понедељак, 19.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:44
ИНТЕРВЈУ: ЈУЛИЈАНА ШАРАЦ, пијанисткиња

Музику истражујем и кроз покрете

Један од албума „Марија & Јулијана”, настао у Аустралији, а наша публика чуће га уживо до краја ове године
Аутор: Биљана Лијескићсубота, 11.08.2018. у 22:00
(Фото: лична архива)

Јулијана Шарац, пијанисткиња и педагог, са сталним местом боравка у Аустралији, одржала је у Београду, пред само лето, промоцију свог првог компакт диска „Моцарт&Бетовен”, у издању словеначке куће „Менарт”. Наша уметница је иначе докторанд на престижном Сиднејском конзерваторијуму, где предаје као асистент. У овој високошколској установи  Јулијана Шарац  је завршила магистарске студије концертног смера и постдипломске из музикологије, а основне у Бечу.

После 40 снимљених видеа, који имају велику гледаност на друштвеним мрежама, Јулијана Шарац истражује, између осталог, и то како визуелно представљање музике утиче на перцепцију публике. Њени пројекти су препознатљиви по стилу названом „кросовер” , који је у ствари микс класике и попа, и омиљен је у свету.

У том жанру Јулијана Шарац је снимила два албума која ће ускоро објавити, а један од њих ће ускоро чути уживо београдска публика.

Основне студије сте завршили у Бечу, како се сећате тог периода, од кога сте највише научили о музици?

У Беч сам отишла са непуних 18 година. Имала сам среће да будем са пријатељима који су ме подржавали док сам пролазила кроз тежи период прилагођавања у иностранству. У то време сам учила уз познатог пијанисту и професора Леонида Брумберга, који је доста утицао на моје музичко сазревање.

Како је дошло до одлуке да се преселите у Аустралију, ко су на Конзерваторијуму били ваши професори и да ли ће ваша каријера и даље бити фокусирана на ту далеку земљу?

После завршетка основних студија у Бечу, упознала сам свог садашњег супруга. Он ме је подржао да наставим са каријером, упишем мастер у Сиднеју и студирам у класи једног од најпознатијих аустралијских пијаниста Џерарда Виљемса. Кроз студије сам упознала још многе светске стручњаке у музици, као што је проф. Нил Перес да Коста, који су ме инспирисали на даљи музичко-истраживачки рад. С обзиром на то да су докторске студије врло озбиљно третиране на западу, није ми било омогућено да наставим докторат после мастера, уколико не завршим постдипломске студије из музикологије. Сама припрема за докторат, академски стил писања и развој методологије, трајала је две године. Много ми значи то што ме је тим великих стручњака прихватио и што је дотични професор један од мојих ментора.

С обзиром на то да се бавите истраживањима о томе како визуелно утиче на перцепцију музике код публике, објасните нам до каквих сте сазнања дошли и како их практично примењујете?

Годинама постављам своје видео снимке на социјалне мреже. Уз Јутјуб коментаре приметила сам да се публика често „поведе” за сликом, а не само за звуком. Постоје научни радови који су доказали овај феномен. Конкретно, када је реч о пијанизму, чак и професионални музичари у публици могу да донесу другачији суд о нечијем извођењу, тј. да се суд базира на покретима музичара, а не на звуку који производи. Ова сазнања су ме навела да наставим анализирање визуелног аспекта у научној форми. Тренутно сам у фази испитивања музичке перцепције студената на основу мојих покрета и очекујем занимљиве резултате. Иначе велика инспирација у класичној музици су ми пијанисти који су снимали почетком двадесетог века, чији се стил свирања  разликује од данашњег, као на пример чувени Теодор Лешетицки. Кад је реч о композиторима, увек ћу свирати Моцарта, Бетовена и Шопена. Планови за наредне две године су да докторирам и промовишем још два кросовер албума. Један од њих је урађен у склопу пиано дуа „Марија & Јулијана”, који ће београдска публика имати прилике да чује уживо до краја ове године.


Коментари3
9ceb8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vuk
Zena je faca! Svaka cast, eto da nas znaju u svetu i po necemu pozitivnom
Suljo
Bravo Saruljo!
Драгана Димитријевић
Асистент не предаје већ држи вежбе студентима. Музички конзерваторијум је специфична висока школа, али што вреди за све факултете, једнако се и на њих односи.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља