недеља, 24.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 04.07.2018. у 14:26 Дејан Алексић

Пруга у историју, опасне материје кроз тунеле

Решење за укидање колосека испод Калемегдана јесте изградња обилазнице Бели Поток – Винча – Панчево, која није приоритет
Теретни возови од 1. јула не иду пругом око Калемегдана (Фото Д. Јевремовић)

Промене у крвотоку Београдског железничког чвора нису се окончале гашењем Главне железничке станице и селидбом путничког саобраћаја на „Прокоп”. Од 1. јула обустављен је железнички саобраћај на прузи Београд Главна – Панчевачки мост.

У историју тако одлази и пруга око Калемегдана којом су се превозиле опасне материје. Како је недавно за наш лист истакао градски урбаниста Милутин Фолић, урађене су и студије и утврђено је да возови који су ишли око Калемегдана убудуће могу да користе тунеле у Београду и то ноћу када не саобраћа „БГ воз”.

Комплетно решење проблема превоза опасних материја, како је јуче истакла министарка грађевинарства Зорана Михајловић, биће утврђено за неколико месеци.

– Радимо на томе најбрже што се може. Суштина измештања Главне железничке станице јесте и била да решимо питање превоза опасних материја – нагласила је Михајловићева.

Као привремено решење за пролаз теретних композиција, иначе, утврђена је обилазна пруга Панчево – Орловат – Нови Сад која је претходних месеци обнављана. Одавно је познато да је трајно решење овог проблема изградња обилазнице Бели Поток – Винча – Панчево, али за надлежне њена градња није приоритет.

Један од главних разлога је што је тај пројекат тежак више од пола милијарде евра, а други, како је нагласио Фолић, што би се та обилазница градила за свега двадесетак возова дневно, колико их тренутно пролази. Али, од обилазнице се, по свему судећи, не одустаје. Како су казали у „Инфраструктури железнице Србије”, у току је дорада пројекта да би се на адекватан начин нашла решења друмске и железничке обилазнице.

Оно што је много више у центру пажње корисника железнице у Београдском чвору јесте недовршени „Прокоп”, нова главна станица. Не јењавају критике путника на све оно што „Београд центру” недостаје. Министарка Михајловић не спори да нова централна станица тек треба да буде комплетирана, али подсећа да, пошто је реч о обимном пројекту, мора да се ради по приоритетима.

Један од водећих недостатака „Прокопа” је што нема сређену станичну зграду и на њу путници не треба да рачунају бар још две и по године. Велики проблем је и што је „Београд центар” пуштен у функцију без лифтова и покретних степеница неопходних првенствено путницима са инвалидитетом и у колицима. За покретне степенице и лифтове већ су намештени сви отвори, али су они привремено конзервирани док не буде изграђена станична зграда.

Михајловићева је напоменула да су лифтови и покретне степенице приоритет. 

– На томе се ради, али потребно је време да се све уреди да би „Прокоп” постао једна од најмодернијих железничких станица у Европи. Биће саграђени и тржни центри, али то је комерцијални део који се договара са приватним инвеститорима – указала је министарка.

Коментари6
62330
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sloba
To su ocigledno arapi razmestili sve sto im je stojalo na putu! Ona "stanica" na prokopu, bez ijednog kioska WCa ili pokretnih stepenica (!?) koju vezuju samo dva autobusa (!?!?) vise odgovara kapacitetu omanje opstine, nego metropoli i gradu od ±2 miliona stanovnika! Sve sama vrtoglavica! Ko zna sta se tu radi ali je ocigledno da tu nigde nema urbanista, arhitekata i inzenjera, vec partijskih dupeglavaca!
Bonaparta
Renovieanje i ukopavanje perona stare stanice ispod nivoa sadasnjeg platoa zadovoljili bi i zahtev Bg.na vodi stanica bi dobila svoju funkciju i imala bi i loko depo i mesto za tehnicku obradu i negu kola, a u drugoj fazi bi sa metroom koji ce tu proci cinili bi glavno saobracajno cvoriste Beograda. Nova pruga do aerodroma koja bi putnike dovodila i odvodila na aerodrom sa GSP om i buducim metroom i prigradskim vozovima Beograd bi za mnogo godina resio problem gradskih guzvi i saobracaja u gradu. Gradnjom drumskog tunela od Ekonomskog fakulteta dodati jos jednu cev i imate i zeleznicku vezu sa Pancevom i Vrscem. Prokop ce za 5 god.postati tesna i mala stanica i nece moci da prihvati saobracaj koji ce se pojaviti, jer tu treba na to dodati dolazak i odlazak garnitura u tehnicke stanice Kijevo i Zemun Polje to je dodatni broj vozova u zeleznickom smislu za zeleznicare je to saobracajno voz imao nemao putnike i uzima trasu. Ne znam da li mogu da sagledaju g-da problem koji prave i resenje
Veroljub
Nema to nikakve veze sa opasnim materijama. Sve je nedovrseno zato sto je bio imperativ da se po svaku cenu, sto brze, oslobodi zemljiste za megalomanski projekat "Beograd na vodi". Naravno da nema smisla ulagati u zeleznicu cija se kasnjenja mere satima, a vozovi retko saobracaju. Zato stanicu nije ni trebalo dirati, vec samo raskrciti ranzirne koloseke koji su bili od koristi u nekom drugom vremenu. Kakva je logika iseliti autobusku stanicu na jednu strane reke, a zeleznicku na drugu, spojene mostovima koji su od 7 do 7 zakrceni? Nemojte se cuditi ako se stara zgrada stanice istiha porusi. Crno nam se pise sa ovakvim urbanistima.
milan
Urbanisti vise ne odlucuju o razvoju Beograda nego politicari. Oni sigurno ne putuju nigde vozovima.
Бане
Возови пуни опасних и запаљивих материја које пролазе испод главног града сваког дана. Како то није проблем?
Milorad Mrdja
Sve naopako.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља