уторак, 15.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:05

МУП: Корозија није разлог да се кола прогласе за неисправна

Технички преглед „пролазе” и аутомобили са мањим оштећењима, која не утичу на безбедност саобраћаја, попут огреботине, улегнућа, напрслине на предњим и задњим фаровима...
Аутор: П.О.уторак, 07.08.2018. у 14:31
(Фото А. Васиљевић)

Начелник Управе саобраћајне полиције Небојша Арсов одбацио је данас наводе који су се појавили у појединим медијима да нису дозвољена никаква оштећења на возилу како би оно прошло технички преглед и указао да оштећења која не утичу на безбедност возила нису разлог да оно буде окарактерисано као неисправно, саопштено је из МУП-а Србије.

Арсов је истакао да површинска корозија није разлог да возило буде третирано као технички неисправно, али да на шасији возила, односно на носећим деловима каросерије и поду возила није дозвољена дубинска корозија нити корозија која је изазвала рупу.

Начелник Управе саобраћајне полиције је објаснио да су према критеријумима које прописује нови Правилником о техничком прегледу возила, који је се примењује од 5. јула ове године, дозвољена мања оштећења на возилу, која не утичу на безбедност саобраћаја, попут огреботине, улегнућа насталих при паркирању возила, недостатак бочне лајсне, напрслине на предњим и задњим фаровима.

„Нису дозвољена већа механичка оштећења каросерије, шасије, пода, надградње, кабине“, рекао је Арсов. Према његовим речима, ни мање оштећење ветробранског стакла није разлог да он буде окарактерисано као неисправно.

Међутим, како је навео, уколико на ветробранском стаклу постоји више мањих или већих оштећења, која утичу на нормалну видљивост возача, онда се сматра неисправним.

Арсов је указао да се исправка погрешно уписаних податка о највећој дозвољеној маси путничких возила, као и утврђивање боје возила у складу са новим Правилником обавља само у случају када власник мења саобраћајну дозволу.

Он је додао да и даље, као и по старим прописима, возило може бити вишебојно. Начелник Управе саобраћајне полиције објаснио је и како се, на техничком прегледу, третирају преправке на возилима. „Уградња монтажно-демонтажних уређаја на возилима, који служе за превоз пртљага, не сматра се преправком возила“, објаснио је Арсов.

Он је истакао да се преправком возила, која мора бити испитана, сматра промена врсте возила, накнадна уградња мотора другог типа, уређаја за спајање вучног и прикључног возила.

„Преправком се сматра и промена команди за управљање возилом лица са инвалидитетом, замена командe уређаја за управљање и других команди директно везаних за процес управљања возилом са десне на леву страну возила, као и свака друга промена декларисаних карактеристика уређаја на возилу, попут затамњивања стакала, накнадне уградње светлосних уређаја и металних ојачања каросерије“ објашњава Арсов.

Арсов је поручио да ће припадници саобраћајне полиције, у контроли саобраћаја на путу и приликом надзора над радом техничких прегледа, посебну пажњу усмерити на идентификацију возила и исправност уређаја који могу да угрозе безбедност саобраћаја.

 


Коментари4
9ea34
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Zakonodavac je zaboravio da danas jos postoje putnicki automobili sa šasijom. Šasija daje cvrstinu karoseriji bez obzira u kakvom su stanju njeni delovi.
Joca Mehanicar
Korozija nije razlog vec je korodirano vozilo razlog da se ne registruje, jer je konstrukcija vozila oslabila i pretdstavlja opasnost u saobracaju.
Mladen Mladenovic
Pa, kako bi se onda ovi "servseri" izivljavali nad onima koji im nisu simpaticni, koji se prave "vazni" ili, koji nece da odrese kesu. Ovaj novi sistem ce, samo, kao i svi ti ostali novi zakoni i propisi da polome kicmu ovom narodu. Setite se promene licnih karata, pasosa, tablica, zdravstvenih knjizica i milon drugih slucajeva kada je drzava uz svoj otudjeni drzavni aparat pokusavala da nam "pomogne"?! Ovaj zakon je savrsena prilika da se jedan sloj ljudi sadisticki izivljava nad svojim sugradjanima.
Vesa D
.. a ko može biti lep kad je dronjav..

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља