среда, 26.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:25
ИСХРАНА

Залогаји за плажу

Ништа не окрепљује тело на сунцу као сласни воћни залогај
четвртак, 12.07.2018. у 22:00
(Фото Пиксабеј)

Лето се захуктава, сунце нас тера у хладовину, право време је за плажу. Било да сте негде на мору или на некој од градских плажа широм земље, да ли сте икада размишљали која је права храна за плажу? Без обзира на то да ли тамо где идете на купање постоји пијаћа вода или не, обавезно понесите течности (вода, чај, кафа, лимунада…) јер ћете увек пре ожеднети него огладнети. Термос боца (или две) најбоље је решење ако волите топлу кафу или хладно пиће.

Топли дани са преко 35 степени Целзијуса у хладу одбијају нас од роштиљања, па зашто онда да не понесете нешто већ припремљено или нешто што се може јести сирово. Храна за плажу мора да се одржи и на 40 степени Целзијуса. Ево неких предлога.

Салате су идеалне за лето. Можете уживати у комбиновању разног поврћа и језграстог воћа у разним салатама, под условом да нису лако кварљиве попут руске. Дакле – без меса, мајонеза, павлаке и сирева. Уместо тога, пробајте нешто попут салате од рендане сирове шаргарепе, ренданог купуса, бареног кукуруза шећерца и индијских ораха са мало маслиновог уља. Можете користи и нешто друго, нa пример парадајз са краставцем, листићима бадема и руколом са маслиновим уљем. Пустите машти на вољу.

Здраве грицкалице – орашасти плодови енергетски су веома јаки и брзо надокнађују изгубљену енергију на плажи. Бирајте бадеме, орахе, лешнике, печену леблебију и нешто опрезније индијске и бразилске орахе. Кокице су сјајне и веома их често можете купити управо на плажи само не претерујте са сољу. Семе сунцокрета или бундеве такође је одлична храна за плажу и нутритивно много вреднија од индустријског чипса и флипса.

Лето је идеално и за кувани кукуруз, а можете га купити код продаваца на плажи или га скувати код куће. Одржаће се цео дан ако је у води у којој је и куван. И овде не претерујете са сољу.

Житарице су веома захвалне као јело за плажу (мусли, пахуљице…) јер се припремају брзо и нису кварљиве. Дуготрајно млеко се неће покварити на 35 и више степени. Замешајте их пола сата пре јела како би се житарице фино натопиле. У све то можете додати суво грожђе или неко друго сушено воће, као и какао и кокос.

Ништа не окрепљује тело на сунцу као сласни воћни залогај. Бирајте лубеницу, брескве, кајсије, купине, малине, боровнице и све сезонске воћке које можете наћи у оближњем маркету. Ставите их у преносни фрижидер, у пластичну посуду коју можете и затворити. Не сеците воће ножем, већ уколико је нож потребан, понесите га. Ако код куће цедите воће у жељи да на плажу понесете свеж домаћи сок или смути, запамтите да их је најбоље пити свеже цеђене, односно бледоване. Ако сокиће (смутије) ипак понесете после неколико сати на високој температури могу мирисати на алкохол.

Сендвиче можете правити од оних мање кварљивих намирница, које могу издржати високе температуре. Припремите их пред одлазак на плажу и упакујте у алуминијумску фолију, коју после обмотате салветом и ставите у пластичну кесу (на пример интегрална кифла са сецканом сувом пршутом, колутовима парадајза, семенкама сунцокрета и са листом качкаваља и мало сенфа). Уколико имате сечени хлеб и од њега можете направити сендвич, али да је интегрални или ражано мешани. За сендвиче у обзир долазе све намирнице осим разних пица шунки и барених кобасица и виршли, павлаке, мајонеза, крем и топљених сирева, путера, маргарина, кајмака, хумуса, дакле, све што се може укварити или истопити.

Уз све наведено, треба избегавати алкохол, газирана пића, брзу храну: бургере, палачинке, мекике, крофнице, жужу, чипс, флипс и остале индустријске производе. Уживајте на плажи и водите рачуна да се не преједате. На крају, водите рачуна да не остављате ђубре иза себе јер неко и после вас треба да ужива на плажи.

Јасна Вујичић, нутрициониста
www
.nadijeti.com


Коментари0
1d7f3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља