четвртак, 14.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:43

Уметничка истина под отвореним небом

Овогодишњи 32. Град театар у Будви одржаваће се под мотом „Кад се појави Месец…” из Лоркине „Крваве свадбе”
Аутор: Борка Голубовић-Требјешанинчетвртак, 28.06.2018. у 22:00
Милена Лубарда Маројевић (Фото М. Рашић)

Милена Лубарда Маројевић (Фото М. Рашић)И ове године будвански тргови и пјацете биће стециште уметника. Овогодишње 32. фестивалско издање Град театра у Будви које ће трајати од 2. јула до 20. августа уз 35 различитих програма одржаће се под мотом „Кад се појави Месец…” из Лоркине „Крваве свадбе” чија премијера ће у режији Игора Вука Торбице бити изведена почетком августа. Замишљен као пресек савременог стваралаштва Град театар је деценијама уназад био својеврсна: мера вредности. Овога пута, како за „Политику” објашњава Милена Лубарда Маројевић, директорка Град театра у Будви, за полазну основу репертоара узели су класике у позоришту. Ево и зашто:

– Зато што је данас, више него икада раније, изгледа све у уметности већ речено. И у форми и у садржини. А мора се ићи даље. Град театар као културни пројекат и као фестивал формирао је оправдана очекивања публике, ми сами од себе очекујемо да идемо даље у праћењу и откривању нових тема и начина да се оне прикажу. Данас је, чини се, то суштински могуће управо кроз нова ишчитавања класике. Говорећи о вечитим темама, сукобима, стањима и треперењима, говором, сликом и гестом савременог човека, долазимо до боље спознаје себе данас, до неких нових великих истина које доноси ово време. То јесте од почетка била замисао са којом је културни пројекат Град театар покренут, он никада и није тежио да постане декоративни летњи фестивал и тек разиграна допуна летње туристичке понуде, већ место уметничке истине под отвореним небом, и то треба да остане константа која ће наставити да га издваја и у будућности.

Шта је Град театар у Будви поред Лоркине „Крваве свадбе” одабрао као сценске адуте у предстојећој сезони? Коју и какву репертоарску естетику ће заступати током наредна два месеца открива наша саговорница.

– Та идеја бављења класиком у позоришту, тачније уметности уопште данас, сама је донела многа решење. Наш стручни консултант за позоришни програм 32. фестивала је Бојан Муњин са којим смо бирали гостујуће програме драмског сегмента, а који ће истовремено модерирати и дводневним скупом „Хамлет по други пут међу Црногорцима” на којем ће један број познавалаца и позоришних посленика говорити на тему класике у позоришту данас, почетком августа на Тргу пјесника у Будви, каже Милена Лубарда Маројевић и додаје:

– Фестивал ће 2. јула отворити „Ромео и Јулија” БНП Зеница у режији Селме Спахић, а затим ће гостовати „ Ожалошћена породица” Јагоша Марковића у извођењу Народног позоришта из Београда. Ту је и „Евгеније Оњегин” Бориса Лијешевића у продукцији новосадског Позоришта младих, „Медеја” Оливера Фрљића (СНГ Марибор), „Баруфе” Вита Тауфера (Копер/Трст/Пула/Нова Горица), „Дневник једног луђака” Озрена Грабарића, „Самоубица” Вељка Мићуновића (Црногорско народно позориште), „Макбет” Битеф театра и ЦЗКД Тиват, Нушићеве „Аутобиографија” и „Госпођа министарка” као део гостовања Српског народног позоришта из Новог Сада копродуцента на пројекту „Крваве свадбе”…

Не треба превидети да Град театар сваке године обележе значајни програми из области литературе, музике и ликовне уметности, каже Милена Лубарда Маројевић и најављује само неке госте Трга песника попут: Радослава Петковића, Ненада Шапоње, Владимира Пиштала, Тање Мравак, затим репрезентативну изложбу слика „Медитеран у делима црногорских сликара”, концерте на којима ће наступити Весна Писаровић & Quartet, пијаниста Борис Краљевић, хор Collegium Musicum, или Биг бенд РТС-а који ће затворити фестивал.

На питање колико је деликатно руководити овим фестивалом, односно како ће затворити његову финансијску конструкцију, наша саговорница објашњава:

– Увек је то било и остало тешко. Данас практично сав новац за реализацију фестивала, као и за функционисање институције током целе године даје град Будва. Један мали удео, по пројектима, издваја за нас Министарство културе Црне Горе (ове године ће то бити 15.000 евра), и ту су још средства која прикупљамо од спонзора као и један број међународних пројеката којима смо у претходних годину дана почели интензивније да се бавимо. Прошлу годину смо били принуђени да посветимо у највећој мери отплати нагомиланих дугова из претходних година, а током ове паралелно улажемо у програм и настављамо посао око финансијске стабилизације. Оно што следи после тога јесте озбиљније улагање у опрему како би се фестивал коначно што више осамосталио у продукционом смислу.


Коментари0
9386f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /
Београд

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља