понедељак, 24.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:03

Превозници очекују заштиту државе

Хрватска царина саопштила да је у последња три месеца откривено 130 оштећења царинских обележја, а тек 15 се односи на превознике из Србије
Аутор: Јелица Антељпетак, 17.08.2018. у 22:00
(Фото Пословно удружење Међународни транспорт)

Пословно удружење „Међународни транспорт“ очекује реакцију државе због проблема које домаћи превозници имају са хрватском царином на граничном прелазу Бајаково. У последњих месец и по дана више стотина превозника платило је високе казне због, наводно оштећених царинских обележја, а у ствари царински службеници, према њиховим тврдњама намерно оштећују пломбе како би их онда казнили. Реч је казнама које се крећу од две до седам хиљада евра. Из Хрватске царине су саопштили да је у последња три месеца откривено укупно 130 оштећења царинских обележја, а то, осим пломби, како кажу, укључује и друга средства за препознавање робе. Они тврде да се од укупног броја само 15 случајева односи на царинска обележја Србије. Већина повреда царинских прописа иде, како кажу, на рачун бугарских, турских и македонских превозника.

– Оштећење царинске пломбе постоји уколико се она у одређеном, конкретном случају може отворити и поново закопчати у механизму за блокирање без оштећења. На тај начин може се ући у товарни простор превозног средства без овлашћења царинске службе – наводи се у објашњењу Хрватске царине.

Оваква објашњења су, како кажу у Удружењу „Међународни транспорт“ неприхватљива. Као пример наводе превозника из Крушевца коме су прошле недеље царински службеници Хрватске намерно покидали челичну пломбу (постављену у Турској јер је реч о роби која је транспортована из те земље за Словенију), после чега су од возача затражили да плати казну у износу од две хиљаде евра. На фотографијама, које су достављене нашој редакцији, види се да је камион том приликом оштећен, због чега роба није могла да настави пут ка западној Европи иако је казна прописно плаћена.

– Фотографије и видео снимке смо доставили Средишњем уреду Управе царине у Загребу, после чега су они послали мајстора, који је поправио оштећења како би камион наставио путовање ка наручиоцу робе у Словенији – изјавио је за „Политику” председник удружења Неђо Мандић.

Проблеме са хрватском царином на Бајакову осим власника камиона из Србије имају и превозници из Македоније, Турске и Словеније, а све то је већ била тема разговора, који су превозници организовали у Хрватској. Иако је постигнут начелни договор око превазилажења ове ситуације, проблеми су се наставили и кулминирали у последња два месеца.

– Тражимо састанак на коме ће учествовати и представници надлежних министарстава из Србије, а имамо потврде да ће се том приликом појавити и представници удружења из Турске, Македоније и Словеније, кажу у Удружењу „Међународни транспорт“.

На овај скандал, који траје још од почетка године, а последњих недеља је кулминирао, осим Управе царина нико од државних органа није званично реаговао иако су им се представници удружења обраћали.

У Управи царина се нису изјашњавали о тврдњама возача, да им хрватски службеници намерно оштећују царинска обележја, само су објаснили да су царинске пломбе, које се постављају у Србији, исправне. Представници Сектора за контролу царинских прописа рекли су да је Србија 2016. године потписала конвенцију о европском транспорту у оквиру које је имала обавезу да Европску комисију обавести о свим детаљима царинских обележја које користи.

– Никада до сада нисмо имали примедбу ни проблеме са царинским администрацијама суседних или других земаља кроз које робу превозе домаћи превозници, објаснили су у Управи царина.

На званичном сајту удружења „Међународни транспорт“ прошле недеље је објављено упозорење возачима камиона да избегавају Хрватску и потраже алтернативне правце преко Мађарске и Словеније како би избегли новчане казне које иду и до 7.000 евра, као и притвор за возаче који одбију да плате.


Коментари2
78723
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Боривоје Банковић
И то је све што могу. Да очекују. Колико је Србија држава, толико је Љајић министар и толико ће нам стати у заштиту. О неком реципрочном одговору који последњих дана многи спомињу не може бити ни говора, да не наљутимо наше сусједе и добру ЕУ која бди над нама као брижна маћеха. Ових дана је "Косова" увела неке своје царине. БЈРМ редовно спречава наш извоз брашна на неколико месеци док се њихово тржиште не засити. И шта ради Србија? Ништа. Кука и чека. Онда друга страна оствари свој краткорочни циљ па укине мере. Наша држава прогласи победу наше мудре политике, а штету нашој привреди нико не надокнађује. Зато превозници, памет у главу, па преко Мађарске, од сада па заувек. Која стотина километара више, али су путарине и гориво јефтинији и не морате да размишљате о овој врсти хајдучије. А наша бивша браћа нека нађу неког другог да му праве штету и наплаћују казне.
Branislav A. Boskovic, dipl. inz. elektrotehnike
Ко опет, па зна се домобрани (свако уз подршку "демократије").

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља