понедељак, 15.10.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:56

Још нема наплате уласка у заштићено подручје Златибора

За путнике у транзиту бесплатни пролаз. – Утврђена је висина накнаде, али нису одређена места за рампе, ни ангажовани људи
Аутор: Горан Волфсреда, 18.07.2018. у 21:41
Кањон Увца је под првим степеном заштите али још није одређено како ће се контролисати прилаз возила (Фото С. Јовичић)

Одлука о наплати накнада за улазак у заштићена подручја на Златибору донета је и објављена у „Службеном гласнику”, али примена још није на видику. То у пракси значи да никоме неће бити наплаћен пролазак било аутомобилом, камионом или како год другачије преко ове наше планине. Оно што је још битно јесте и да се то не односи на локално становништво. Јавно предузеће „Србијашуме” добило је овакву одлуку Министарства за заштиту животне средине, али како тврди пословодство ове фирме, још се нису стекли услови за примену.

Дакле, ко крене пут мора преко Златибора, било да скреће ка Босни, било да иде ка Црној Гори неће ништа платити. Како кажу у „Србијашумама” транзит се ни у даљој будућности неће наплаћивати, а овакву одлуку никако не треба тумачити као нову глобу, већ као меру којом се обезбеђује боља заштита природе.

Центар Златибора, где је концентрисан највећи број туриста није под заштитом, па неће подлећи оваквим мерама. Али зато се размишља да се прво заустави неконтролисан улазак аутомобила до скијалишта на Торнику. За сада ни за то нема услова да се у пракси било шта наплаћује, јер тек треба да се виде где поставити рампе, ангажовати људе.. Када се све то заврши ко буде желео до саме ски-стазе аутомобилом платиће накнаду од 100 динара.

Тако је одређено ценовником по којем би дневна карта за улазак у еколошке зоне аутомобилом била 100, комбијем 200, камионом или аутобусом 300 и шлепером (возилом са више од три осовине) 700 динара. Локални становници ће добити налепнице за своја возила која ће им омогућавати несметану вожњу, без плаћања.

И наплату и утрошак овако прикупљених средстава контролисаће држава, па је на реду израда програма активности у овим подручјима изузетних природних одлика.

„Србијашуме”, тврде најодговорнији у овом предузећу, превасходно планирају да се заштити оно што је природно најдрагоценије. Тако би се и ишло по већ утврђеним степенима заштите где је у првом кругу део клисура Увца, Црног Рзава, Гриже и Виогор. Под другим степеном заштите су Рибничка језера, Торник, Чигота, клисура Катушнице, Муртеница, Бијеле воде, Семњеговска гора...

„Србијашуме” као управљачи брину о 15 заштићених подручја широм Србије. Сићевачка клисура је такође заштићена, има изузетне природне одлике, али ни тамо се нигде не наплаћује пролазак. И у случају Златибора ће се спроводити прописане мере, али ће се превасходно водити рачуна о интересима локалне заједнице и становништва, које такође треба да препозна своју корист у оваквим мерама. Уосталом на Златибор велики број туриста и долази због прелепе природе коју треба очувати и зато ће се и у овом случају ићи корак по корак.

До тада ће се одржавање ових заштићених зона финансирати приходима од такса које се наплаћују по основу коришћења природних ресурса, популарно званих еко-динар, од фабрика вода, ЕПС-а, Железница, Скијалишта, телекомуникационих оператера... Златибор је Влада Србије прогласила Парком природе у октобру прошле године и то само делом на површини од 41.923 хектара. Од тога је 56,25 одсто у власништву приватника а 43,3 одсто у државном власништву.

Оно на шта треба рачунати широм Србије јесте то да ће се овакве мере поступно уводити онако како је и у развијеним земљама Европе. Тако ће се у нека подручја смети возилима, а у заштићеније зоне моћи ће да уђу само бициклисти и пешаци... У неким деловима и присуство људи биће контролисано.

 


Коментари4
2cbe8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Драган
Смањили пензије. Отварају радна места, инвеститорима дају народне паре, а народ онда рмба за минималац. Сваки дан нека нова глоба. Докле? Одрасте нам кожу с леђа, а сад и месо гулите! Нећете ви стати док не дођете до коске. Време је за револуцију.
Dragan
Bolje da su uvedene kazne za bacanje smeca na Uvcu, na primer. O tome je skoro pricano. Drugo, ako se plati taksa, sta ce mo sa parkingom unutar mesta, opet platiti. Da nije to preterano malo. A poznajuci nas sistem i te pare nece sigurno otici tamo za sta su i namenjene.
Саша
Таксу су платити претци својим животима...мноштво пута. Све остало је отимачина.
Bosa S
Vrijeme je da i mi nesto uradimo, a ne da se pozivamo na podvige predaka. Ja sam za naplatu da bi se sacuvala ta ljepota, odrzavala i prenijela novim pokoljenjima. Preci dadodose zivote a mi se bunimo za par parica.
Препоручујем 16

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља