субота, 15.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:45
СРЕЂИВАЊЕ У БЕОГРАДСКОМ ЖЕЛЕЗНИЧКОМ ЧВОРУ

Запуштене станице добијају нов изглед

У току модернизације пруге од Београда до Старе Пазове на престоничким станицама биће сређени перони, постављене надстрешнице, уређени подземни пролази и потходници, адаптиране поједине станичне зграде. - Обнова предстоји станицама Нови Београд, Тошин бунар, Земун, Земун-поље, Батајница, Нова Пазова и Стара Пазова
Аутор: Дејан Алексићпетак, 10.08.2018. у 14:13
Нови Београд (Илустрације Саобраћајни институт ЦИП)

Дотрајали асфалт на перонима и прилазима станици, оштећен и пропао мобилијар, ђубре на све стране, дивље растиње и коров на сваком кораку, импровизоване благајне и станичне зграде… Овако годинама изгледају железничке станице и то не неке мање у унутрашњости Србије, већ престоничке Нови Београд, Земун, Тошин бунар… За нијансу, макар наоко, у бољем стању је станица Батајница. А све њих путници свакодневно масовно користе, годинама чекајући да буду сређене и коначно доведене у ред.

Неке од ових станица рађене су и сређиване пре неколико деценија, али никада нису до краја завршене попут земунске и новобеоградске. Све ово коначно би требало да се промени у току модернизације пруге од Београда до Старе Пазове која је започета новембра прошле године. У оквиру радова на деоници дугој 34,5 километра, које изводе кинеске компаније „Чајна рејлвејс интернешнал” и „Чајна комјуникејшнс констракшн компани”, у плану је да се денивелишу сви путни прелази на деоници која се реконструише и модернизује, да се на престоничким станицама на тој траси среде перони који ће убудуће имати исту висину, да се свуда поставе надстрешнице и осветљење.

У плану је да се уреде и подземни пролази и потходници кроз које ће се путници кретати када се прелази из једног у други воз. Све то требало би да се уради на станицама Нови Београд, Тошин бунар, Земун, Земун-поље, Батајница, Нова Пазова и Стара Пазова, али и да се адаптирају станичне зграде на неким од ових станица. Биће сређена и стајалишта Камендин и Алтина. У оквиру ових радова биће уграђен и видео-надзор, а станице ће бити прилагођене потребама особа са инвалидитетом.


Батајница

Све ове станице требало би да буду оплемењене и зеленилом и модерним мобилијаром. Користи од овога имаће и путници престоничке железнице „БГ воза” јер је већина ових станица на траси градских возова. Због безбедности, план је и да се стајалиште „Тошин бунар” мало помери у односу на садашњу локацију.

У оквиру реконструкције пруге Београд – Стара Пазова требало би потпуно да буде обновљена и модернизована грађевинска и електротехничка инфраструктура да би возови од Београда до Батајнице коначно могли да иду брзином до 120 километара на сат, а од Батајнице до Старе Пазове и до 200 километара на сат. На делу од Батајнице до Старе Пазове предвиђена је изградња још два колосека да би се одвојили колосеци за путнички и теретни железнички саобраћај.

Према комерцијалном уговору потписаном у Риги 2016, предвиђене су три фазе извођења радова – прва од „Прокопа” до Земуна, друга од Земуна до Батајнице и трећа од Батајнице до Старе Пазове, с тим што се прво изводе радови у првој и трећој фази. Сви ови радови, како су навели надлежни зимус на њиховом отварању, требало би да трају 36 месеци.


Земун

На Новом Београду веза железничке и будућег БАС-а

Гашењем Главне железничке станице у Савском амфитеатру, путници који користе и возове и аутобусе остали су без годинама одличне преседачке тачке. То би требало да буде привремено јер изградњом новог БАС-овог чворишта у Блоку 42 путници ће моћи поново да рачунају на овакву везу аутобуске и железничке станице зато што ће једна од главних преседачких тачака бити баш у овом делу престонице.

Железничка станица на Новом Београду, која је у плану модерног Београдског железничког чвора виђена за једну од четири равноправне (заједно са „Прокопом”, Земуном и Раковицом) са новом БАС-овом аутобуском биће повезана анексом. Новобеоградска железничка станица је важна јер њоме пролазе композиције „БГ воза”, као и возови из правца Шида, Суботице, Новог Сада и добар део међународних.

 


Коментари5
13339
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Olga
Prilaz autobuskoj stanici u Kragujevcu je u tako lošem stanju da je nemoguće prići normalno, pogotovo putnicima koji imaju kofere sa točkićima. Nije velika investicija da se desetak metara asfaltira!
Dragan iz Vojvodine
U Beogradu se na železničkim stanicama sanira dotrajali asfalt, a u vojvođanske pruge se ne ulaže ni dinara naravno izuzev pruge Beograd - N. Sad - Subotica. Pruga Kikinda - Zrenjanin je u katastrofalnom stanju, vozovi na većem delu te pruge ne mogu da idu brzinom većom od 20km na sat. Jesenas su u N. Bečeju iz šina iskliznule cisterne sa sirćetnom kiselinom iz firme MSK Kikinda, za koju se sad traži kupac na tenderu, a da li neko iz Vlade vodi računa kako će budući kupac te firme (ako ga bude) da otprema robu kad imamo tako loše pruge. Da li je beogradski asfalt bitniji od vojvođanskih pruga?
dragan duric
HITNO napraviti nove autobuske stanice u Loznici, Sapcu i Ljuboviji i u isto vreme ukinuti placanje fizioloskih potreba. Ako posetite WC na ovim stanicama odjednom ce te zaboraviti da je to zapadna Srbija. Pomislice te da se trenutno nalazite u Avganistanu.
Anja
Da li će neko da se seti da u Kragujevcu sredi železničku stanicu i uspostavi železnički saobraćaj, da bi mogo narod da koristi i taj saobraćaj???
Vojislav
Nije ni trebalo praviti stanicu Prokop ,vec je na tom mestu trebalo napraviti stanicnu zgradu , pogotovo sto je razmak od stanice Novi Beograd i Prokopa rastojane 1300.. metara .A i tu ima 8 perona , i Autobuska stanica Beograd je u blizini.Ali to je nasa megalomania .Kao sto je bilo pere 40 godina bilo predvidjeno 4 autobuske stanice za Beograd, pa nista.Jedva smo napravili jednu. Ali nikako da budemo racijonalni !!!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља