четвртак, 20.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:39
ЈАВНИ ПРЕВОЗ

Секретар и директор ГСП-а отишли, проблеми остали

Досадашњи челник Секретаријата за јавни превоз Угљеша Митровић и први човек највећег градског превозника Жељко Милковић поднели оставке
Аутор: Дејан Алексићпетак, 03.08.2018. у 21:53
Како до боље наплате карата, унапређења превоза, извлачења из дугова... (Фото Р. Крстинић)

Као по договору, готово у истом дану први човек Секретаријата за јавни превоз Угљеша Митровић и директор ГСП „Београд” Жељко Милковић поднели су оставке и напустили ове функције. Тако су у првој августовској недељи два главна носиоца јавног превоза остала без челника.

– Градско веће је у четвртак утврдило престанак рада на положају Угљеши Митровићу због подношења оставке и са 3. августом за вршиоца дужности секретара за јавни превоз поставило Јовицу Васиљевића. Веће је, такође, истог дана утврдило оставку Жељка Милковића и проследило је Скупштини града ради доношења решења о престанку функције директора ГСП „Београд” због подношења оставке – навели су за наш лист у Секретаријату за скупштинске послове и прописе.

Из овог секретаријата нису одговорили због чега су Митровић и Миљковић поднели оставке.

 

Ни њих двојица нису одговорили на поруке које смо им упутили, али, како сазнајемо, обојица наводе да оставке подносе из личних разлога. У Секретаријату за јавни превоз, како нам је незванично речено, њихов нови секретар Јовица Васиљевић долази из Агенције за безбедност саобраћаја и он би, како су истакли, ово градско министарство званично требало да преузме у понедељак.

Ако се може судити на основу података са професионално-пословне друштвене мреже „Линкедин”, Секретаријат за јавни превоз добио је правог стручњака. Васиљевић је доктор наука који се у области саобраћаја школовао на Факултету техничких наука у Новом Саду. Годинама је био у Управи саобраћајне полиције Министарства унутрашњих послова, а у Агенцији за безбедност саобраћаја био је помоћник директора.

Познавалац саобраћајних прилика у граду, како сазнајемо, долази и уместо Жељка Милковића. Званичну потврду о његовом наследнику нисмо добили, али према незваничним сазнањима то ће бити Радиша Момчиловић, досадашњи извршни директор за саобраћај у ГСП-у. Како се наводи у његовој биографији, педесетогодишњи Момчиловић је дипломирани саобраћајни инжењер који је у највећем градском превознику већ 24 године.

До сада је био директор организационе јединице „Планирање и управљање саобраћајем”, саобраћајних погона „Карабурма” и „Земун”, као и шеф саобраћаја у аутобуским погонима „Нови Београд”, „Земун” и „Космај”. За разлику од новог в. д. секретара, именовање новог директора ГСП-а мораће да аминује Скупштина града.

Наследници Митровића и Милковића, иако долазе на звучне позиције у граду, неће имати нимало лак задатак јер ће у њихове руке бити пребачен велики „врућ кромпир” – нагомилани вишегодишњи проблеми у престоничком јавном превозу.

Кључни међу њима су лоша наплата карата, ГСП као један од водећих вишегодишњих губиташа у граду, унапређење квалитета јавног превоза. Ово су покушавали да реше многи њихови претходници па и Митровић и Милковић.

Возни парк ГСП-а се обнављао у време Митровића и Милковића, радило се и на унифицирању стајалишта, сређивању окретница, увођењу интернета у возила, усклађивању полазака са потребама становништва у појединим деловима града… Било је  одређених помака, али то и даље, по свему судећи, није довољно.

Надлежни непрестано понављају да наплата „бусплуса” мора да се побољша како би се подигао квалитет превоза и да би се смањиле дотације града ГСП-у. Истовремено, бројни путници истичу да ће превоз плаћати када карта буде јефтинија, али и када услуга буде боља. Највеће критике путника односе се на нередовност полазака и изостајање аутобуса, трамваја и тролејбуса, њихову старост и неудобност…

Само ово што је овде набројано из „тихог рата” надлежних и путника у градском превозу довољно је да се закључи који су главни изазови за новог секретара и новог првог човека ГСП-а. Ако у свом мандату са овог пописа успеју да скину макар половину ставки, двојица нових челника урадиће велики посао у престоничком јавном превозу.

Промене у секретаријатима од краја јуна

Одлазак Угљеше Митровића, који је пре формирања Секретаријата за јавни превоз годинама био на челу истоимене дирекције при Секретаријату за саобраћај, само је још једна у низу промена у Градској управи које су учестале од краја јуна.

Тада је нове секретаре добило пет секретаријата, а убрзо су се промене догодиле и у Секретаријату за спорт и омладину и Секретаријату за управу. Непосредно пре именовања Јовице Васиљевића, новог челника добио је и Секретаријат за послове комуналне полиције.

Према незваничним сазнањима из Градске управе, још није донета одлука да ли ће Угљеша Митровић остати у градским институцијама, али, како су нам рекли, највероватније неће. Према истим изворима, Жељко Милковић, који је ГСП водио у претходне четири године, требало би да пређе у „Јавно осветљење”.

 


Коментари2
fe1d3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Бранко
Dobro, ovi sad nek naprave eksperiment: nek naprave 3 linije sa savremeno opremljenim vozilima, redovnim polascima i u svakom kontrolu naplate da bude 100%. Iz toga će biti jasno gde je problem i gde je rešenje.
Nikola
Opljačkali sve i otišli!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља