уторак, 18.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:00

Радио са рок душом

Генерални директор и водитељ Плеј радија Немања Костић каже да ова комерцијална станица ослушкује потребе тржишта и пласира само оно што публика жели да чује, а теме који пласирају сваког јутра, планирају са пажњом, јер су свесни да их слуша цела Србија
Аутор: Дејан Спаловићсреда, 01.08.2018. у 08:00
Наташа Губеринић (Фото Промо)

Да квалитет увек исплива на површину, најбољи је пример Плеј радио. Када је дошло до озбиљних кадровских и програмских промена, мало је ко веровао да ће овај радио преживети, а само највећи оптимисти су веровали да ће задржати примат у српском етру.

Генерални директор Плеј радија Немања Костић каже да се овај радио не може поредити с некадашњим Б92, јер је Плеј комерцијална станица која ослушкује потребе тржишта и пласира само оно што публика жели да чује.

„Када смо почели са програмом, неки су разумели да је на тржиште стигла професионална радио-станица. Други су причали да ћемо брзо банкротирати и ’затворити радњу’, али убрзо смо избили на прво место по слушаности и нема станице која допире до више људи у Србији од наше. Плеј никоме није украо слушаоце када је почео са радом, већ смо јаком кампањом допринели да радио као медиј добије више слушалаца и вратили веру у њега”, каже Костић.

Радио у свету, а пре свега у Америци, Енглеској и Холандији, разликује се од наших радио-станица.

Како изгледа креирање програма као што је чувени јутарњи шоу? Колико је ту планирања, а колико импровизације?

„Разликујемо се само по финансијској моћи, не и по посвећености и професионалности наших водитеља. Ми волимо да све испланирамо на време, али смо схватили да наши водитељи јутарњег програма не могу без импровизације, и то им нећемо ускратити. Дакле, 90 одсто рада, 10 одсто талента”, наглашава Костић.

Каже да теме који пласирају сваког јутра, планирају са пажњом, јер су свесни да их слуша цела Србија. Почели су и да често емитују програм ван студија, јер воле да су у директном контакту са публиком.

„Најзанимљивије нам је било када смо организовали јутарњи програм уживо из популарног београдског ресторана, где нисмо очекивали много слушалаца у цик зоре. Међутим, неколико стотина њих је дошло да се упозна са нашим водитељима и попије кафу са нама”, задовољно констатује Немања.

„Video killed the radio star”. Ево, 28 година је прошло од изласка те песме, а радио је и даље ту.

„И увек ће бити ту. Наћи ће пут до слушалаца на било који начин. Телевизија је осамдесетих преузела примат и сви су мислили да је радио готов, али телевизија и други видео-садржаји не могу да иду укорак са вашим животом, док радио то може. Слушате га док возите, шетате, вежбате, чак и радите”, каже Костић.

Чак ни интернет није избрисао радио са мапе, већ нам је само пружио канал којим можемо да допремо до слушалаца. Сајт Плеј радија дневно посети десетине хиљада људи, а направили су и мобилне апликације које су бесплатно преузете готово 300.000 пута.

Категоричан је да никад не би заменио рад на радију с радом на било којим другим медијима, посебно на телевизији. То образлаже тиме да нема другог медија на коме музика тако неприкосновено влада као на радију.

Немања Костић (Фото Промо)

На питање шта савремени слушалац жели од радија, Немања Костић објашњава: „Све што жели – ми му пружамо! Пре свега најбољу музику, забавне водитеље, поклоне. Мало је познато да Плеј редовно истражује тржиште и у сваком тренутку знамо шта публика жели од нас, а најстрожи смо у бирању музике.”

Једно од заштитних лица овог радија је Наташа Губеринић, некадашња певачица групе Тап 011, која има емисију од 10 до 14 часова. Каже да свако има своја четири сата да каже оно шта је осмислио, угости кога је позвао, буде актуелан, али првенствено да пружи неоптерећујући садржај…

„Киднапујем и туђ термин, ако, рецимо, колега не може да дође, јер га је ’самлео’ грип или оде на неки фестивал… Тада се ја распојасам и у плеј-листи, у термину суботом од 12 часова. Колеге из јутарње смене су на летњој паузи, па сад узимам њихов термин. Ако би ми емисија имала име, вероватно би било ’Наташа отима радио’” – у шали каже Губеринић.

Први пут се нашла пред радио-микрофоном као средњошколка деведесетих, на „старом” Пингвину, али је музика одвукла на другу страну. Тек пре неколико година на твитер преписци и кроз шалу, другар ју је звао да ради јутарњи програм на једној радио-станици. Кад је дошла, схватила је да прва љубав нема заборава и да само околности могу да је прекину на неко време…

„Динамика и људи на радију и опуштен став је оно што радио  чини неодољивим. Информације се брзо смењују, а с друге стране ничији живот не зависи од вас, па вам је савест мирна и ако погрешите. Некад су заправо грешке најзабавније”, сматра Наташа.

Каже да никада није престала да се бави музиком и додаје да се увек слатко исмеје када неко напише – „повукла се из музике”.

„Свуда се представљам као вокал-инсталатер, што и јесам. Сваки дан је други студио, други жанр, музика је примењена ствар и било би лепо да људи схвате да она не подразумева само појављивање на телевизији и провлачење по жутој штампи. Има ту много више посла, али кад је Србија у питању, сви мисле да је параметар славе и успеха само то колико је неко успео да се промовише и самопрокламује за звезду. Не кажем да не треба да заузмеш неко место на медијском небу, али ако искрено волите музику, онда има много начина да се њоме бавите, да је бесмислено само јурити популарност”, објашњава наша саговорница.

Питамо је за занимљиве ситуације које су јој се догодиле на радију.

„Сваки дан може да се деси нешто занимљиво, али техника је данас толико напредовала да ми је то вероватно најузбудљивије. Може да се емитује програм директно са ’Егзита’, или, ево у нашем случају овог лета, да се плови бродом, само вам је потребан лаптоп, слушалице и добра воља”, каже Наташа, и додаје да су џинглови који се сваки дан   чују на овом радију њеног гласа дело.

Највећи јој је критичар њена боља половина. Тврди да је никад није слушао на радију, па када му прича да јој иде лоше – он се слаже да не ваља, кад каже да је нешто одлично урадила – још више се слаже.

„Максимално ме подржава само да не би морао да ме слуша више од неизбежне дневне дозе код куће”, уз смех закључује Наташа Губеринић.

А каква је комуникација са слушаоцима?

„Слушаоци су публика као и свака друга. Једни желе да им посветите посебну пажњу, хоће по сваку цену у програм, а други би да остану у сенци. Наравно да сви више волимо да комуницирамо са разумним људима, али искрено, колико има људи који су сачували здрав разум? Мени је побегао, стигнем га тек понекад, али волим да се позивам на њега кад год се сусретнем са луђима од себе”, шали се Наташа.

О омиљеним тренуцима у послу каже:

„Пошто сам дуго у музици, најлакше и најлепше се сналазим у интервјуима са колегама и много ми је драго када неко има нови албум или свирку коју треба да најави. Сјајно је што имамо ту слободу да зовемо извођаче које волимо и ценимо, па то буде другарско ћаскање. Било би лепо кад би се отворила могућност да промовишемо младе ауторе и таленте који немају где да се покажу и докажу.”


Коментари0
dd9d3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља