уторак, 16.10.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:33
ГРАДИЛИШТЕ НА СТАНИЦИ „БЕОГРАД ЦЕНТАР”

Дограђује се плоча на „Прокопу”

Радови би требало да трају до половине децембра, а њима је обухваћена и изградња потходника и потпорног зида код „Руда”. – Ова међуфаза финансира се из преосталих средстава кувајтског кредита
Аутор: Дејан Алексићпонедељак, 16.07.2018. у 18:21
Тренутни радови чији су инвеститор „Железнице Србије” коштају 3,3 милиона евра (Фото „Београдчвор”)

У сенци пресељења домаћег и међународног путничког саобраћаја на нову главну железничку станицу „Београд центар” минулих недеља остао је један врло важан детаљ. На недовршеној централној станици, која је прошле године добила приступне везе из правца Булевара кнеза Александра Карађорђевића, увелико се одвијају грађевински радови – доградња дела плоче која недостаје.

Они на први поглед нису лако уочљиви путницима. Дешавају се на најудаљенијој тачки перонског дела „Прокопа”, али грађевинске машине већ недељама раде пуном паром.

Ови радови су важни јер су предуслов за наткривање и довршетак првог перона и првог и другог колосека који и даље не могу да се користе, а пре свега за коначан почетак градње станичне зграде.

Доградња плоче је у ствари међуфаза у радовима на „Прокопу” и финансира се од преосталих неискоришћених средстава из кувајтског кредита којим је уређиван и пре две и по године завршен перонски део у „Београд центру”.

Међуфаза подразумева доградњу плоче на коти 105 и то проширење за 130 метара са западне стране. То би у пракси требало да значи да ће од 9.000 квадрата плоче који недостају бити изграђено око 3.808 квадрата. У току радова које изводи конзорцијум престоничких предузећа „Баувесен”, „Мета Балкан” и АТМ БГ, требало би да буде завршен потходник и коса рампа на првом перону, као и да се изгради потпорни зид код зграде „Руда”.

Тренутни радови чији су инвеститор „Железнице Србије” коштају 3,3 милиона евра и требало би да буду завршени до половине децембра. Олакшавајућа околност грађевинарима је што су стубови на којима се дограђује плоча, а који треба да носе овај део конструкције, већ раније били делимично урађени.

Датум за почетак изградње саме станичне зграде, без које „Београд центар” не може да се сматра комплетним, потпуно функционалним и довршеним, надлежни још нису прецизирали. У последњих неколико најава претходних месеци као најоптимистичнији рок за почетак радова на згради помињао се крај ове године.

Зграда ће се градити најмање две године, а завршетак железничких садржаја у „Београд центру” требало би да кошта око 50 милиона евра и да се финансира такође из кувајтског кредита.

Пре овога, за око три месеца, „Прокоп” би требало да добије и прва два лифта који ће путнике водити до перонског дела. Отвори за лифтове, који ће пре свега значити особама са инвалидитетом, како су надлежни раније указали за наш лист, већ су урађени и конзервирани.

На градилишту „Београд центра” од важнијих послова у наредним годинама остаје да се ураде и приступне саобраћајнице из правца ауто-пута за Ниш где се тренутно спроводи експропријација.

На самој плочи чија је тренутна урађена површина 36.000 квадрата (укупна би требало да буде око 45.000 квадрата) план је да се граде и комерцијални садржаји. Они би требало да се раде у сарадњи са приватним инвеститорима.

У првој фази на „Прокопу” из кувајтског кредита вредног 25,8 милиона евра сређен је већи део перона под плочом, односно део станичног здања у коме се сада одвија путнички саобраћај.

Када су у јануару 2016. завршени ти радови, указано је да ће од преосталих средстава из кредита да се уради недостајући перонски део и остатак плоче. За два колосека која још нису уређена већ су набављене шине.


Коментари7
1b121
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Дарко
Када је 1884. године дошао први воз у Београд, зграда главне железничке станице још није била готова (без разлике што на њој стоји година 1884.). Путници су наредне две године користили мању зграду која се налазила поред. Станица је морала да буде отворена јер смо имали потписан уговор са Аустријом да до 1884. мора да проради пруга кроз Србију. Овај уговор је део тајних клаузула Берлинског споразума. Истим уговором смо требали да урадимо и канал у Ђердапској клисури како би омогућили лакшу пловидбу тим делом Дунава. Како је то финансиски ипак било неизводљиво за тадашњу Србију за овај део обавеза нам је прогледано кроз прсте. Канал је направљен између два рата (Сипски канал). Имамо занимљиву историју, само је временом заборављамо и идеализујемо...
Dragan Djordjevic
Pa bice na vreme, tacno kad Britanci objave da je Zapadni Balkan 'stigao' EU u Standardima kroz oko 50 godina, kako rekose 'gordi albioni' Samo je tuga da narod sad nema stanicu do daljnjeg, dok Arapi ne izgrade 'raketu' pored stanice
држава је лоша
Жалосно-смешно је све то ... А стуцаће десетине милиона евра у тзв. Национални стадион у неком удаљеном предграђу који ће се користити два пута годишње. И онолике паре непрекидно бацају у БнВ на дупле, прескупе и непотребне послове.
Sotir Gardačić
Gradilište, radovi u toku, vozovi i putnici dolaze i odlaze. Samo u Srbiji!
Петар
Хм, тако се ради у целом свету, само што ми Срби то не знамо, па стално нешто кукамо.
Препоручујем 5
Artur Dent
Pa nije tako samo u Srbiji. U Berlinu se glavna autobuska stanica proširuje i cijelo vrijeme prolaze autobusi. Tako je i sa stanicama željezničkog saobraćaja. Tako je čak i sa autobahn koji prolazi kroz Berlin. Saobraćaj mora da funkcionise
Препоручујем 14
bata
završiće valjda taj prokop za jedno 100 godina.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља