уторак, 25.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:55

Ко ће платити политичку цену трагедије у Ђенови

У јавност су испливали подаци да се покрет Пет звезда противио реконструкцији вијадукта у чијем паду је настрадало најмање 39 особа
Аутор: С. Р.среда, 15.08.2018. у 22:00
„Бајка” о дотрајалости конструкције постала стварност: остаци вијадукта Моранди (Фото Бета/АП)

Док италијанске власти још пребројавају жртве рушења вијадукта у Ђенови (по последњим информацијама њихов број је порастао на 39) све чешће се чују питања ко је крив за колапс саобраћајне инфраструктуре, тешко замислив и у земљама много мање развијеним од Италије. Према писању лондонског „Индипендента” такозвани антисистемски покрет Пет звезда, који је заједно са Лигом формирао владу, раније се противио реконструкцији вијадукта који се срушио у уторак. Њихови прваци су, наиме, приче о дотрајалости конструкције и важности њене обнове одбацили као – бајку.

„Индипендент” открива да је 2013. на сајту Пет звезда упозорење о све извеснијем урушавању вијадукта Моранди описано као прича за децу. Ово саопштење је накнадно уклоњено, али докази о његовом постојању су доступни у бројним електронским документацијама, тврди овај острвски медиј.

Колика ће по владајућу гарнитуру бити политичка цена трагедије која је шокирала Италију за сада се може само нагађати, а одговор је реално очекивати тек када буде завршено пребројавање жртава. Према последњим информацијама међу погинулим има и француских држављана, а спасиоци настављају да трагају за преживелима испод рушевина, извештава агенција Ројтерс.

Француско Министарство иностраних послова је потврдило да је међу жртвама троје њихових држављана, преноси АП.

Министарство, међутим, није објавило њихов идентитет. Локални медији јављају да се ради о две младе жене и о мушкарцу из Тулузе који су путовали у Италију на један музички фестивал.

Надвожњак се изненада прекјуче, током снажног невремена, урушио услед чега су десетине возила пропале кроз пукотине, 50 метара испод нивоа пута.

Италијански министар за саобраћај Данило Тонинели, који је посетио место несреће, рекао је да ће оператор моста, Аутостраде, морати да учествује у трошковима реконструкције, као и да ће платити високу казну. Из Аутостраде поручују да су, пре катастрофе, спровели све контроле на структури моста, „ослањајући се на компаније и институције које су светски лидери у тестирању и инспекцији”.

Државни радио је известио да је међу повређенима жена која је услед пожара који је избио у њеном дому на који се конструкција обрушила задобила тровање угљен-моноксидом, као и возач камиона из Чешке који је задобио повреде грудног коша.

Агенција напомиње да су многи житељи Ђенове говорили да је овај надвожњак требало да буде ојачан.

Италијанска агенција Анса је претходно, позивајући се на изворе из ватрогасне бригаде, објавила да је погинуло најмање 35 особа, међу којима троје малолетника од осам, дванаест и тринаест година, а да су ватрогасци читаву ноћ провели претражујући место несреће за случај да можда постоје особе које су затрпане под рушевинама.

Вијадукт Моранди, на делу ауто-пута А-10, урушио се услед јаке олује праћене грмљавином, а сведоци тврде да се урушио услед удара грома. „Било је тек нешто после 11.30 часова када је гром погодио мост и он се урушио”, казао је један од сведока, Пјетро М. за Ансу.

Ројтерс наводи да је надвожњак изграђен 60-их година прошлог века, а реконструисан 2016.


Коментари0
c20b1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља