недеља, 18.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:57
ХАЈДУЧИЈА ХРВАТСКЕ ЦАРИНЕ

Разваљују пломбе на српским камионима, па наплаћују казне до 7.000 евра

Удружење „Међународни транспорт” издало упозорење превозницима да заобилазе Хрватску и бирају алтернативне правце преко Мађарске и Словеније
Аутор: Јелица Антељчетвртак, 16.08.2018. у 22:00
Оште­ће­ни ка­ми­он кру­ше­вач­ког пре­во­зни­ка при­ли­ком кон­тро­ле у Хр­ват­ској (Фото Пословно удружење „Међународни транспорт”)

Више стотина домаћих превозника за међународни друмски транспорт робе платило је у последњих два месеца папрене казне на улазу у Хрватску због наводно неисправних царинских обележја. Возачи тврде да им хрватски цариници намерно физички оштећују пломбе на камионима, а онда им због неисправних обележја наплаћују казну и по две хиљаде евра. Пословном удружењу „Међународни транспорт”, како сазнајемо, дневно се са истим проблемом јавља по неколико превозника тражећи заштиту и помоћ. На њиховом званичном сајту прошле недеље је објављено упозорење возачима камиона да избегавају Хрватску и потраже алтернативне правце преко Мађарске и Словеније како би избегли новчане казне које иду и до 7.000 евра, као и притвор за возаче који одбију да плате.

На овај скандал, који траје још од почетка године, а кулминирао је последњих недеља, нико из државних институција званично није реаговао све до јуче, када се огласила Управа царина. На конференцији за новинаре представници Управе царина су потврдили да превозници из Србије који се баве међународним транспортом имају проблеме са царинском администрацијом Хрватске и демантовали да су пломбе неисправне. Они су истакли да ће сваки пријављени случај детаљно испитати и да ће додатно појачати контроле на свим испоставама и граничним прелазима са Хрватском.

– Имали смо неколико пријава превозника који тврде да су заустављени на царини Хрватске и да су службеници изразили сумњу у исправност царинских обележја, а поједини тврде да су им службеници намерно оштетили пломбе на камионима. Царинска пломба је обележје које прати робу и то је врста обезбеђења да до отварања товара неће доћи док он не стигне на крајње одредиште. Свака пломба има свој посебан идентификациони број и постављају је искључиво царински службеници, који су, по утврђеној процедури, дужни да провере да ли је правилно постављена и чврсто затворена – рекла је јуче Соња Лазаревић, помоћник директора Управе царина у Сектору за контролу царинских прописа.

Она је објаснила да је Србија 2016. године потписала конвенцију о европском транспорту, у оквиру које је имала обавезу да Европску комисију обавести о свим детаљима царинских обележја које користи.

– Никада до сада нисмо имали примедбу ни проблеме са царинским администрацијама суседних или других земаља кроз које робу превозе домаћи превозници – објаснила је Лазаревићева.

А проблеми које имају домаћи превозници, макар према њиховим тврдњама, у овом тренутку су огромни. Прећутна или договорена политика, добар начин да се попуни буџет или само намера да се праве проблеми, што није непознаница у нашим односима са Хрватском, тек, превозници, како кажу, не знају шта да раде. Како за „Политику” каже Неђо Мандић, председник Пословног удружења „Међународни транспорт”, они су се обраћали и председници владе Ани Брнабић, Министарству финансија, писали хрватској влади и указивали на проблеме које имају са царинском администрацијом на прелазу Бајаково, али решење се не назире.

– Прошле недеље је један превозник из Крушевца превозио турску робу за Словенију. Товар је био запечаћен челичном пломбом која је постављена у Турској. Хрватски цариници су зауставили камион, два службеника су покушала да је скину, али пошто нису успели, донели су пајсер и покушавали док нису искривили лим, сломили стуб на камиону и отворили цираду. И све то наочиглед возача, коме су потом саопштили да мора да плати казну од две хиљаде евра – прича Мандић.

Новац је у овом случају послао власник робе из Словеније, пошто је товар био намењен даљем транспорту у западну Европу. Није имао избора, али је износ казне одмах скинуо са рачуна превозника из Србије, додаје наш саговорник.

Према његовим речима, удружење се одмах обратило Средишњем уреду Управе царина у Загребу и пријавило и фотографијама документовало овај, до сада најдрастичнији случај.

– Необично је да је хрватска царина потом довела мајстора да поправи оштећени камион како би роба могла да настави пут према Словенији. Ово је, по мом мишљењу, потпуно признање кривице и поступка хрватских цариника – каже Мандић за „Политику”.


Коментари39
80d73
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Aleksandar Markovic
To radi i EPS gradjanima sa brojilima, pa cutite i nikom nista... hiljade opljackanih gradjana Srbije kukaju o tome i jos desetine hiljada cute jer su platili iznudu i nemaju posledice
veki
Pa da si pravilno provukao sajlu do ovoga ne bi došlo. Zadnje 2 godine je na snazi pojačana kontrola svega što dolazi iz Turske a vozači se stalno prave pametni. Jedini način je da se kaznama dovedu u red. To što je prikolica po srpskim standardima o.k., u HR ništa ne znači, još uvijek gledamo kroz prste zbog nepravilnog upisivanja težine praznog vozila u SRB saobraćajnoj dozvoli (rubrika pod G) nju svaka vaša stanica za teh. pregled upisuje drugačije (i za to bi vas mogli poderati) jer imate razlike u realnoj težini od 500 - 1000 kg.
Nenad
99% kamiona i prikolica u Europi ima upisanu pribliznu tezinu,kako novi iz tvornice tako i rabljeni sa razno raznim atestima,da ta sajla nije dobro provucena onda bi se prikolica mogla normalno i zatvoriti i nista se ne bi primjetilo.Ali sta ja znam ja sam samo 15g. u medjunarodnom prijevozu tereta.Imali smo i mi HR prijevoznici takvih problema sa SLO carinom prije par godina...kadija te tuzi,kadija ti sudi...izmedju ostaloga u SVAKI teretni prostor se moze uci i izaci bez obzira na sajlu i plombu i da se ne primjeti nista!Cisto dzeparenje i lopovluk!
Препоручујем 2
veki
Propuštaš bit priče, srpske plombe se mogu otvoriti i ponovno zatvoriti bez oštećenja. To je suština a ne neko iživljavanje. Znači da se može manipulirati robom baz oštećenja carinskih obilježja.
marko
Мени је у целој причи и даље најфрапантније то што у Србији и даље постоје људи који мисле да је могуће са њима имати нека посла. Просто ми је невероватно да после толико мучних и сулудих ситуација постоје људи који хоће да ризикују. Није ми јасно како неко своје пословање може да стави у такав ризик. Када сам пар пута радио са фирмама из Хрватске ствар је била јасна, плаћање унапред, и њихов превоз, обезбедим им папире овде, чак сам и допратио и до границе једном на њихов захтев, и то је то, не желим да имам ништа са њихово државом.
Dragan
Dakle, opet nemaju mira.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља