четвртак, 20.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:53
ТЕМА НЕДЕЉЕ: СУДБИНА 24 СУМЊИВЕ ПРИВАТИЗАЦИЈЕ

Изнели смо озбиљне сумње, мало урађено на кажњавању

Након објављивања извештаја о 24 сумњиве приватизације, само осам предмета је окончано, дванаест предмета се још налази у предистражном поступку
Аутор: Јелисавета Василићсубота, 21.07.2018. у 21:40
Јелисавета Василић (Фото Т. Јањић)

Један од начина како се обезбеђује самосталност тужилаштва и независност судства је забрана кршења претпоставке невиности која гласи да се свако оптужено лице сматра невиним све док се не докаже његова кривица на основу закона. Европски суд за људска права у Стразбуру још давне 1988. године у предмету „Салабијаку против Француске” заузео је став да се забрана кршења претпоставке невиности односи на судске органе. Међутим, пресудом у случају „Алене де Рибему против Француске” од фебруара 1995. године исти суд је заузео став да нису само судови обавезни по принципу претпоставке невиности него да се забрана кршења претпоставке невиности односи и на друге службене државне органе.

Према томе, свака изјава о кривици дата од стране судских органа или других државних органа, која се даје паушално, без икаквих квалификација и резерви, наводи јавност да поверује у кривицу пре него што је о чињеницама одлучивао надлежни суд, чиме се утиче на независност судства и правично суђење, што је основно начело владавине права.

Савет за борбу против корупције није државни орган јер је стручно и саветодавно тело владе које својим изјавама не утиче на независност правосуђа и правично суђење. Према томе, савет није обухваћен забраном кршења претпоставке невиности и може да се бави истраживањем корупције, да износи своје сумње на корупцију, да предлаже мере ефикасне борбе против корупције и да даје иницијативе за доношење прописа којим ће се отклонити или умањити корупција.

Савет је урадио много извештаја у којима је изнео своје озбиљне сумње на постојање корупције од стране државних органа и појединих моћника. Међутим, до сада је веома мало урађено да се корупција казни. Од 24 приватизације које је, између осталих извештаја, обрадио савет у периоду од 2005. до 2011. године, само осам предмета је окончано, дванаест предмета се још увек налази у предистражном поступку, четири предмета су у току главног претреса.

Сматрам да ниједан правосудни поступак не може да траје дуже од пет година, да све преко тог периода представља одуговлачење које може бити резултат разних утицаја и корупције. Да ниједно тужилаштво нити суд немају право да крше основна Уставом загарантована људска права окривљених, а то је, између осталих, да им се суди без одуговлачења.
(Ауторка је члан Савета за борбу против корупције)


Коментари1
e3295
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

nebojsa simic
A u kojoj je fazi slucaj "Miskovic - sporna privatizacija C- marketa"????

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља