субота, 17.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:44
АУТО-ПУТ ОД ОБРЕНОВЦА ДО ЉИГА

До 25. децембра биће завршени сви радови

На деоницама од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига, укупно дугим 50,2 километра, завршено више од 80 одсто послова и постављено више од 60 одсто завршног слоја асфалта
Аутор: Дејан Алексићпонедељак, 06.08.2018. у 12:34
(Фото Д. Алексић)

Асфалт којим би возила требало да прођу пре него што уђемо у 2019. годину већ се увелико види. Око будућих трака савременог ауто-пута већ су постављени и зидови против буке. Како рок на две деонице Коридора 11 не би био наново пробијен, грађевинари кинеског „Шандонга” и главног подизвођача „Енергопројекта” упоредо раде на више тачака на „тројци” и „петици” – како међу мајсторима називају две деонице будућег ауто-пута од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига. Ако не буде додатних одлагања, што надлежни тренутно уопште не узимају у обзир, аутомобили, камиони и друга возила непрекинутим ауто-путем од Обреновца до Прељине, деоницом дугом 102 километра моћи ће коначно да возе од 25. децембра ове године.

На обе деонице будућег ауто-пута завршено је више од 80 одсто радова. На „тројци” (Обреновац – Уб) дугој 26,2 километра, постављено је више од 60 одсто завршног, хабајућег слоја асфалта, а на „петици” (Лајковац – Љиг) више од 70 одсто овог слоја је завршено.

Осим асфалта тренутно се на две деонице ради одводњавање – канали за одвод воде са ауто-пута и сепаратори. Како сазнајемо, то је нешто на чему ће се највише и радити до завршетка овог посла.

Вредност радова за које је инвеститор Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, а финансијер Влада Србије, износи 333,74 милиона долара. Од тога је из кредита кинеске Ексим банке обезбеђено 300,37 милиона долара, а из државног буџета 33,37 милиона долара.

Две деонице које би на зиму требало коначно да буду пуштене у саобраћај део су будућег ауто-пута од Београда до Бољара односно до границе са нашим југозападним суседом Црном Гором. На траси овог ауто-пута, који би укупно требало да буде дуг 258 километара, у саобраћај је у јесен 2016. пуштена деоница од Љига од Прељине, дугачка 40 километара. Још раније је урађена и деоница од Уба до Лајковца, дужине 12 километара, али она до данас није пуштена у саобраћај због тога што тренутно не води никуд односно иде из њиве у њиву. Њоме ће возила проћи тек када на зиму буду пуштене и две деонице које се сада раде.

Од марта прошле године ради се и деоница од Сурчина од Обреновца дуга 17,6 километара коју граде Кинези, и она би требало да буде завршена крајем наредне године или почетком 2020. Пре тога од марта 2019, како је раније истакла министарка Зорана Михајловић, почеће и градња деонице од Прељине до Пожеге. Радови на деоници дугој 30,9 километара трајаће две године, па би она требало за саобраћај да буде отворена 2021. године.

Најзахтевнији, најтежи и најскупљи задатак биће градња 107 километара дуге деонице од Пожеге до црногорске границе која ће, како кажу процене, коштати више од 1,5 милијарди евра.

Изградњом ауто-пута Е-763 од Београда до Бољара, како истичу надлежни, оствариће се боља путна веза Србије према Црној Гори и луци Бар као крајњој дестинацији. Нови ауто-пут омогућиће и бољу повезаност неразвијених и девастираних подручја са развијеним деловима Србије, унапредити развој предузетништва, скратиће време путовања, али ће повећати и безбедност у саобраћају.

Неке деонице тачно у дан, неке већ пробиле рокове

Једна од малобројних деоница на Коридору 11 која се ради без кашњења је будући ауто-пут од Сурчина до Обреновца. За разлику од ње, рокови су пробијени већ одавно, за деонице од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига па је 25. децембар само нови рок, а не првобитни јер су за њих рокови у више наврата померани. На овим деоницама, како је још пре неколико месеци истакла за наш лист министарка Михајловић кашњења немају оправдања. Било је, како је тада истакла, проблема са насипима који су после оцене надзора морали поново да се раде, али и са подизвођачима који су онда ангажовали друге подизвођаче па је „добијено стотинак компанија за које се не зна шта раде”.

Проблем који се у међувремену појавио била је и раније завршена деоница од Уба до Лајковца коју је Михајловићева окарактерисала као пример за то како не треба радити. Осим што се завршава у њивама, на овом делу ауто-пута и пре него што су њиме прошла возила, појавила су се оштећења, односно утврђено је да је стављана глина и да тај пут пропада и пре почетка његовог коришћења. Како та оштећења нису мала, још пре неколико месеци је било јасно да ће издвајања за оправку бити огромна.


Коментари10
1764e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nikola
Moze i treba autoput do Pozege , Ivanjice ili Uzica...ali do crnogorske granice, nasih dokazanih "prijatelja" koji priznaju kosovo i idu na proslavu oluje...autoput NE SME da se gradi...jer samo cinimo uslugu njihovom turizmu i njihovim funkcionerima koji rukovode po Beogradu.
miki mali
Pa Vucic pravi autoput do Pristine. Zasto bi onda bio problem da se pravi do CG. Ako cete tako ne treba nam put ni do Grcke, Bugarske, Madjarske... Svi su oni su ucestvovali u bombardovanju Srbije i priznaju Kosovo, sem Grcke.
Препоручујем 6
Branimir
... dobro, ovo će da završe do 25. decembra, a kad će da počnu sanaciju deonice Ub - Lajkovac? To se pominje samo tako usput, a niko da pita kad će to da se uradi. Vozićemo po novom Auto putu punom rupa i pukotina?
Andreja Analiticar Belosvetski
Stalno se pominje "luka Bar" koja ne postoji nigde. CG ima Zaliv Bar koji je dobar samo za camce, koje Srbija nema, jer nije primorska zemlja. Prema tome autoput do CG granice, nece skoro biti gotov, jer je potrebno vise od 1,5 milijarde Evra za samo 105 Km. duzine koji nema ekonomsku opravdanost. Jedino je to dobro za crnogorski turiza.
Владислав Тодоровић
Да ли се ви господине разумете у заштиту од пожара и због чега ту није асфалт, него бетон?
Dejan Pavlovic
To je samo fora najveci tuneli na svetu su asfaltirani a ovde nadzor nije hteo da potpise zbog nedovoljne visine pa je vrseno tzv grebanje podloge I eto neravnina
Препоручујем 6
Andrija M.
Onaj ko je vozio putem od Ljiga-Preljina, zna kako izgleda voziti kroz 2od 3 tunela? Ono sto je radjeno u ova dva tunela zasluzuje ne kritiku, nego neznam sta. Asfalt je tolino neravanilose postavljen da nelici na nov auto put. Pitam seonaj ko je fozvolio i rimio te radove u čije ime je to činio? Valjali bi srediti ta dva tunela pre bilo kakvog daleg rada.....ali mi smo Srbija i u Srbiji je javašluk...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља