уторак, 25.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:26

Подношење оригиналних докумената – беспотребно

Привредници предлажу држави да поједностави поступак за издавање уверења о плаћеном порезу али и читав низ других, сада компликованих поступака
Аутор: Маријана Авакумовићчетвртак, 26.07.2018. у 22:00
Канцеларија за електронску управу Владе Србије (Фото А. Васиљевић)

Привредници су озбиљно схватили позив државе и преко портала „е-Папир”, који је почео са радом пре два месеца, до сада су послали тридесетак предлога за поједностављење или потпуно укидање административних процедура, за које сматрају да би им олакшале пословање.

Пословна заједница сугерише да је неопходно смањити број докумената, који се подносе јавној управи приликом подношења захтева, али предлаже да се укине обавеза подношења оригиналне документације. Привредници сматрају да је беспотребно достављање доказа о уплати такси и накнада у оригиналу и предлажу да уплату проверавају сами органи јавне управе или да прихвате извод из банака као доказ. Али и опомињу државну администрацију да недовољно користи савремене технологије комуникације, као и да је мали број поступака дигитализован.

– Предложили су да пет административних поступака буде укинуто, што нам говори да је привреда овој акцији приступила потпуно трезвено и реално. Нису предложили да се све што им изазива проблем укине, већ само оно што је стварно према њиховом мишљењу сувишно – каже Нинослав Кекић, помоћник директора Секретаријата за јавне политике, који води владин програм „е-Папир”.

 Наш саговорник каже да је највише предлога стигло од трговаца, услужне делатности, саобраћаја, области финансијског тржишта, научне, иновационе и техничке делатности.

Привредници предлажу укидање поступака који се односе на пријаву података за утврђивање стажа осигурања, зараде, накнадне зараде, односно основица осигурања и висине уплаћеног доприноса. Затим евидентирање промене– допуне података обвезника пореза на додату вредност. На том списку је и повраћај дела плаћеног пореза на зараду за новозапослене. Они су за укидање одобрење за држање девиза на рачуну код банке у иностранству. – Већ припремамо укидање М4 обрасца (Пријава података за утврђивање стажа осигурања, зараде, накнаде зараде, односно основице осигурања и висине доприноса), МУН обрасца (Пријава о уплати доприноса по основу уговорене накнаде, односно накнаде по основу уговора о допунском раду и висини те накнаде) и маркица за брашно. Интензивно се ради на измени прописа и изградњи система како би се ови послови обављали по службеној дужности преузимањем података из пореских пријава– наводи Кекић.

Такође прикупљено је и 20 предлога за поједностављење административних поступака. Ти предлози се односе на поједностављење и унапређење поступака издавања уверење  о плаћеном порезу, прекњижавање више или погрешно плаћених јавних прихода, регистрације и објаве аката привредног друштва, регистрације повећања капитала у привредним друштвима, регистрације промене законског заступника као и овлашћење правном лицу за технички преглед возила и издавање регистарских налепница.

– Могло би се закључити да су привредници отворено ушли у овај процес и да поред навођења проблема са којима се сусрећу, нуде и конкретна решења истих, што је свакако био циљ ове реформе, да се у отвореном партнерском односу јавног и приватног сектора креира повољно пословно окружење и подигне квалитет јавних услуга – каже Кекић.

Њихове замерке су разумне, сматра наш саговорник и додаје да би координисаном акцијом органа јавне управе могле да буду отклоњене препреке на које је указано али је за сваку реформу потребно одређено време, како се не би направили додатни пропусти и како се не би постигао контраефекат.

– Када је реч о неусклађености прописаног са практичном применом закона, то не сме да се дешава и такве ствари морају под хитно да се провере и исправе, јер то нас води у правну несигурност и нарушавање једнаких услова за све на тржишту – истиче Кекић.

Циљ владиног пројекта „е-Папир” јесте да бирократске процедуре поједностави, дигитализује и учини јавно доступним привредницима на једном порталу. Процењује се да ће трошкови пословања реалног сектора са садашњих 3,45 одсто пасти на три процента БДП-а када буде успостављен регистар свих административних поступака. То ће бити јединствено место са свим информацијама неопходним за пословање и јавно доступна база са скоро 2.500 поступака. Он би требало да буде успостављен до 2021., а привреда има отворен позив да предлаже шта треба променити. Суштина јединственог регистра је да привредници обавезе у државној управи завршавају брже и ефикасније, на транспарентан, предвидив и једноставан начин. Тако да више неће постојати могућност да се поступак спроводи на различите начине у зависности од службеника који обрађује предмет.


Коментари1
dd5a8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Живко(пиши ћирилицом)
Државна администрација је само полуга власти и као таква, нија заинтересована за промене.Онај службеник државе,који хоће нешто сам да промени, може само да добије отказ за такву работу.Јер он мора да слуша и своје способности да подреди налогу и наређењу.Политику понашања држ.администрације могу да промене само они који њоме управљају(наравно политички координисани).И ту је крај приче.Јесте да је плата редовна,али је мала да се уз њу размишља.Исти је случај и у приватном сектору,сем што ту мора да слуша газду,али је у оба случаја ситуација иста-вежи коња где ти газда каже! Привреда је уперила прст у погрешну мету!!! Taкође,да напоменем,није проблем дигитализација,већ начин размишљања(па историја државе, говори да су државе функционисале много много времена без рачунара и дигитализације некад и успешније!)......

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља