Етихад Ервејз остаје у власништву Ер Србије са уделом од 49 одсто и у потпуности је посвећен партнерству, будући да су се национални авио-превозник Србије и авио-компанија из Уједињених Арапских Емирата договорили о наставку стратешког партнерства.
Компанија из УАЕ наставиће да подржава већинског власника Ер Србије, Владу Србије, наводи сер у заједничком саопштењу Ер Србије и Етихада.
Председница Владе Србије Ана Брнабић изразила је задовољство због одлуке о наставку стратешког партнерства.
„Пет година од успостављања партнерства, Ер Србија стоји чврсто на ногама. Циљ акционара био је да се створе нове могућности за компанију и у томе смо успели. Уверени смо да је пред нама време са још бољим резултатима. Можемо да будемо изузетно задовољни перспективом наше националне авио-компаније”, изјавила је Брнабић.
Одлуку о продужетку стратешког партнерства поздравио је и Робин Камарк, генерални директор за стратешка партнерства у Етихад авиејшн групи.
„Драго нам је што смо у претходном периоду успели да помогнемо Ер Србији да постане оно што је данас. Радујемо се новој фази нашег стратешког партнерства и у сваком тренутку можете да рачунате да ћемо бити предан и поуздан партнер”, нагласио је Камарк.
Он је закључио да је уверен и да ће време пред нама донети још боље резултате за Ер Србију.
Актуелни прелазни генерални директор Данкан Нејсмит, као и Деклан Келер, који обавља дужност извршног директора за саобраћај, остаће на тим позицијама до 31. децембра 2018. године.
Чланови Надзорног одбора Ер Србије захвалили су се Етихад Ервејзу на досадашњим резултатима и нагласили да су уверени да ће њихова подршка омогућити да и у наредном периоду Ер Србија потврди репутацију коју је стекла, а то је да је добра компанија са одлично обученим особљем и великим бројем дестинација због којих и јесте најбоља компанија у региону, наводи се у саопштењу. (Танјуг)
Добит Ер Србије у прошлој години порасла на 15,7 милиона евра
Национална авио-компанија Ер Србија пријавила је нето добит од 15,7 милиона евра за 2017. годину, што је за 14,8 милиона евра више у односу на годину раниеј.
У четвртој години пословања, укупни пословни приход авио-компаније достигао је 288 милиона евра, наводи се у саопштењу српског авио-превозника.
На основну детаљне пословне анализе и захваљујући новом приступу и мерама, оперативни трошкови смањени су за 7,0 одсто, док је истовремено повећан приход од продаје за 4,0 процента.
Укупан број превезених путника у 2017. остао је на нивоу из претходне године.
Упркос консолидовању мреже летова и порасту конкуренције, национална авио-компанија превезла је 2,62 милиона путника. Капацитет за превоз путника, исказан као производ расположивог броја седишта и укупно пређених километара, повећан је за 4,0 процента у односу на претходну годину на 4,24 милијарде.
Иако су капацитети авиона повећани увођењем нових рекаро седишта у кабине флоте „ербас” авиона, просечна искоришћеност капацитета за превоз путника наставила је да расте и са 72,4 одсто у 2016. додатно увећана за један процентни поен, на 73,4 одсто прошле године.
Чартер бренд Авиолет обавио је рекордних 749 летова и превезао 174 хиљаде путника до популарних туристичких дестинација у Грчкој, Турској, Шпанији, Италији и Тунису.
Када је у питању превоз терета, Ер Србија је лани превезла 6.158 тона терета и поште, што представља повећање од 25,3 одсто у односу на 2016.
Једна од најважнијих промена јесте прелазак Ер Србије на Сејбра ИТ платформу. Модерна платформа уведена је као темељ за будуће пословање и користи се за управљање главним процесима као што су продаја, пријављивање на лет и укрцавање. Сејбра систем омогућио је Ер Србији увођење додатних услуга и новог концепта тарифа, који се примењују од фебруара. Тиме су путници у прилици да креирају лет према сопственим потребама.
Данкан Нејсмит, генерални директор Ер Србије, каже да је прошла година била важна за српску авио-компанију, која је „спровела важне промене у циљу унапређења пословања, што се већ позитивно одразило на многе кључне пословне резултате”.
„То је изванредан показатељ онога што предстоји. Ер Србија је успела да превезе велики број путника као и претходне године. И финансијски и оперативни резултати из 2017. чврст су основ за још боље резултате”, рекао је Нејсмит.
Упркос све јачој конкуренцији и другим неповољним околностима на тржишту, како је додао, од 2013. Ер Србија стално унапређује пословање.
„И ову годину почели смо са истим циљем - да на свим пољима остваримо напредак што ће, уверен сам, у наредном периоду довести до још бољих резултата”, поручио је Нејсмит.
Ер Србија је обележила у 2017. и два важна догађаја - 90 година од оснивања Аеропута, као њеног претходника, као и десетомилионитог путника који је превезен од тренутка када авио-компанија трансформисана у Ер Србију 2013. године. (Танјуг)