је озбиљно нарушено, па ће на крају и оне, поред грађана који ових дана масовно остају без аранжмана, авионских карата и новца, платити цех „туристичкој мафији” са којом држава очигледно није у стању да се обрачуна – поручују из НОПС-а.


Коментари5
35dfe
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Jelena
Kada ovako neodgovorna agencija SVE pare vrati korisnicima ,treba je odmah zatvoriti -zabraniti dalje poslovanje i dodatno kazniti za stetu,neodgovornost prema posovanju....
ivan
Tuziti treba i valjda ce onda nedto isplivati.
zoran
ima se prosto resenje,samo ako drzava to hoce.odredi se polisa u kesu na 1.000.000 evra i moze da se koristi samo polovina za placanje aranzmana i nikakvih vise problema nikada nece biti sa agencijama.ali ocito kod nas svaka šuša ima turisticku agenciju.
Bobi
Tolerisali grci, što se tiče plaćanja,čekali,čekali, najtužnije što ljudi prolaze kroz to.evo pitajte vlasnike apartmana, pa i njima je u interesu da unapred rasprodaju sobe a ne da vraćaju ljude.šteta što za ovakve mahinacije ne sledi zatvor zbog prevare...
Alex Mahone
Pa,neće,valjda,da prizna da je prevarant...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља