среда, 12.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:11

У обилазак града скутером, бициклом, аутобусом, али и сегвејем

На први поглед делује да је туриста у српској престоници „осуђен” једино на јавни превоз и такси, али није баш тако – у понуди туристичког Београда су и возићи, отворени аутобуси, бродови...
Аутор: Дејан Алексићпетак, 20.07.2018. у 21:21
Туристички возићи полагано крстаре по тврђави и из њих се осим вишевековних зидина види и Ушће, центар града, старо језгро… (Фотографије Драган Јевремовић)

Када се туриста, који је на иностраним сајтовима у понуди видео њему до тада непознат, али занимљив Београд, искрца на нашу централну железничку станицу „Прокоп”, прва асоцијација му је вероватно: „Боже драги, где сам ово стигао”.

Ако се није баш толико препао када је угледао недовршену станицу и ипак да шансу Београду, убрзо ће схватити да балкански „шмекер” има шта да понуди.

Поготову када је реч о начинима на које све може да разгледа нашу престоницу и њене знаменитости. Вероватно ни сами Београђани тога нису свесни.

Најјефтиније и најнеизвесније

Кад се спомене пребацивање из једног у други део града, јавни превоз и такси су прва асоцијација. Наравно, туристи одмах треба да забораве на метро чију прву трасу још ни Београђани не знају. Житељи главног града се зато доста ослањају на остале видове јавног превоза, али као што Београђани одлично знају мане градских возила, врло брзо их уоче

Пешак транс
Ко је у стисци с новцем или је обожавалац трчања и пешачења, чини се, у најбољој је позицији. Ко год се одлучи за ову опцију видеће исто све лепоте Београда, а једина разлика је што ће уложити знатно више физичких активности и што ће потрошити више калорија. Свакако да је у избору између пешачења и трчања друга опција за обилазак напорнија, али и изазовнија.

и гости престонице. Јавни превоз јесте најјефтинији. Сат и по се градом може крстарити за свега 90 динара. Али, осим што се линије укидају и преусмеравају на дневном нивоу, што често не знају ни житељи града, проблем у току лета, када је јек туристичке сезоне, што је аутобуса, тролејбуса и трамваја, знатно мање. Врло често касне и изостају, а изненадне кварове јавних возила нико не може да предвиди. Знатно поузданије и редовније су две линије „БГ воза”, али је проблем што оне пролазе трасом на којој се из воза баш и не могу видети неке лепоте Београда.

Такси је у овом случају свакако за туристе поузданије и удобније средство превоза и, наравно, скупље. Јесте да је у престоничком таксирању последњих година уведено доста реда, да је услуга знатно побољшана, али такси би туристима избор могао да буде само ако се превозе са једне тачке на другу, али не и ако би разгледали српску престоницу. Колика год да им је платежна моћ, овакво разгледање би сваког туристу прилично скупо изашло. Поготову, ако би несрећник налетео на дивљег таксисту.

Водом, стазом, небом, коловозом...

Гости престонице већ неко време могу да рачунају на знатно атрактивнија превозна средства из којих ће упијати чари заводника који вековима поносито стоји на граници запада и истока.

Већ дуже је пракса да се Београд разгледа из отворених аутобуса са аудио-водичем на више светских језика. У оквиру тура које трају око сат, за неколико стотина динара туристи могу да упознају не само знаменитости у центру, него и Дедиње, Нови Београд...

Док као средство јавног превоза није најпоузданији, као туристичка атракција за разгледање Београда трамвај је већ неко време врло популаран. У току једночасовног бесплатног вођеног обиласка на српском и енглеском туристи могу да виде обод тврђаве и зоо врта, пристаниште, Карађорђеву улицу, доскорашњу Главну железничку, Немањину са бројним репрезентативним зградама, здања у Булевару краља Александра, улице Краљице Марије, Џорџа Вашингтона, Цара Душана…

Најмлађим посетиоцима главног града, али све више и старијима, једна од атракција су и туристички возићи који полагано крстаре по тврђави и из којих се осим вишевековних зидина види и Ушће, центар града, старо језгро…

Јесте да београдска разгледница са река још није баш као будимпештанска, али и са воде годинама гости нашег града имају шта да виде. И дању и увече. Овај вид обиласка, који траје око сат и по, нешто је скупљи. Али, крстарећи престоничким рекама, уз причу испуњену занимљивостима о Београду, туристи могу да уживају у погледу на осам мостова, тврђаву, Велико ратно острво, прелепо ушће Саве у Дунав, рибарски Београд, Савамалу… Туристи могу брод и да изнајме. За авантуристе постоји и могућност да део лепота главног града упознају из аутобуса, а остатак са брода.

За туристе који воле да у току обиласка уложе и сопствену снагу Београд нуди и тај адут, односно да изнајме бицикл, рикшу или скутер и да сами бирају куда ће да крстаре и шта ће да разгледају. Разуме се, изнајмљивање бицикала по сату или на цео дан јефтиније је од изнајмљивања скутера. Ко се определи за моторизовани двоточкаш, ако пожели, моћи ће да добије и водича, који ће открити и приче о мање познатом Београду или возило са ГПС-ом у који су учитане највеће знаменитости главног града.

Београд се, што многи и не знају, може осмотрити и из хеликоптера. Ова врсте авантуре свакако спада међу најскупље, али погледом са неба туриста можда најбрже и најбоље може да уочи богату и бурну историју вишевековног града. 

Чудо са два точка и шипком

Баке и деке на клупама у центру престонице већ дуже мозгају каква је то нова справа са два точка и шипком на којој се ломатају туристи. Превозно средство коме се они чуде, а које је у ствари једно од најзанимљивијих за обилазак, зове се сегвеј и у иностранству је одавно актуелан, јер осим што туристи њиме могу сами да бирају куда ће ићи, све време су и физички прилично активни.

Код нас је нешто другачије. За сада су сегвеј туре организоване и њима је обухваћена тврђава и њена околина са свим знаменитостима, али и центар и приобаље. Обиласци који трају по сат и по или три сата организују се са водичем. Као и хеликоптер, и ово задовољство је скупље него превозна средства са почетка текста.


Коментари2
9046e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Братимир
Сегвеје забрањују у европским метрополама јер праве гужву на тротоару и газе пешаке. Не знам како ће по центру града тим чудом или бициклом - по тротоару су опасност за пешаке, а на улици опасност за возаче и себе саме. Градски превоз или овај возић са фотке су најбоље решење.
Miodrag
Koliko se sećam, i kod nas u Beogradu je zabranjeno voziti segway, sećam se da je svojevremeno donesena takva odluka. Da li je ukinuta ili se žmuri na navedeni vid "prevoza", ne znam, ali se slažem da segwayu nije mesto među pešacima.
Препоручујем 2

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља