субота, 19.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:38
НОВИ ЖИВОТ ЗАБОРАВЉЕНЕ СТАНИЦЕ

„Романтика” ускоро креће из Топчидера

Музејско-туристички воз из топчидерске станице први пут 28. јула – Овај објекат ће бити полазна тачка и за део међународних возова
Аутор: Дејан Алексићнедеља, 22.07.2018. у 22:00
Све као некад, али с друге локације (Фото „Србија воз”)

Путници који редовно користе железницу још нису похватали све конце када је реч о изменама које је проузроковало гашење Главне, а већ од ове седмице уследиће нова тура промена у оквиру којих ће станица „Топчидер” добити још важнију улогу у путничком домаћем и међународном саобраћају.

До пре нешто више од месец дана станица ушушкана и скривена међу топчидерске крошње, готово да није имала ама баш никакав значај за путнички железнички саобраћај. Заборављене станице „Топчидер” први су се половином јуна, не својом вољом него због измена у Београдском железничком чвору, присетили путници који користе ауто-воз за Бар. Поласци и доласци овог воза у Топчидер су пребачени због гашења доскорашње Главне железничке и због немогућности нове централне станице „Прокоп” да се у њој утоварују аутомобили. Али, откако су барски возови пресељени у топчидерску станицу, они су у претходних нешто више од месец дана били и једни путнички који се на њој заустављају. Од среде ће се то ипак променити пошто ће „Топчидер” бити и полазна станица за међународне возове ка југу и истоку.

– Због инфраструктурних радова на делу пруге између станице „Београд центар” и Земуна међународни воз за Солун у 18.21 часова и за Софију у 9.06 сати, уместо из станице „Београд центар” полазиће из станице „Топчидер”. Међународни воз који из Суботице за Бар полази у 16.40 часова, до 17. септембра полазиће у 16.30 часова – истичу у предузећу „Србија воз”.

У Београдском железничком чвору и на станици „Топчидер” ове недеље десиће се још једна новина. Од суботе ће из Топчидера полазити и музејско-туристички воз „Романтика”. Он ће први пут из ове станице ка Сремским Карловцима последње јулске суботе кренути у 9.20 часова. Као што је и до сада било, овај воз који је последњи полазак са Главне имао 30. јуна, када је стара станица и затворена, чиниће старински вагони, вагон ресторан и вагон за бицикле.

– Повратак из Сремских Карловаца је у 18.07 часова, а долазак у станицу „Топчидер” је у 20.27 часова. У повратку је предвиђено заустављање у станици „Нови Београд” како би изашли путници. Цене повратне карте за ову несвакидашњу вожњу су приступачне, па је за трећи разред потребно издвојити 308 динара, за други 370, а за први разред 444 динара. За децу и пензионере за други и трећи разред цена повратне карте је 222 динара – указали су у „Србија возу”.

Путници који до сада нису имали потребу да иду до станице „Топчидер” треба да знају да до ње осим трамваја 3, одскора иду и трамвај 3Л и аутобус 38А (саобраћа и до „Прокопа”). Посебно би на уму требало да имају да 3Л и 38А не саобраћају у току целог дана јер су ова возила јавног превоза углавном усклађени са терминима полазака и долазака барских возова. Остаје да се види да ли ће се после измена које ће бити уведене ове седмице надлежни сетити да убаце додатне поласке до топчидерске станице која је прилично одсечена од остатка града.

На станици „Топчидер” је иначе због пребацивања барских возова уређена чекаоница са благајном и тоалетима, постоји прилазна рампа за особе са отежаним кретањем и паркинг за грађане и таксисте.

Путници ће се временом навикнути (Фото Д. Жарковић)

У међувремену су додатно сређени и стајалиште јавног превоза испред станице и пешачки прелази, а постављена је и инфо табла с путоказима на српском и енглеском језику. Код станице постоје и угоститељски објекат и продавница, али не и мењачница или киоск.

Ваљало би да нови путници који сада морају да користе станицу „Топчидер” на уму имају и да се чекаоница са благајном не налази у репрезентативној и лако уочљивој згради некадашње Дворске чекаонице, где су сад службене просторије, већ у зградици недалеко одатле. Та зграда, која на први поглед није лако уочљива, део је некадашње станичне зграде који је сачуван и није срушен за време бомбардовања 1941.

Путници који већ користе станицу „Топчидер” ипак замерају што није на прави начин уређен прилаз до чекаонице и благајне, што је чекаоница мала, а благајна само једна, али и што је паркинг испред станице, како кажу, недовољно велики. Ако су ово биле замерке само путника који користе барске возове, сада када је станица „Топчидер” добила још важнију улогу врло брзо се могу очекивати и додатне критике путника.


Коментари4
1384d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vladislav Marjanovic
A zasto se za turiste ne obnovi "Plavi voz" koji je nekada sa Titom isao skroz? Mogao bi da se napravi dogovor sa bivsim jugoslovenskim socijalistickim republikama pa da svako pod toga izvuce dobit. U Austriji, na primer, postoji jedna takva atrakcija: stari carski voz i nekadasnji carski ambijent u njemu. Cak jedan glumac preobucen u cara Franju Josifa pozdravlja putnike!
milan
Treba pogledati koloseke na stanici i perone koji se nalaze izmeđo njih. Taj deo stanice u svojoj proslosti nije nikad ociscen. Tesko nama kad stranci to budu videli. Nece verovati da su u Beogradu.. To sve daje sliku đubrista preko kojeg prolaze vozovi...
Радомир М. Мисаљевић
Београд Центар постаје станица (градског) локалног БГ воза. Зашто је копан тунел до Раковице.
ZARIJE BULATOVIĆ
zato da bi u prokopu mogli da zidaju "poslovno stambeni kompleks" cela infrastruktura je tu, temelji su tu, investicionim vukovima sline već cure, oni se ionako ne voze vozovima.
Препоручујем 16

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља