понедељак, 24.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:42

Суспендована дозвола контролора летења, чека се извештај

среда, 15.08.2018. у 16:15
(Фото Бета/АП)

Инспекцијским надзором који је извршио Директорат цивилног ваздухопловства утврђено да је дошло до кршења одређених процедура, али уверавају да недавни догађај, када су се два авиона нашла на непрописној удаљености, није био толико озбиљан као што се пише у медијима, кажу у Директорату.

Два авиона - авион Монтенегроерлајнса на комерцијалном лету и један мањи авион пајпер, који је радио авиотретирање из ваздуха - била су ближе један другом него што је прописано и због пропуста једног контролора летења није издата информација једном и другом пилоту о присутности једног и другог на аеродрому Београд.

„Директорат је решењем наредио суспензију дозволе контролора летења и, такође, наложио је да СМАТС изврши ванредну процену знања тог контролора са циљем да се утврди да ли он, после тог догађаја, и даље испуњава одређене квалификације за даљи рад на том послу”, рекао је за Танјуг начелник Сектора за управљање ваздушним саобраћајем и лиценцирање контролора летења Жарко Катанчевић.

Директорат ће, додаје, након извештаја процењивача и инструктора Контроле летења донети одлуку да ли суспензија остаје на снази или се укида.

„Очекујемо у наредним данима да добијемо такав извештај, као и извештај Контроле летења о целокупуном догађају који се десио недавно, али уверавам вас да догађај није тако озбиљан као што је наведено у медији и да није могло да дође до судара”, каже Катанчевић.

Објаснио је да је Директорат регулаторно и надзорно тело и као такво оно издаје сеитификате, односно дозволе за рад центрима за обуку ваздухопловног особља, у којима се обучавају контролори летења.

Наводи и да Директорат после издатог серификата обавља редован, стални надзор тог центра, у смислу провере да ли су испуњени сви законски услови и да ли тај центар ради у складу са подзаконским актима и у складу са својим интерним прописима и процедурама.

„Директорат врши послове сертификације, надзора над центром, одборава планове обуке у којима су садржани сви елементи обуке које контроли летења морају да прођу и врши надзор над спровођењем испита за стицање те дозволе”, каже Катанчевић.

Навео је да је Контрола летења тело које су формирале владе Србије и Црне Горе и то је предузеће које само доноси одлуке о запослењу својих људи.  (Танјуг)


Коментари8
a25b2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

lazar lazic
Znam lika koga su roditelji na polozaju zaposlili tamo jer mnogo voli video igrice. Želeo je da studira prava,ali ljubav prema igricama je pobedila.Dajte ljudi,ne budite sitničavi, možda se neko samo zaigrao.
Мунгос
Инцидената у ваздушном саобраћају има стално, не сваки дан али има их. И сваки инцидент није такав да треба да изађе у новине јер је то потпуно безвезе. А надлежни који се тиме баве обављају посао како треба и труде се да својим поступцима има их све мање. Људски је грешити и то не треба узимати за зло никоме. Најтежих грешака као што су судари авиона нема и то је најбитиније у том послу. А тај инцидент о коме се прича су новинари надували без икакве потребе. Кад год запослени поведу причу о повећању плате када је повећање саобраћаја евидентно, неко из фирме пусти причу о томе како је контрола лоша и како се тамо све ради погрешно и лоше. А сазнаће се једном ко је тај...
aco
gospode Boze, pa sa srednjom skolom i kontrolorskim kursom imate plate u rasponu do 3500 do 6000 eura a pricate o povecanju plate? da li znate da univerzitetski profesor ima 700eur a uciteljica 380eur platu? zbog tih basnoslovnih plata se i dobijaju licence za kontrolore preko veze odnosno na sumljiv nacin-zato se i dogadjaju ovakvi skandali
Препоручујем 12
goran jovic
Objasnjenje Smatsa i Direktorata zvuci potpuno neuverljivo i ne utice pozitivno na umirenje uznemirene javnosti. Ako se nista strasno nije dogodilo, zasto je suspendovan kontrolor a smenjen direktor svih kontrolora? Kazu da godisnje evropi ims 2500 ovakvih slucajeva, a to bi znacilo da se godisnje suspenduje 2500 kontrolora -jasno je da je to nemoguce. Zasto se Smatsa oglasava tek dva meseca nakon dogadjaja kad je skandal izasao u medije? Javnost se moze umiriti i povratiti poverenje samo ukoliko se objavi ime kontrolora koji je odgovoran za incident 24.juna i ako se u najkracem roku sprovede revizija licenci svih kontrolora i o rezultatima detaljno obavesti javnost. Ocigledno je da ima kontrolora letenja koji ne znaju da rade svoj posao i mora se utvrditi ko im je dao licencu a taj da odgovara. Ako se na ovome zavrsi,svako od nas osecati nebezbedno priilkom letenja avionom i stalno cemo biti u strahu da li ce se nesto dogoditi
Beogradjanin Schwabenländle
Постоји неколико система аларм приликом приближавања авиона испод дозвољене границе: -Traffic allert & Collision Avoidance System, -FLARM Technology Да ли су та два авиона имали те апаретае, нарочито црногорски јер морао имати тај систем.
Бане
Само ви примајте контролоре лета преко везе у Србији држави која је имала регулисан ваздушни сабраћај, ако се не варам још од 1908. или 1905.
Милош Лазић
Од 17. јуна 1927. године када је основан "Аеропут".
Препоручујем 11

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља