четвртак, 20.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:53

Русија прети забраном рада „Франс 24” и „Дојче велеу”

субота, 30.06.2018. у 09:33

МОСКВА - Русија је саопштила да би могла да одузме руске дозволе за рад ТВ каналу Франс 24 и немачкој медијској кући Дојче веле, због кршења руског медијског закона.

Руска агенција „Роскомнадзор” саопштила је то дан након што је француска агенција за надзор медија упутила оштар приговор руском сателитском ТВ каналу РТ због, како је навела, обмањујућег извештаја о наводним нападима хемијским оружјем у Сирији, преноси АП.

Француска агенција је саопштила да је превод коментара Сиријаца, који је канал РТ емитовао, био нетачан.

РТ Франс је, иначе, у саопштењу признао грешку у преводу коментара сиријског очевица на француски језик, али је истакао да је то била чисто техничка грешка, која је у међувремену исправљена.

Руске новинске агенције су данас пренеле саопштење „Роскомнадзора” да је садржина коју емитује Франс 24 „под контролом страног правног ентитета” чиме је, како се наводи, прекршен руски закон из 2015. према којем страни ентитети не могу да контролишу висе од 20 одсто медија који емитују програм у Русији.

Како Интерфакс преноси, „Роскомнадзор” би могао да од суда затражи да руском ентитету Медијске комуникације одузме лиценцу за емитовање програма Франс 24 у Русији.

Директорка РТ Маргарита Симонијан је за РИА Новости рекла да „за разлику од других, Русија може себи да приушти луксуз реципрочних мера”.

Иначе, француска агенција за надзор медија, ЦСА, није увела санкције руској медијској кући РТ због извештаја о Сирији, али има овлашћење да је новчано казни или да јој одузме лиценцу за емитовање.

У међувремену, одбор горњег дома руског парламента саопштио је данас да ће од „регулаторних власти” затражити да испитају како немачка медијска кућа Дојче веле поштује руски закон, пренела је агенција РИА Новости.

Члан тог одбора Игор Морозов рекао је да би Русија могла да Дојче велеу одузме лиценцу уколико крши закон.

Портпаролка руског Министарства спољних послова Марија Захараво јуче је саопштила да је Дојче веле објавио „увредљиве” чланке на друштвеним мрежама.

Москва је и раније користила законе о регулисању власништва над медијима претећи страним медијима протеривањем, што је био одговор на потезе које су стране владе предузеле против РТ, подсећа Ројтерс, преноси Танјуг.


Коментари5
2999e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Војин
"Највећа земља на свету" је превише комотна па би се могло рећи чак и наивна када је у питању пропаганда. Тако им се десило да су у првом продору у српски медиски простор савим неочекивано (!?) дали донације медијима који су у Србији под контролом Запада, што се из авиона могло видети и ја их нећу их набрајати, "ради политичке коректности". Ово што данас имамо од руских медија, а имамо готово незнатно у поређењу са западним, своди се на препричавање вести из страних извора, па када препричају једно 5-6, а на карају 1 руски, који би требао све то да демантује, од "беле пропаганде" ретко се шта задржава у уху просечног слушаоца. Када су у питању портали, до контакта са њима је готово немогуће доћи а забране које се упућују у погледу цитирања појединих чланака су просто несхватљиве јер би ваљда требао бити циљ да њихове тезе и ставови допру до што више људи !?
miroslav
Ključ u bravu, jer šire samo svoju "istinu" u svrhu političkog interesa. A njihova istina i mnogih drugih tz nevladinih propagandnih mašinerija, je izvoz uličarenja, sa namerom nametanje vladara po njihovoj želji i interesu. A kako i koliko samo lažu, da bi progurali svoju "istinu"?
Sasa Trajkovic
Zapad je izgubio tamo gde je mislio da je najači u medijskom ratu koji bespoštedno vodi ... setimo se samo satanizacije Srbije, Libije- Gadafija, Sirije Asada... sada su nervozni jer su ih Rusi sa manje resursa potukli do nogu na njihovom terenu.
Zoran Matejić
Medijski rat Zapada je beskoristan, jer je lazima prakticno samo za lokalnu upotrebu. Rusiji (i ostalima koji postuju to isto) je lako da pobede posto se vode samo ISTINOM.
Препоручујем 36
Бане
Зато што су западњаци неталентовани за било шта. У чему год се Словен укључи у западњачку игру, увек побеђује. Осим и злим сплеткама. Ту су западњаци неприкосновени.
Препоручујем 46

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља