четвртак, 15.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:58

Фатална вожња без кациге на мотору

Од укупног броја погинулих прошле године чак 59 одсто није носило заштитну кацигу. – МУП: за првих шест месеци 2018. страдало 14 возача мотоцикала
Аутор: Александар Бојовићсреда, 25.07.2018. у 22:00
Контрола возача: У првој половини 2018. у удесима повређено 515 возача мотоцикала и мопеда (Фото Д. Јевремовић)

У првој половини године на путевима у Србији погинуло је 14 возача мотоцикала и мопеда, подаци су МУП-а достављени „Политици”. Међутим, битно је нагласити да је сезона вожње мотора почела у априлу и да овом статистиком нису обухваћене несреће које су се догодиле у јулу, а било их је неколико, тако да број погинулих мотоциклиста незванично премашује 20. Последња у низу ових трагедија десила се прошле недеље када је М. Р. који је управљао „кавасакијем”, погинуо у месту Дубље код Богатића. Он је слетео с пута и испревртао се услед чега је био тешко повређен и преминуо на месту несреће. Прошле године погинуло је 52 возача мотора и пет путника, а повређене су 1.484 особе. Од 2012. до данас, на путевима Србије страдало је више од 350 мотоциклиста. Алармантан податак је да је међу њима много младих између 18 до 25 година.

У полицији за наш лист кажу да су најчешћи утицајни фактори у саобраћајним несрећама у којима учествују возачи мотоцикала – непрописна брзина, неуступање првенстава пролаза и неправилно сагледавање саобраћајне ситуације.

„У току летње сезоне када је број возача мотоцикала и мопеда на путевима повећан, активности саобраћајне полиције усмерене су на откривање најтежих прекршаја возача наведених врста возила. Полицајци осим службених аутомобила у контроли саобраћаја користе и службене мотоцикле са и без спољних обележја (пресретаче)”, наводе у МУП-у.

У полицији наглашавају да је према статистичким подацима од јануара до јуна за 44 одсто мање погинулих у односу на исти период претходне године када је страдало 25 возача мотора.

„У првој половини године повређено је 515 возача мотоцикала и мопеда у саобраћајним несрећама, што је за десет одсто мање у односу на исти период 2017”, наводе у МУП-у. Истраживања показују да је за возаче мотора опасност да настрадају у саобраћају 50 пута већа него за возаче аутомобила.

Др Владимир Јевтић, стручњак за безбедност мотоциклиста, сматра да је највећи проблем у нашој земљи едукација и обука возача мотора. Све је већа гужва у саобраћају и мотоцикл постаје потреба, додаје он.

„Морамо мењати методологију обуке у ауто-школама, а пре тога, морамо направити стратегију смањења броја страдалих мотоциклиста и возача мопеда. Треба да се направи радно тело, које ће координирати између управљача пута, здравствених установа, полиције, стручњака… и направити план за смањење броја страдалих”, каже Јевтић за „Политику”.

Он додаје да је важна и едукација возача аутомобила како би схватили колико су мотоциклисти угрожени у саобраћају.

Осим да поштују уобичајене саобраћајне прописе, за возаче мотора је обавезно да носе и кациге. Однедавно, казна за вожњу без кациге је са 5.000 повећана на 10.000 динара, а многи сматрају да је овакав потез оправдан. Од укупног броја погинулих мотоциклиста прошле године чак 59 одсто њих није носило кацигу. Када је реч о коришћењу кацига приликом вожње мотора и мопеда, статистика саобраћајне полиције показује да су у вези с тим најсавеснији мотоциклисти у Новом Саду, а најнесавеснији у Новом Пазару. Стручњаци напомињу и да је забрањено на мотору возити децу која имају мање од 12 година. Уколико се, ипак, деца затекну као путници на мотору, казна за возача је од 20.000 до 40.000 динара, шест казнених поена и три месеца забране вожње. По закону возачи мотоцикала немају право да конзумирају алкохол и након тога управљају двоточкашем. Управо је и алкохол један од узрока многих трагедија. Такође, мотоциклисти који су склони егзибицијама у посебном су ризику. Возећи мотор на једном точку триста пута се повећава ризик да се догоди несрећа.


Коментари0
d7245
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља