понедељак, 17.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:46

Михајловић: До краја године на путевима Србије 53 мил возила

недеља, 22.07.2018. у 11:11
(Фото Танјуг)

Србија и сви њени грађани имају користи од тога што је на путевима Србије данас 20 милиона возила више него пре две године, а до краја године може се очекивати 53 милиона, изјавила је данас министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

„Наша земља има користи, грађани који живе у њој имају користи што ми заиста имамо 20 милиона више, 53 милиона возила очекујемо до краја године. О томе нисмо могли ни да размишљамо пре неколико година”, рекла је Михајловић гостујући у јутарњем Дневнику РТС-а.

Она је истакла да је Србија данас земља која практично сваке године завршава десетине километара аутопутева и практично најбржа транзитна рута север-југ-исток-запад.

„Ми смо иначе много бржа рута него када би се ишло преко Бугарске и Румуније. Преко 150 километара када говоримо о аутопутевима, а у железници чак 315 километара је Србија краћа рута него кад се иде кроз друге државе и ја сам поносна на то што смо ми успели да вратимо тај саобраћај са неких других коридора где се одвијао, на наш коридор 10”, рекла је она.

Навела је да је „Коридор 10” скоро завршен, осим двадесетак километара кроз Грделицу и Сићево и истакла да је држава много урадила на том правцу. Како каже, то се види по броју возила, јер нико не би ишао тим путем да није најсавременији.

Михајловић је додала да је потребно додатно унапредити ауто-пут, средити одморишта, како би се сви они који иду у ове делове Европе одлучили да иду преко Србије, јер „пут није само пут, већ и све оно поред”.

Када је реч о повећању цене путарине, она је рекла да се у Влади о томе до сада није размишљало.

„Повећање цене путарине није тема за Владу Србије, о томе се не разговара нити ће бити повећања цене путарине, приоритет је изградња нових и одржавање постојећих ауто-путева, као и завршетак реформе Путева Србије”, изјавила је Михајловићева.

Она је такође истакла да су гужве на путевима уобичајене и у Европи, а не само у Србији, јер се рехабилитација и одржавање путева мора одвијати у летњем периоду, те позвала возаче да користе електронску наплату на наплатним рампама.

„Треба да будемо поносни што имамо квалитетне ауто-путеве, али они морају и да се одржавају, а то није могуће по киши и хладном времену. Разлог за гужве је повећан број аутомобила кроз нашу земљу, управо јер данас имамо добре путеве. Саветујем свим возачима да користе електронску наплату путарине јер то много убрзава саобраћај”, изјавила је Михајловићева.

Она је такође казала да нови инвестициони циклус, вредан пет милијарди евра, који се очекује по завршетку радова на коридорима 10 и 11, подразумева почетак радова на новим аутопутевима.

„Ми смо све припремили за нови инвестициони циклус. Дакле, кад кажем почиње нови инвестициони циклус то значи да следеће године почињу радови. Говоримо о новим аутопутевима, Ниш-Мердере-Приштина”, рекла је Михајловићева.

Истакла је да је врло важно да Србија буде премрежена аутопутевима и нагласила да је стратешки веома важан излазак Србије на луку и море кроз Албанију путем Ниш-Мердере-Приштина који ће почети да се гради следеће године.

„Ми већ сада у буџету имамо гаранцију за 200 милиона евра за тај пут. Ниш-Плочник је прва деоница на којој ће се радити, па онда идемо даље”, казала је министарка.

Нагласила је да ће идуће године почети радови на Моравском коридору за који је истакла да је најважнији поред коридора 10 зато што повезује коридоре 10 и 11.

„Кад погледате Србију и карту Југоисточне Европе, Србија је на незаобилазном месту. Сада је важно да сви могући инфраструктурни пројекти у железници и путевима иду преко нас”, нагласила је.

„Такође је важно да аутопутем на којем радимо и зовемо га коридор 11 изађемо на луку Бар, али је исто тако важна рехабилитација пруге Београд-Бар. Ми ћемо то наставити. Прошле године смо завршили 77 километара, остало нам је још 200 и надам се да ћемо следеће године имати договоре и око тога”, рекла је Михајловић.

Она је додала и да ће се у понедељак у Подгорици састати са министром саобраћаја и поморства Црне Горе са којим ће разговарати о завршетку Коридора 11, али и о реконструкцији пруге Београд-Бар. (Танјуг)


Коментари4
f3ede
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

nikola
Само да нам објасни као то да је путарина за странце 1,5Е а ѕа нас 210 динара. По ком је то курсу ? Зашто су они привилеговани ? Ради се о правцу према Македонији на два места плаћамо више од странаца...
mijaliovic nenad
Brojke gdi bi se i sam Baron Von Milhausen stidio Maj ove godine autobus Zürich -Uzice 25,putnika/Milano -Trst osrednji saobracaj Opicina-Zagreb 20,teretnjaka i malo italijana Zagreb Srbska Granica 400.km ma da nema domacih i to malo kako rekose na bebzinskoj pumpi nema peneza za kruh a kakava auto cesta ima previse alternativa!e sada ispade da je srbija naj.u financijama svi idu autoputevima/ma islibi oni da nije rumunske transwezala od segedina do bugarske granice koja se sagradila za samo 10.g
Влада
Време је да се коридор 10 заврши. Гради се већ неких 30 година и више. Надам се да ће и овај крак према Приштини да се гради истим темпом и да буде готов за једно 60 година јер не видим да је нешто стратешки важан за Србију.
gile
Pa i nije vazan.Gradi se po naredjenju.
Препоручујем 8

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља