уторак, 13.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:45

Срби боље знају од Немаца

Аутор: Жарко Ракићсреда, 08.08.2018. у 22:00

Налепница на ветробранском стаклу је неумољива и поручује: дошло је време за регистрацију аутомобила. Поносни власник данас са зебњом ишчекује одлазак у овлашћену агенцију где његовог четвороточкаша чека – барем тако упозоравају медији – права инквизиција.

Сваког дана искрсне неки нови захтев који треба испунити на путу до свеже налепнице. Огреботине, корозија, кинеске сијалице, „невидљиви” бројеви шасија или мотора, кврцнуто ветробранско стакло...

На српским путевима заиста се котрља велики број крнтија али сваке године на друмове изађе и двадесетак хиљада нових аутомобила. Изгледа да се наш законодавац у прописивању оштрих услова на техничком прегледу таквих аутомобила није сетио. Јер, како објаснити чињеницу да нов аутомобил, тек изашао испод чекића, мора да прође исту процедуру као неки његов старији рођак који већ годинама језди овим просторима.

И сад долазимо на кључно питање. Зашто се паметњаковићи који се увек позивају на светска искуства када образлажу неко пооштравање саобраћајних прописа нису сетили да барем препишу услове како се региструје нови аутомобил у Европи? Заборавили? Превидели? Намерно прећутали? Слабо стоје са страним језиком?

У сваком случају, чак и да знамо одговор на ова питања ништа се битно неће променити. Поносни власник новог аутомобила мора на новопостављену „стазу трња”. За такве срећковиће неколико практичних савета како да избегну подозриве погледе.

Једна од новина на техничком прегледу је обавезно фотографисање возила. Можда би било добро да власници новог аута са собом понесу неки луксузно штампани каталог. Олакшаће приученом фотографу посао, а и слике у каталогу свакако су квалитетније. Потребне су само оштре маказе и албум за технички преглед брзо је припремљен. За оне који желе да избегну и најмању замку можда је решење да понесу и фотографију на којој су усликани за воланом свог новог љубимца на четири точка. Наравно, с великим осмехом на лицу.

Онда долази тежи део припрема за технички преглед – утврђивање исправности аутомобила. Власнику саветујемо да свакако „уклони” све трагове новог како би олакшао преглед. Најједноставније је да се по мотору проспе мало уља и прашине и тако постигне неопходна „патина”. Мирис новог у кабини свакако треба „убити” – можда је најбоље решење исецкани бели лук. Могућности су неограничене и зависе искључиво од маштовитости власника.

На крају, мала помоћ ауторима новог правилника – и свих будућих правилника – о техничком прегледу возила. Зашто једноставно не погледате како се према новом аутомобилу понашају, на пример, у Немачкој? За возило које је први пут регистровано технички преглед обавезан је после 36 месеци, следећи је 24 месеца касније. Једини коментар: да ли ти Немци знају шта раде? Сумњам: њихови аутомобили сигурно би „пали” на нашем техничком прегледу.


Почетна / Погледи /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља