петак, 21.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:06
ПРОВЕРЕ МОСТА ДОК СЕ ЧЕКА ОБНОВА

У недељу се испитује лежиште „Панчевца”

Испитивања ће се обављати специјалним возилом које ће се кретати десном страном коловоза. – Одавно неопходна реконструкција најављивана крајем прошле и почетком ове године, али за сада без конкретнијих корака
Аутор: Дејан Алексићпетак, 20.07.2018. у 14:43
Мост краља Петра Другог наследио је данашњи „Панчевац” (Фотодокументација „Политике”)

Панчевачки мост који годинама чека детаљну обнову овог викенда биће провераван. У недељу од 8 до 18 сати испитиваће се лежиште „Панчевца” специјалним возилом које ће се кретати десном страном коловоза (деоница Београд – Панчево).
– За време извођења радова биће ангажована одговарајућа саобраћајна сигнализација, а саобраћај ће се одвијати слободном саобраћајном траком – наводи се у обавештењу „Путева Србије”.

У овој информацији није детаљно наведено шта ће се тачно и на који начин проверавати, али сигурно је да мосту и те како треба детаљна обнова. Важна градска саобраћајница преко Дунава, и дуго једина саобраћајна артерија у Београду преко те реке, годинама нимало не улива поверење возачима, пешацима и бициклистима. Сви они већ дуже на друштвеним мрежама објављују слике са деловима овог колоса над реком на којима се могу уочити оштећења. Међу упорнијима у иницијативама за поправку моста годинама су бициклисти, који су више пута тражили да се што пре среде стаза и ограде.

Последњи пут су се грађани прилично штрецнули прошле зиме када их је поред железничке станице код „Панчевца” дочекала заштитна трака и обавештење „Пажња!!! Обрушава се део конструкције моста”. Грађанима су надлежни из „Путева Србије” тада ипак поручили да не треба да брину јер су се „окрунили мањи делови бетонског парапета, а та оштећења су естетске природе”.

Убрзо после тога, у разговору за наш лист министарка саобраћаја Зорана Михајловић истакла је да ће мост који је важна веза престонице и Баната „бити сигурно обновљен јер му је то потребно”.

– „Путеви Србије” преузимају комплетну документацију, ради се пројекат и у пролеће 2018. можемо да почнемо. Праву обнову целог моста, не делимичну. Он јесте безбедан, да није ми бисмо га затворили – указала је министарка која је само неколико седмица касније нагласила да ће мост бити реконструисан до краја године.

Крајем јануара министарка је навела да ће мост бити уређен заједничким снагама министарства, „Путева Србије”, „Железница Србије” и града Београда.

– Уредићемо коловоз, „Железнице” ће мост заштитити од корозије, а град ће га осветлити. До краја године мост ће изгледати потпуно другачије – казала је тада Михајловићева.

У причи о „Панчевцу” олакшавајућа околност је што је пројекат за обнову урађен пре више од десет година. Делимична обнова саобраћајнице дуге 1.526 метара је започета, а онда су радови стали. Мост су у међувремену додатно нагризли терет и оштећења па се поставља питање колико је стари пројекат обнове примењив. Некадашње процене биле су да је за праву обнову потребно око 3,5 милијарде динара.

Подељена надлежност

У надлежности „Путева Србије” су прилазне конструкције Панчевачког моста са рампама на десној обали Дунава (од стране Булевара деспота Стефана), као и коловоз са конзолама на самом мосту преко Дунава и прилазним конструкцијама на левој обали ове реке. За решеткасту конструкцију моста преко Дунава и стубове надлежна је „Инфраструктура железнице Србије”.

Градска Дирекција за грађевинско земљиште, иначе, спровела је санацију моста од 2008 до 2010. године. Тада је санирана главна челична решеткаста конструкција испод коловозне плоче, замењени су и ојачани делови конструкције. Главни носачи су испескарени и офарбани целом дужином.

– Санација главних носача била је захтевна, али је завршена према плану и мост од тада испуњава прописане стандарде оптерећења, који су данас строжи него приликом његове изградње – указали су у Дирекцији.

Наследио Мост краља Петра Другог

Први мост са луковима на месту данашњег Панчевачког подигнут је 1935. и то је био Мост краља Петра Другог. Њега је отворио принц Павле Карађорђевић. Али, већ у априлу 1941. наша војска га је срушила да би успорила продирање окупатора. Немци су га обновили, али је опет оштећен 1944. у току ослобађања Београда. Послератни мост у саобраћај је пуштен новембра 1946. Назван је Мост Црвене армије, али је за Београђане он увек био – Панчевачки. Последња велика обнова урађена је 1965. године.


Коментари3
23105
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

nikola
a mostogradnja? vapi za poslom. pomagajte.
Стефан
Вратити назив мосту као што је био раније ,,Краља Петра II”!
Саша Микић
Имена мостовима дају људи, а не уредбе. Тако је на месту моста ''Краља Александра'' подигнут мост који је званично добио назив ''Мост братства и јединства'' и нико га није тако звао, већ по улици која излази на њега. Тако је постао и остао ''Бранков мост''. Нажалост скочивши са њега је скончао свој живот и чувени писац и песник Бранко Ћопић, па од тада многи мисле да је мост добио назив по њему.
Препоручујем 9

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља