уторак, 25.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:26

Постављање шина на Мосту на Ади

На новобеоградској страни и на мосту лепи се еластомерни тепих, обавља ископ за темеље усадних стубова контактне мреже и бетонирају темељи стопастих стубова. – На чукаричкој страни армирају се темељи потпорног зида
Аутор: Дејан Алексићпетак, 03.08.2018. у 11:12
(Фото Н. Тркља)

Да би наредног јуна, како је најављено, почело уклањање Старог савског моста који је нарочито важан за трамвајски саобраћај у престоници, до тада Мост на Ади мора да добије трамвајске шине. Припремни радови за њихово постављање почели су половином марта када је са конзорцијумом који предводи „Енергопројект” потписан уговор, а сав посао, како је планирано, требало би да буде завршен управо у јуну 2019. када и треба да почне уклањање лучног савског моста.

Суграђанима који свакодневно пролазе поред Моста на Ади ипак не делује да се на саобраћајници преко „београдског мора” одвијају крупни радови. То баш и није тако јер Мост на Ади је тренутно велико градилиште, на њему и у његовој околини ради се на неколико фронтова – речником политичара „мост су грађевинари напали са неколико страна”.

У претходним месецима и седмицама уклоњен је стари туцаник после чега је подлога опрана и насут нови туцаник на главној мостовској конструкцији. Насипан је и део од Улице Ђорђа Станојевића ка прилазној мостовској конструкцији, бушене су рупе и уграђиван везивни материјал, бетонирани темељи стубова будуће контактне мреже, а израђивани су и шипови за потпорне зидове.

Тек други тендер успео
Први тендер за постављање шина на Мосту на Ади расписан је крајем 2016. када су се пријавили „Колас рејл”, „Штрабаг” и „Зуе” из Пољске, али је овај тендер пропао 2017. Нови је расписан почетком децембра прошле године, а понуде за постављање шина отворене су крајем јануара. Група понуђача чији је водећи члан „Енергопројект – нискоградња” победила је са износом од 1.978.797.028 динара. У том конзорцијуму је и француски „Колас рејл”. На другом тендеру учествовали су и конзорцијум предвођен аустријским „Штрабагом” и шпанско-српски конзорцијум „Кикаса” и „Баувесен”.

– На новобеоградској страни и на мосту тренутно се лепи еластомерни тепих на челичном делу главне мостовске конструкције, обавља ископ за темеље усадних стубова контактне мреже и бетонирају темељи стопастих стубова контактне мреже. У току је и монтажа скеле за горњу плочу исправљачке станице „Нови Београд 4”. На чукаричкој страни у току је армирање темеља потпорног зида три – указују у Дирекцији за грађевинско земљиште напомињући да до сада није било непредвиђених проблема у току извођења радова.

Обимни послови на овом градилишту тек предстоје.

– Следе израда хидроизолације на бази метилметакрилата на прилазним мостовским конструкцијама и постављање еластомерног тепиха чија је улога редукција буке и вибрација, а потом и бетонирање првог бетонског слоја. У току су и припреме за почетак реконструкције моста преко Топчидерске реке и надвожњака преко железничке пруге на чукаричкој страни – истичу у Дирекцији.

Главни задатак грађевинара биће постављање 2,7 километара трамвајских шина преко моста и северних и јужних петљи. Нова трамвајска мрежа мораће да се уклопи у постојећу пругу. Почетак нове пруге биће код прикључка на пругу у Улици Ђорђа Станојевића у Новом Београду. Трамвајске шине ће даље настављати преко насипа, а на мост ће излазити северном прилазном конструкцијом. Настављаће по средини моста, између два смера друмске саобраћајнице. На чукаричкој страни пруга ће ићи преко постојећих јужних прилазних конструкција моста, онда до раскрснице са пругом која већ постоји и завршаваће се у зони раздвајања пруга за Баново брдо и Раковицу. На том месту биће уведене нове везе, којима ће се омогућити да трамваји са Новог Београда и Бановог брда иду директно ка Раковици и центру града. Ширина колосека биће хиљаду милиметара.

На новој трамвајској траси предвиђена су и два стајалишта – „Блок 42” на новобеоградској страни и „Петља Радничка” одмах после главног распона моста на десној обали Саве. Оба стајалишта су изграђена, а њихова дужина је око 75 метара.

У оквиру тренутних радова предвиђено је и уређење пешачких стаза у облику слова „Н” којим ће се стајалиште „Блок 42” повезати са железничком станицом „Нови Београд”, стајалиштима јавног превоза, отвореним тржним центром, као и са планираном аутобуском станицом у „Блоку 42”. Планирано је и да се уграде два типска лифта капацитета 1.600 килограма, односно за 21 особу, којим ће моћи да се превозе и особе са инвалидитетом.

Када све ово буде завршено, Раковица и Баново брдо биће шински повезани са Новим Београдом, па би путовање из тих делова престонице на другу страну Саве требало да траје десетак минута.


Коментари2
a2f7c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

stanislavsr
A šta je sa vezom Novog Beograda i centrom grada (linije 7, 9 i 11)?
vojko
Pa ići će te linije preko gospodarske mehane
Препоручујем 0

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља