субота, 22.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:53

Kружни ток за приступ „Жежељевом“ мосту

Траје трка са обећањима када ће мост бити завршен
Аутор: Снежана Ковачевићсреда, 27.06.2018. у 22:00
(Фото С. Ковачевић)

Нови Сад – Путари који граде прилазе новом Жежељевом мосту у Новом Саду ужурбано ових дана завршавају део својих послова. Поново је трка са временом и обећањима јер би почетком јула наводно требало да буде пуштен и друмски саобраћај.

Возови су преко новог друмско-железничког моста кренули пре три месеца. Тада су званичници најавили да ће возила туда моћи да циркулишу половином године, након завршетка радова на приступним саобраћајницама. Државни секретар Имре Керн помињао је том приликом прецизније два датума: 1. јун и 1. јул.

Први термин је пробијен, мада нажалост није и први пут да се то дешава у шест година дугој изградњи овог моста. Сада се, према незваничним информацијама нашег листа, „вија“ други датум за отварање друмског саобраћаја преко „Жежеља“.

Уколико и јулски рок не буде пробијен, друмски саобраћај који се одвија у близини, на монтажном друмско-железничком мосту постављеном још пре две деценије као привремено решење, преусмериће се на „Жежеља“. Привремени мост затим би требало да се демонтира, јер је и то део великог пројекта изградње новог друмско-железничког моста у Новом Саду.

Новосађани, који живе на две обале Дунава, нестрпљиво очекују да користе нови мост. Он није, подсетимо, отворен ни за пешаке иако је јавност ван Новог Сада можда стекла такав утисак када су прошле јесени над реком спојена два лука и мостом је тада прошетала делегација Србије, АП Војводине и Европске комисије.

Тиме што би почетком јула био пуштен друмски саобраћај, радови на приступним саобраћајницама неће бити комплетно завршени. Остаје посао око изградње кружног тока на петроварадинској страни, с леве стране моста. Та кружна раскрсница неће моћи да се ради, по незваничним информацијама нашег листа, пре него што се терен рашчисти, а предвиђен је за одлагање делова демонтираног старог моста који би затим требало да буде однет на друго место.

Један крак кружног тока, паралелно уз Дунав и испод новоизграђеног моста, треба да избије надомак Официрца, популарне дивље пешчане плаже у Петроварадину. Одатле је предвиђено да се споји са будућим државним путем, обилазницом око Петроварадина, као делом најављеног Фрушкогорског коридора. Будућа траса обилазнице око Петроварадина, као и приступне саобраћајнице ка мосту, не нарушавају тренутно стање плаже на Официрцу, кажу за „Политику“ у новосадској Управи за грађевинско земљиште и инвестиције.

Изградњом обилазнице око Петроварадина, наводе у овој управи, у потпуности ће се променити концепт садашњег вођења транзитног саобраћаја. Објашњавају да је предвиђено измештање транзита из Рељковићеве улице (која у Петроварадину сада води на „Жежеља“) на страну Рибарске аде, са друге стране насипа. Непосредно испред моста пролазиће испод пруге до навозних рампи на мост. Да би се обезбедио саобраћај у свим правцима без пресецања токова, кажу, предвиђена је изградња кружне раскрснице са узводне стране моста и то као веза Рељковићеве улице, Кеја скојеваца и нове саобраћајнице која пролази испод моста.

Међутим, до изградње обилазнице у Петроварадину транзит ће се и даље одвијати Рељковићевом улицом. Тешко је рећи када ће обилазница бити на видику. У управи за инвестиције наводе да је ЈП „Путеви Србије“, као управљач државних путева, уговорио израду идејног пројекта Фрушкогорског коридора са АД „Институт за путеве“ из Београда. Њиме се обухвата траса обилазнице до петље Петроварадин исток, као и крак ка друмско-железничком мосту.


Коментари1
5058a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milan
zar je moguce da nema niko hrabrosti, od novinara, da napise sta je prava istina oko izgradnje ovog mosta, zasto i koliki je stepen ostrukcije prisutan 10 godina u vezi izgradnje ovog mosta od strane Srbije.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља