недеља, 23.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:51

Отварање „Жежеља” одложено за крај августа

Разлог за ново чекање, које ће агонију дугу две деценије, продужити за још месец дана, лежи наводно у усаглашавању протокола са званицама ЕУ које ће присуствовати отварању
Аутор: Снежана Ковачевићпонедељак, 23.07.2018. у 22:00
Друмско-железнички мост, најзначајнији на нашем делу Дунава срушен је у бомбардовању 1999. године (Фото Танјуг)

Нови Сад – Поново је одложено отварање новог Жежељевог моста за друмски саобраћај које се очекивало – како је речено, око 20. јула. Нови план да се то деси, према незваничним сазнањима „Политике”, јесте крај августа, мада су и мост и део приступних путева који се граде на обе обале спремни још од 18. јула.

Дан раније су ти путеви и опрани и све је указивало на то да коначно све иде по плану.

Разлог за ново чекање, које ће агонију дугу скоро две деценије, од како је у НАТО бомбардовању срушен стари Жежељев мост, продужити за још месец дана, лежи наводно у усаглашавању протокола са високим званицама Европске уније које ће присуствовати свечаном отварању.

Време је годишњих одмора па се усклађује, према тврдњама упућених у различите сегменте изградње, када би отварању могли да присуствују и европски комесари за проширење Јоханес Хан и за транспорт Виолета Булц.

Европски комесари су и раније обилазили градилиште, а Булцова је са српским званичницима била и у првом возу који је крајем марта прешао мост. Комесарка је тада навела да је ЕУ обезбедила 40 од 50 милиона евра за изградњу моста. Рачунала је у то и новац за приступне путеве мосту, где је ЕУ дала три од четири милиона евра.

Почетком априла је успостављен и редовни железнички саобраћај преко кога се одвија и међународни, а лицитирање за друмски саобраћај имало је своја издања за 1. јун, за 1. јул и за 19. јул. Недавно је у интервјуу нашем листу председник покрајинске владе Игор Мировић казао да је план да то буде око 20. јула, напомињући да у оваквим пројектима увек има техничких проблема.

Друмско-железнички мост, за који је уговор закључен у јануару 2011, а радови су почели у априлу 2012, требало је првобитно да буде завршен у новембру 2013. године. Застоје су изазивали непредвиђени радови, препуцавања између тадашње покрајинске и републичке владе око финансирања додатних послова, око пребацивања тог новца, високи водостаји...


Коментари9
c1d7a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miloš
Nisu imali pameti kada su rušili tri mosta u Novom Sadu, trebali su bar jedan most sami izgraditi, a sada se odlaže otvaranje, koje građani čekaju 19 godina, zbog njih, da bi došli na svečanost. Zar ih nije sramota. To je elita EU.
Лука
Шта ће на отварању они коју су га рушили и убијали нас?
Sima Mišić
Pamtićemo, pa ćemo Vam vratiti na izborima.
slavisa
Sramota velika za državu. NATO nam porušio Žeželjev most, pa nam te iste zemlje daju kredit da gradimo novi most i na kraju dolaze na svečano otvaranje.
Zoran Jelkic
Praktican predlog: Otvorite ga odmah za saobracaj, a pre svecane ceremonije zatvorite, operite i posle ceremonije zvanicno otvorite.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља