четвртак, 20.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:53
ИСХРАНА

​Пијте доста воде

Ако сте жедни онда вам је и апетит већи, нарочито за ону храну коју би требало да избегавате. – Стрес је окидач за преједање
четвртак, 05.07.2018. у 20:00
(Фото Пиксабеј)

Имате жељу да промените лоше навике, али не знате како да потиснете искушења у исхрани. Не брините, све је решиво, па и то. То је једна од првих ствари коју све особе које крећу на дијету треба да знају. Да бисте прекинули зависност од неке лоше навике, рецимо чипса или чоколаде, треба да знате само принципе на којима ове зависности делују и лако ћете их превазићи.

Шта обожавате да једете? Чоколаду? Жене треба да буду веома пажљиве са овом неодољивом посластицом у току менструације, јер тада ниво магнезијума опада. Уместо тога поједите неко воће које садржи магнезијум, чак и језграсто или једноставно узмите шумећу таблету магнезијума.

Угљени хидрати се разлажу у шећере, а како се шећери врло брзо ресорбују, они су веома лош избор за дуготрајно снабдевање тела енергијом. Најбољи извор енергије су комплексни угљени хидрати, скробна храна, која се знатно спорије разграђује. Најбољи примери су интегрални пиринач и житарице и производи од интегралног брашна.

Пржена храна – чипс, помфрит, месо. Све ово је пуно, у ствари препуно засићених масноћа и калорија. Промените начин припреме хране, пржено је „аут”, исто као и поховано. Осим тога, ако волите масну храну, нека то буде храна богата здравим омега 3 масноћама.

Када сте под стресом о исхрани и не размишљате, јер сте оптерећени многим бригама. Стрес је окидач за преједање а када схватите шта сте урадили, већ је касно. Боље је да стрес спречите, него да лечите последице које он оставља. Окружите се позитивном енергијом и позитивним особама, верујте у себе, уоброчите се, не дозволите да прескачете оброке и гладујете.

Уклоните искушења у исхрани. Сећате се онога: „Баш ми се сада једе овај чипс, ево почиње и серија.” Ко је ту крив? Па ви, јер сте већ купили тај производ који отварате без неке нутритивне потребе, вероватно нисте ни гладни, већ вам је то занимација док гледате неки програм или читате овај текст. Искрено одговорите: да ли бисте јели тај исти чипс да га тренутно немате код куће или бисте отрчали до прве радње да га купите? Или бисте радије појели неку здравију алтернативу коју имате код куће? Ако га не видите – лакше ћете без тога.

Када купујете, купујте здраве намирнице. Слаткиши, газирана пића, сладолед, готова јела, бели хлеб, све то је погрешна врста хране коју лако можете заменити здравом само ако размислите.

Ако немате неку активност, да вам усмери пажњу, досађиваћете се, а од досаде се често једе више и чешће. Активирајте се нечим и не допуштајте да размишљате о храни, па чак ни оној коју претерано не волите.

Пијте доста воде. Вода је основа свега, а ако сте жедни, онда сте већ дехидрирали, а онда вам је и апетит већи, нарочито за ону храну коју  треба да избегавате. Ево простог савета: држите бокал са водом надохват руке, на послу, код куће, јер ћете пре попити воду ако је видите. Ако вам вода из чесме нема задовољавајући укус, постоје бокали са филтерима и они нису скупи. Ако више волите чајеве, биљни чај од нане је укусан и када је сасвим хладан, а можете му додати и мало лимуна.

Једите полако, у друштву, на столу, у тањирима који нису претерано велики. Када сте сами, мале су шансе да ћете водити много рачуна о томе да ли је тањир оволики или онолики и да ли је порција већа или мања или да ли уопште треба нешто да једете или не.

Особе које обожавају слаткише једноставно не могу да узму само један слаткиш и да се ту зауставе. Њих и мале количине изазивају, па је најбоље да такве намирнице у потпуности избаце или их замене нечим здравим.

Јасна Вујичић, нутрициониста

www.nadijeti.com


Коментари0
1854f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља