среда, 14.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:26

Обнова барске пруге почеће догодине

Најреалнији рок за завршетак радова је 2021. година, возови ће се кретати од 75 до 120 километара на час
Аутор: Маријана Авакумовићпонедељак, 23.07.2018. у 22:00
Од Београда до Бара „брзим“ возом (Фото Д. Жарковић)

Обнова барске пруге, са српске стране, на коју чекамо три деценије, почеће следеће године и то на потесу од Ваљева до границе са Црном Гором. Завршетак радова не би требало очекивати пре 2021, најавила је јуче Зорана Михајловић, потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Она је после билатералног састанка у Подгорици са Османом Нурковићем, министром саобраћаја и поморства Црне Горе, потписала и Меморандум о разумевању и сарадњи на реализацији инфраструктурних пројеката између Србије и Црне Горе, преноси Танјуг.

Министарка Михајловић је подсетила да је Србија после више од 30 година обновила прву деоницу барске пруге, од Ресника до Ваљева, дужине 77,6 километара. Тако се сада од престонице до Ваљева стиже за сат и петнаест минута.

Ове године српска страна припрема пројекте за обнову преосталих деоница према Црној Гори. Потпредседница Владе Србије истакла је да постоји доста проблема на тој траси, пре свега због тунела, те сматра да је 2021. година најреалнији рок за завршетак пруге којом ће се возови кретати од 75 до 120 километара на час, колико износе пројектоване брзине за ову пругу.

Министарка је недавно за „Политику” рекла да су за овај посао заинтересоване „Руске железнице”, које су обновиле део пруге од Београда до Ваљева, финансиране из руског кредита од 800 милиона долара. Оне су доставиле понуду за наставак посла, мада су заинтересованост исказале и кинеске компаније, које су такође позване да дају понуду.

Михајловићева је јуче нагласила да је нужно отклонити и такозване нефизичке баријере, кроз успостављање заједничког граничног прелаза, који ће бити изграђен у Бијелом Пољу и напоменула да је недопустиво да теретни возови стоје осам и више сати на граничном прелазу са Црном Гором.

На питање новинара да ли је Србија заинтересована да учествује у приватизацији Луке Бар (будући да је српска влада заједно са домаћим привредницима пре неколико година разматрала могућност учешћа на тендеру), објаснила је да Србија има копнене луке које развија за шта постоји програм владе, али је истакла и важност Луке Бар и изласка Србије на море.

Министар Нурковић рекао је да је Црна Гора обновила више од 40 одсто барске пруге на својој територији и обезбедила нових 70 милиона евра из кредита и грантова, које ће уложити у наставак реконструкције.

Осим железничког повезивања, Коридор 11 повезује две бивше југословенске републике. Србија ће наставити изградњу Коридора 11 до Пожеге и даље, до Бољара, на чему ће убудуће интензивније радити заједно са Црном Гором. Михајловићева је најавила формирање заједничке комисије која ће одредити тачку спајања трасе Коридора 11 кроз Србију и трасе кроз Црну Гору. – Нема потребе да било ко сумња у спремност Србије да гради овај ауто-пут. До краја ове године, имаћемо завршено 103 километра од Обреновца до Прељине, у марту почињемо радове на деоници Прељина–Пожега, а следеће године надам се да ћемо имати пројектну документацију и могућност да почнемо да разговарамо о комерцијалном уговору за последњу деоницу, од Пожеге до Бољара, а да за око две године започнемо радове – рекла је Михајловићева.


Коментари2
77e9c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

gile
Nisam strucnjak za ovu oblast ali mislim da se ove izgradnje i rekonstrukcije ovih puteva i pruga vrsi po nekom naredjenju. Posto vidim da ce da se gradi prema Albaniji,C.Gori,Hrvatskoj...BiH...Makedoniji ( u toku) ...itd. Sa druge strane ,koliko pratim,ekonomska situacija kod gradjana nema pomaka. Dokaz za to mi je prodaja lekova na komad (a ne na kutiju) i opste nezadovoljstvo penzijama i platama. Valjda su ljudi na prvom mestu,a onda sve ostalo.
Milivoje Radaković
Ne prave se drumovi i džade zato da bi penzioneri šetali od apoteke do apoteke, nego da bi njima putovala nekakva roba tj. nešto korisno, Gile.
Препоручујем 8

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља