четвртак, 15.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:33
КАКО ЋЕ СЕ ЗВАТИ ЖЕЖЕЉЕВ МОСТ

Кумује Скупштина Новог Сада

Завршене и друмске приступне саобраћајнице, али се чека долазак европских званица
Аутор: Снежана Ковачевићуторак, 24.07.2018. у 22:00
Све је завршено чека се само како ће се убудуће звати (Фото С. Ковачевић)

Нови Сад – Кад ће мост и како ће се звати, и даље су главна и најважнија споредна ствар у шест година дугој изградњи новог „Жежеља” у Новом Саду. Спреман је и за друмски саобраћај али још чека, како смо већ објавили, крај августа и европске званице. ЕУ је највећи финансијер, али овај критеријум за давање назива мосту ипак није нигде записан. Извеснија је жеља администрације ЕУ да свечано отварање не прође без ње. Када је туда пролетос прошао први воз, европска комесарка за транспорт Виолета Булц захвалила је Србији што држи обећање и заједнички отварају мост. Не би било згодно ни да се понови 2005. година, када је обновљени Мост слободе прво отворила градска власт, претекавши покрајинску и републичку, које су са званичницима ЕУ то планирале неколико дана касније. Град тада није толерисао да грађани чекају на мост који је био готов.

Прве идеје о имену новог моста чуле су се пре шест месеци, када је Фондација „Нови Сад 2021” открила јавности свој „Мост наде”, а пројектант Александар Бојовић пожелео назив по научнику Милутину Миланковићу. Радикали траже „Мост 25. новембра”, а у Покрету обнове краљевине Србије крстили би га по краљу Александру... Али ко ће заиста кумовати? Чини се да се у јавности не зна да ли је назив овог моста, који је део важног коридора, ствар града или државе, можда и покрајине, јер се и она у којечему пита.

У фондацији наводе за наш лист да су своју иницијативу, коју је подржало више установа и појединаца у граду, предали комисији за називе делова насељених места и јавних служби при Скупштини града, а након одговора да је то у надлежности републике, проследили су је Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. Истовремено, напомињу, проследили су молбу покрајини за подршку. До данас, кажу, нису добили одговор за „Мост наде”.

„Какав ’Мост наде’, то не значи ништа, треба нам конкретнији назив, а ми имамо у виду 100. годишњицу присаједињења”, коментарише одборник Ђурађ Јакшић (СРС) који нема дилему око процедуре и још у фебруару је „Мост 25. новембра” достављен градској комисији за називе делова насељених места и јавних служби.

Бранка Бежанов (ПОКС), заменица председника новосадске скупштине, морала је ипак да провери, а онда нам је потврдила да је њен покрет упутио „краља Александра” градском парламенту.

У Министарству државне управе и локалне самоуправе наводе за „Политику” да је Законом о локалној самоуправи, члан 93, став један, утврђено да скупштина јединице локалне самоуправе одлучује о именима делова насељених места на својој територији, а тиме и о називима мостова, уз претходну сагласност овог министарства.

Пошто су у Новом Саду у службеној употреби и језици мањина биће потребна мишљења националних савета и савета за међунационалне односе. На питање да ли град има обавезу да укључи грађане у одлучивање, у министарству одговарају да грађани могу, у поступку за грађанску иницијативу, предложити назив моста скупштинској комисији за предлагање имена делова насељених места. За такву иницијативу потребна је подршка, по статуту града, 10 одсто грађана, а затим треба да је прихвати већина одборника.

У Скупштини Новог Сада навели су за „Политику” да комисија за давање назива није до сада разматрала иницијативе о мосту, а да ће овај парламент разматрати предлог решења када им буде достављен. Комисија ће морати да тражи и, како наводе, сагласност покрајинског секретаријата надлежног за локалну самоуправу.

Ко је власник

Формално је држава власник новог друмско-железничког моста у Новом Саду, а она је инвеститорско право пренела на Железнице Србије. Мост су финансирали делегација ЕУ у Србији, АП Војводина и Град Нови Сад. По прва два основна уговора, ЕУ је платила челичну конструкцију, а АПВ и град остале грађевинске радове и демонтажу старог привременог моста. Радови су били уговорени на 45,3 милиона евра, а накнадно су додати нови, па је инвестиција нарасла на око 51 милион евра.


Коментари3
9d177
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Божидар Миленовић
Постоје називи неких места, мостова, тргова и сл. који су у народу прихваћени и одомаћени. Њих не би требало мењати без велике потребе. Овде је реч о мосту Бранка Жежеља, на коме је он применио своју иновацију о пренапрегнутом бетону. Сада неко има проблем да осмисли име за Жежељев мост ? Па он има своје име. То што су га НАТО вандали срушили па је морао бити обновљен и проширен, није довољан разлог за промену имена. Узгред, Бранко Жежељ, као научник светског гласа у области грађевинарства, и заслужује да овај мост, из много разлога, носи његово име.
Zoran Jelkic
Pristupne saobracajnice ka mostu su samo delimicno uradjene. Nedostaje pristup od petrovaradinskog keja ka mostu kao i sa noovosadskog keja ispod mosta prema industrijskoj zoni i prema Temerinskoj i Partizanskoj ulici. Tako da se ne moze govoriti o zavrsenim pristupnim saobracajnicama koje se ni ne rade i ko zna kada ce se raditi, jer se sada tvrdi da su sve zavrsene. A o ulici Marka Miljanova za sada svi cute.
Jeremija
Srpski rulet, kad daš kumu da izabere ime za dijete. Koje lupetanje oko jedne obične ćuprije?!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља