четвртак, 15.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:18

Промењене уплатнице за „Инфостан”

Убудуће ће Београђани комуналије плаћати за текући месец, а не као последњих седам година, када је свака уплата покривала заостала а неутужена дуговања
Аутор: И. Албуновић, Ј. Антељнедеља, 01.07.2018. у 22:00
(Фото Д. Јевремовић)

„Инфостан” је одлучио да врати стари систем књижења и изглед рачуна за обједињену наплату. Иако је ово предузеће кориснике још пре месец дана на свом сајту информисало о променама, многи Београђани вероватно нису разумели шта се мења у намиривању обавеза за комуналије. Како у овом предузећу кажу за „Потрошач”, ЈКП „Инфостан технологије” је после седам година вратило стари начин фактурисања тако што ће се ове обавезе од маја плаћати за месец који је назначен на рачуну, а неће бити као до сада прокњижен на плаћање најстаријег неплаћеног а неутуженог рачуна. Тиме ће бити постигнута јасна повезаност достављених рачуна и налога за уплату, јер ће на рачуну бити наведен позив на број за конкретан месец и годину.

– На овај начин ЈКП „Инфостан технологије” ће изаћи у сусрет захтевима корисника да се уплате које изврше књиже на месец и годину за који је рачун издат. Информацију о новом начину књижења уплата корисници су добили на полеђини мајског рачуна – саопштавају из овог предузећа.

Оне који су се обраћали нашој редакцији интересовало је шта ће се дешавати са заосталим дуговањима. У „Инфостану” кажу да корисници комуналних услуга на сваком месечном рачуну имају прецизан приказ својих обавеза, па све неплаћене рачуне пре маја 2018. године логично могу да измире већ достављеним налозима за уплату.

Удружење за заштиту потрошача „Ефектива” у више наврата је упозоравало да поједина предузећа (међу њима и „Инфостан”) „по установљеном систему аутоматског књижења уплата на најстарије неизмирено потраживање” крше Закон о облигационим односима

– Уплата извршена на овај начин биће књижена на најстарија, неутужена дуговања. Како би олакшало корисницима измирење текућих обавеза, ЈКП „Инфостан технологије” ће их редовно обавештавати на који начин могу да измире заостале обавезе – кажу у овом предузећу за наш лист. Иако тврде да у Београду чак 300.000 домаћинстава редовно измирује своје обавезе за комуналне услуге и остварује попусте, много је и оних који су нагомилали дуговања.

Удружење за заштиту потрошача „Ефектива” у више наврата је упозоравало да поједина предузећа (међу њима и „Инфостан”) „по установљеном систему аутоматског књижења уплата на најстарије неизмирено потраживање” крше Закон о облигационим односима. „Ефектива” је истицала да се на овај начин потрошачи обмањују јер су добијали рачуне без конкретног позива на број са којим би били сигурни да рачун плаћају за одређени месец. У овој потрошачкој организацији наводе и пример за то. Кажу да су корисници добијали рачуне.

– На рачуну је назначено да важи за конкретну месечну обавезу, на пример за новембар 2017, и потрошач верује да плаћа управо ту обавезу. Међутим, продавац услуга, позивом на број аутоматски књижи уплату на најстарији потрошачев дуг који може бити и застарео (на пример из марта 2010). Пракса је била таква да су продавци приватном извршитељу затим подносили предлог за извршење, тврдећи да потрошач није платио новембар 2017, објашњавају у „Ефективи”.

Уколико би, додају, корисник поднео приговор, продавац се правдао пред судом на то да потрошач приликом уплате није назначио за који месец тачно плаћа, због чега се може применити законска одредба о урачунавању уплате на најстарије потраживање. Као доказ доставља признаницу – која је део месечног рачуна и при плаћању се отцепљује – а на којој није наведено за који се месец односи.

– Исто се догађало и при плаћању општом уплатницом и електронским путем – кажу у „Ефективи” којој су се грађани често јављали да би указали на овај проблем. Овакав систем аутоматског књижења уплата у „Инфостану” уведен је у октобру 2011. године на основу одобрења Градског већа, када су са уплатница и признаница, како тврде у „Ефективи”, уклоњени називи месеца и година на које се обједињени рачуни односе, као и датуми доспећа обавеза на наплату. Промењен је и позив на број, тако да се не разликује од месеца до месеца (као нпр. на рачунима оператера телефоније и интернета), већ да буде увек исти – кажу у овој потрошачкој организацији.

У „Инфостану” нису желели да коментаришу наводе потрошачких организација и рекли су да су уведене промене у интересу потрошача.


Коментари15
3141c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ljiljana Ljiljana
@ Sumljalo, sve sam ja odavno shvatila jako dobro jer i sama placam sve te racune. Moj komentar je bio odgovor na @Mile i njegovo povezivanje patriotizma sa bezobzirnom organizacijom naplate racuna. Odnosno, prestace da bude patriota jer ga infostan i ostala birokratija stalno pljacka.
Сумњало
Поштована госпођо Љиљана, не спори овде нико да се рачуни морају плаћати. Спорно је то што између пружаоца услуга (нпр. "Београдски водовод и канализација") и крајњег корисника постоји међупосредник - "Инфостан технологије". То је веома слично систему на пијацама: произвођач - накупац - крајњи корисник. Још је боље: ГСП "Београд" - "Бус плус" - путник, или ево у конкретном случају: НИП "Политика" - разни дистрибутери скупљени с ко'ца и конопца са својим киосцима - читаоци. Па тако, уместо да новац иде директно нпр. "Политици" или ГСП Београд или БВК, прво леже на рачун међупосредника и... схватили сте ваљда до сада, зар не?
ljiljana Ljiljana
Bravo Mile???? Patriotizam jedne osobe se odnosi na zemlju u kojoj je rodjen i u kojoj zivi i narodu kome pripada. Kakve veze ima birokratija sa kojom je neko nezadovoljan sa osecajem patriotizma? Birokratije se menjaju, celnici se menjaju a lopovi jos vise. Narod ostaje i zemlja ostaje. Placanje racuna za stanovanje kao i drugih racuna je obaveza svakog vlasnika i to nema nikakve veze sa patriotizmom. Ako vi povezujete placanje racuna sa vasim osecajem patriotizma onda to ima vise veze sa ucenom. Ako niste zadovoljni sa onim sta radi birokratija ima nacina da se pise peticija zalbe i da to sve ide redovnim kanalima. Jeste sporo ali je ostvarivo. Svugde u svetu moraju da se placaju racuni koji se iz meseca u mesec povecavaju pa nikome od tih gradjana ne pada na pamet da svoj patriotizam povezuju sa svojim dugovima.
Mile
Nepravda je uvek velika i stalno prisutna na stetu korisnika .Time ovi sto pruzaju usluge i njihovi upravljaci na direktan i jak nacin ugrozavaju osecanje patriotizma prema drzvi i udaljavaju korisnika/coveka od jakog osecaja prema drzavi ?Kradjama podmetanjima ,otimanjima i sl ,/kao sto rade komunalna preduzeca i drugi / ne moze se jacati vera ljudi -korisnika u drzavu ?
Sloba
Evo tome 44godine kako plaćam redovno inFostan, stambena zgrada je bila dobra prvih 40godina nije ni jedan dinar one stavke održavanje zgrade nje trošen za održavanje,osim krečenja, sada kad treba (ravni krov) tog novca od 44godine uplata nas 45stanova tog novca nema ni 1%, održavanje sada funkcioniše tako što oni od uplaćenog novca (novog) zadržavaju 15% za uslugu a onda angažuju privatnu firmu, na račun privatne firme dodaju proviziju i porez i naplate od stavke održavanje zgrade. Društvena zajednica bremenita nepravdana na svakom koraku osuđena je na propast.
Petar
Upravo je "procurelo": biće kao održavanja, ali kroz dodatnu stavku, koja iznosi 6-9 dinara po m2 za većinu stanova/zgrada u Beogradu. dodatno i za garaže. Dakle 350-450 din za prosečan stan mesečno, izglasala skupština grada. Zato se formulari menjaju, "Inhotep" pojačava ritam, nazdravlje Beograđani. Molim objaviti.
Препоручујем 8

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља